Realistisk husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2016

FN

Anonym skriver:

Hvad er realistisk at kunne give i husleje, når man er enlig på kontanthjælp, med et barn på 1,5?

Jeg har fundet et sted til 7600 + 1300 i aconto - drømme lejligheden, men er i tvivl, om det er realistisk med den husleje, når 225 timers reglen træder kræft. (Jeg er fysisk syg, og der er ikke udsigt til,  at jeg kan komme op på timerne) 

Så, enlige forsørgere på kontanthjælp, hvad har i råd til - kun i husleje og aconto?

Nu er jeg hverken enlig eller på kontanthjælp, men den husleje er ikke realistisk. Du skal nok gå efter en husleje på omkring 5000, hvis du vil ha det til at løbe rundt. Har du ikke en sagsbehandler der kan hjælpe dig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

Bebsen

5000, og så skal du være obs på at forbruget ikke er sky højt. Baseret på min veninde som igennem flere år har været på kontanthjælp og baseret på mig selv, der ikke tjener meget mere end en kontanthjælp  For min venindes vedkommende bliver det et problem når de nye regler træder i kraft, da kommunen pt dækker ca halvdelen af huslejen med boligsikring. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

MorTil3+

Rauw skriver:

Ja det vil din boligstøtte ca være på som enlig med et barn i hjemmet hvis du ikke overholder den nye regl der kommer 1 oktober. 

Loftet på de 15xxx er ens for alle, dvs det meste af boligsikringen ryger. Hvis man så ikke overholder 225 timers reglen trækker de yderligere i kontanthjælpen.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Rauw

MorTil3+ skriver:

Loftet på de 15xxx er ens for alle, dvs det meste af boligsikringen ryger. Hvis man så ikke overholder 225 timers reglen trækker de yderligere i kontanthjælpen.

Er du sikker? 

Anmeld Citér

25. maj 2016

MorTil3+

Rauw skriver:

Er du sikker? 

Jep, det er i hvert fald hvad min svoger fik forklaret da han var til møde.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Rauw

MorTil3+ skriver:

Jep, det er i hvert fald hvad min svoger fik forklaret da han var til møde.

Jeg har bare lige igår modtaget en mail fra min sagsbehandler hvor i hun forklare at med et barn i hjemmet som enlig får jeg min normale kh på 9500 efter skat samt 600kr ca i boligstøtte pr 1 oktober hvis jeg ikke når op i timer. Og hvis jeg kommer op i timer kan jeg få mere i boligstøtte. Underligt hun siger noget der ikke skulle passe. Jeg starter dog i skole til august men det ved hun jo ikke. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

MorTil3+

Rauw skriver:

Er du sikker? 

http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokumenter/Pressemeddelelser/2015/kontanthjaelpsloft/Fakta%20Hovedelementerne%20i%20aftalen%20pdf.ashxSom enlig trækker de 1000 kr om måneden hvis man ikke overholder reglen. Som ægtepar er det hele kontanthjælpen der ryger.

Anmeld Citér

25. maj 2016

MorTil3+

Rauw skriver:

Jeg har bare lige igår modtaget en mail fra min sagsbehandler hvor i hun forklare at med et barn i hjemmet som enlig får jeg min normale kh på 9500 efter skat samt 600kr ca i boligstøtte pr 1 oktober hvis jeg ikke når op i timer. Og hvis jeg kommer op i timer kan jeg få mere i boligstøtte. Underligt hun siger noget der ikke skulle passe. Jeg starter dog i skole til august men det ved hun jo ikke. 

Har du ikke to børn, hvis du har burde du få ca 900 i boligstøtte sådan som jeg forstår skemaet i det link jeg lagde op.

Anmeld Citér

25. maj 2016

ErDetSnartNU

Jeg synes også det lyder dyrt. Hvad hjælper det at have drømmelejligheden hvis man ikke har råd til nogensinde at lave noget sjovt udenfor lejligheden? 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Rauw

MorTil3+ skriver:

Har du ikke to børn, hvis du har burde du få ca 900 i boligstøtte sådan som jeg forstår skemaet i det link jeg lagde op.

Jeg har faktisk tre, men de to store har adresse hos faren. Og shit nogle regler. Godt jeg skal på su igen snart. Stakkels dem der er fanget på kh  De skal så bare dø af sult eller blive kriminelle nu? De bliver jo ik raske af at mangle penge. Av. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.