Realistisk husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2016

loop

Anonym skriver:

Er det noget hun har søgt om?

Min sagsbehandler svare ikke på mine spørgsmål, trods jeg direkte har spurgt ind til det.

Nej. Brevet er sendt til hende på e-boks. Jeg mener hun fik det i april.

Hun får også et i starten af juni(stod der i det første), og endeligt kommer der et til september.

Skriv til din sagsbehandler i stedet for at ringe, og bed om et skriftligt svar. Du kan da dokumentere at det ikke er dig, der har været passiv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hvad er realistisk at kunne give i husleje, når man er enlig på kontanthjælp, med et barn på 1,5?

Jeg har fundet et sted til 7600 + 1300 i aconto - drømme lejligheden, men er i tvivl, om det er realistisk med den husleje, når 225 timers reglen træder kræft. (Jeg er fysisk syg, og der er ikke udsigt til,  at jeg kan komme op på timerne) 

Så, enlige forsørgere på kontanthjælp, hvad har i råd til - kun i husleje og aconto?

Jeg er på dagpenge som enlig mor og jeg ville aldrig kunne sidde i sådan en dyr lejlighed

Anmeld Citér

26. maj 2016

Ena

Rauw skriver:

Hvordan vil du få det til at løbe rundt når du kun får ca 600 kr i boligstøtte? Det ville jeg slet ikke kunne. 

Af ren og skær nysgerrighed (jeg er hverken enlig eller på kontanthjælp); er det alle, der kun får 600,- i boligstøtte fremover eller kun enlige på kontanthjælp eller hvordan?

Anmeld Citér

26. maj 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Hvad er realistisk at kunne give i husleje, når man er enlig på kontanthjælp, med et barn på 1,5?

Jeg har fundet et sted til 7600 + 1300 i aconto - drømme lejligheden, men er i tvivl, om det er realistisk med den husleje, når 225 timers reglen træder kræft. (Jeg er fysisk syg, og der er ikke udsigt til,  at jeg kan komme op på timerne) 

Så, enlige forsørgere på kontanthjælp, hvad har i råd til - kun i husleje og aconto?

Vil sige det er meget urealistisk beløb , det er jo næsten 9000kr bare for hjemmet , så kommer der alle andre regnknger oveni , + mad , bleer tøj osv ,  du skal meget længere ned før det er realistisk , med det nye loft over sociale ydelser er der ikk ret meget andet end kontanthjælpen du får ,  de kan endda nægte dig boligstøtte når du sætter dig for dyrt 

Anmeld Citér

26. maj 2016

FruHolm <3

Ena skriver:

Af ren og skær nysgerrighed (jeg er hverken enlig eller på kontanthjælp); er det alle, der kun får 600,- i boligstøtte fremover eller kun enlige på kontanthjælp eller hvordan?

Det er det nye loft over sociale ydelser som rammer kontanthjælpsmodtagere osv , da der så kommer loft på hvor meget man må få i støtte når man er offentlig forsørget , og så er det uanset om man er enlig eller par ☺️

Anmeld Citér

26. maj 2016

Venterpålillesøster

MinBabyOscar <3 skriver:

Det er det nye loft over sociale ydelser som rammer kontanthjælpsmodtagere osv , da der så kommer loft på hvor meget man må få i støtte når man er offentlig forsørget , og så er det uanset om man er enlig eller par ☺️

Offentlig forsørget? Gælder det så også SU eller er det kun kontanthjælpen? 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Bebsen

MinBabyOscar <3 skriver:

Vil sige det er meget urealistisk beløb , det er jo næsten 9000kr bare for hjemmet , så kommer der alle andre regnknger oveni , + mad , bleer tøj osv ,  du skal meget længere ned før det er realistisk , med det nye loft over sociale ydelser er der ikk ret meget andet end kontanthjælpen du får ,  de kan endda nægte dig boligstøtte når du sætter dig for dyrt 

Boligstøtten kan blive nedsat, både hvis husleje er for dyr eller boligen er for stor, ikke? 

Nu er det boligsikring jeg får, men den laveste boligsikring jeg har fået var ved det dyreste og største hus vi har boet i. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

MinPrins

Venterpålillesøster skriver:

Offentlig forsørget? Gælder det så også SU eller er det kun kontanthjælpen? 

Kun kh...

Anmeld Citér

26. maj 2016

Loa

Ja for mange år siden var han kriminel. Hvad er der mærkeligt i det, man behøver ikke være kriminel hele sit liv fordi man har været det da man var ung.

Arhmen det er da også helt normalt at være kriminel........ 

Lige så normalt som det er at true med at blive kriminel hvis man ikke får det som man vil det....

Og er vel næppe systemets skyld at han har været kriminel eller har været i en trafikulykke (som har gjort han aldrig nogensinde kan arbejde mere?)

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Det var en dur lejlighed . Min koster 4540 uden forbrug man får så også en del i bolig støtte da min " kun " er på 78 km. Synes ikke det lyder til at kunne løbe rundt, det er en rigtig dur lejlighed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.