Realistisk husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.111 visninger
66 svar
43 synes godt om
25. maj 2016

Anonym trådstarter

Hvad er realistisk at kunne give i husleje, når man er enlig på kontanthjælp, med et barn på 1,5?

Jeg har fundet et sted til 7600 + 1300 i aconto - drømme lejligheden, men er i tvivl, om det er realistisk med den husleje, når 225 timers reglen træder kræft. (Jeg er fysisk syg, og der er ikke udsigt til,  at jeg kan komme op på timerne) 

Så, enlige forsørgere på kontanthjælp, hvad har i råd til - kun i husleje og aconto?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

Rauw

Hvordan vil du få det til at løbe rundt når du kun får ca 600 kr i boligstøtte? Det ville jeg slet ikke kunne. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvad er realistisk at kunne give i husleje, når man er enlig på kontanthjælp, med et barn på 1,5?

Jeg har fundet et sted til 7600 + 1300 i aconto - drømme lejligheden, men er i tvivl, om det er realistisk med den husleje, når 225 timers reglen træder kræft. (Jeg er fysisk syg, og der er ikke udsigt til,  at jeg kan komme op på timerne) 

Så, enlige forsørgere på kontanthjælp, hvad har i råd til - kun i husleje og aconto?

For mig lyder det rigtig meget dyrt, men tænker at du har forhåbentlig selv et budget, ( både med og uden 225 timers reglen)

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Hvordan vil du få det til at løbe rundt når du kun får ca 600 kr i boligstøtte? Det ville jeg slet ikke kunne. 

600kr?

Anmeld Citér

25. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg synes det lyder helt vildt dyrt. Nu ved jeg ikke hvad du ca har udbetalt, men til sammenligning er jeg enlig og på SU.

Jeg giver ca 69xx inkl forbrug, og får jo så boligsikring oveni. Det er ret get godt lejde. Jeg har fint råd til at bo her, men det skulle ikke være meget dyrere, før det ville være svært at få det hele til at hænge sammen. 

Hvis jeg var dig ville jeg lede efter noget billigere. 9000 kr er godt nok meget at bruge på husleje når man ikke har alverden (som man jo ikke har hverken på su eller kontanthjælp).

Anmeld Citér

25. maj 2016

Trine89

Jeg kender som en leder efter ny lejlighed fordi den hun sidder i nu bliver for dyr. Hun har en knægt på 6-7 år. 

Hun siger hun ikke har råd til mere end 4-5000 plus forbrug. Ellers bliver det for hårdt økonomisk.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Fremad

Uden at kende mere ril din økonomi vil jeg sige at det kommer wldrig til at løbe rundt.....  Den første oktober kommer der loft, så din boligstøtte vil falde, som en anden os skriver du vil nok få omkring 600 kr hvor du evt måske nu vil kunne få 3000-4000 tusind....

Det er en meget dyr husleje, især som enlig og på kh... Og vil ende helt galt da jeg tvivler på du vil kunne betale...  Så ja helt urealistisk både som enlig men også på kh både på kort og lang sigt 

Anmeld Citér

25. maj 2016

nielsen80

Synes ikke det lyder realistisk.

jeg synes faktisk, at 7xxx plus forbrug ville være højt sat for en enlig i fuldtids arbejde med en gennemsnitsløn. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Lyder ikke som  om at du har undersøgt det nærmere for dit eget vedkommende, det er måske det første du burde gøre, altså spørge din sagsbehandler, eller hvem du har kontakt til nu

Anmeld Citér

25. maj 2016

Rauw

Anonym skriver:

600kr?

Ja det vil din boligstøtte ca være på som enlig med et barn i hjemmet hvis du ikke overholder den nye regl der kommer 1 oktober. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.