Realistisk husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2016

Sprit25

Rauw skriver:

Vend den om. Hvis han ingen penge har til mad, hvad så med hans børn? 

Det er et problem ja men han får ikke mad på bordet ved at gøre noget kriminelt. Plus det kriminalitet går ikke kun udover ham og hans familie. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

MorTil3+

Sprit25 skriver:

Det er et problem ja men han får ikke mad på bordet ved at gøre noget kriminelt. Plus det kriminalitet går ikke kun udover ham og hans familie. 

Det kommer da helt an på hvilken slags kriminalitet man begår, korrekt at man ikke får mad på bordet af at begå vold, meen nu er der andre former for kriminalitet hvor du kan inkassere en del penge, narkosalg, røverier, tyveri med videresalg, osv. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sprit25

MorTil3+ skriver:

Det kommer da helt an på hvilken slags kriminalitet man begår, korrekt at man ikke får mad på bordet af at begå vold, meen nu er der andre former for kriminalitet hvor du kan inkassere en del penge, narkosalg, røverier, tyveri med videresalg, osv. 

Fordi røveri, narko osv ikke skader andre?

Anmeld Citér

26. maj 2016

MorTil3+

Sprit25 skriver:

Fordi røveri, narko osv ikke skader andre?

Det skrev jeg ikke at det ikke gjorde. Kommenterede bare at du skrev "kriminalitet giver ikke mad på bordet" 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Loa

Rauw skriver:

Nu handler det nok ikke så meget om "at få det som man vil ha det" men mere om at hvis man i forvejen lever skrabet, billig bolig, ingen luksus som tv, kaffe, cigaretter og lørdagsslik, og der så pludselig skal skæres yderligere 3000+ Kroner af ens budget, hvis man nu virkelig ikke er istand til at arbejde, skal man så lade sine børn sulte? Eller skal man gøre det man ved er forkert, men som sikre familiens overlevelse? Det er så nemt at dømme folk på bunden af samfundet, men de er altså også mennesker og de bliver ikke raske af at deres børn går sultne i seng hver aften. Så får man muligheden for lige at kører en bil hjem fra Holland for 25000 så forstår jeg altså godt dem der siger ja tak. 

Forstår nok aldrig at det er en løsning at vælge kriminalitet - og slet ikke at give samfundet skylden. 

Som en anden skriver, man har dælme selv et ansvar for ens liv, både vedr hvor man bor - til hvad husleje, til om man vælger at sætte børn i verden der skal forsøges, til hvordan man ønsker at tjene sine penge med uddannelse/job. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Loa

MorTil3+ skriver:

Tror nu det er meget normalt at størstedelen af de kriminelle er på kontanthjælp, du må da meget undskylde at jeg ødelægger dit glansbillede.

Men han valgte vel selv dengang at være kriminel? Ingen tvang ham vel til det.... 

Så skal samfundet vel ikke bøde for, hvis han efterfølgende har svært ved at få et job?

Anmeld Citér

26. maj 2016

Rauw

Loa skriver:

Forstår nok aldrig at det er en løsning at vælge kriminalitet - og slet ikke at give samfundet skylden. 

Som en anden skriver, man har dælme selv et ansvar for ens liv, både vedr hvor man bor - til hvad husleje, til om man vælger at sætte børn i verden der skal forsøges, til hvordan man ønsker at tjene sine penge med uddannelse/job. 

Jeg tror også det er svært at sætte sig ind i hvis man ikke har stået der eller haft det tæt ind på livet. Det er lette penge og hvis man ikke ser nogen andre udveje så er det jo den vej nogen vælger. Præcis som nogen vælger at sælge sig selv for penge. Og nogen vælger at ta sig sammen og få en uddannelse. Det er jo bare ikke alle der har styrken/psyken eller intelligensen til at ta en uddannelse. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

MorTil3+

Loa skriver:

Men han valgte vel selv dengang at være kriminel? Ingen tvang ham vel til det.... 

Så skal samfundet vel ikke bøde for, hvis han efterfølgende har svært ved at få et job?

Han har ikke svært ved at få job, han var selvstændig op til ulykken men måtte lukke firmaet da han kørte galt. Men han kommer nok aldrig til at arbejde igen pga de skader han fik, men han hænger nu i kontanthjælpssystemet ligesom tusinder af andre syge der heller ikke kan arbejde, fordi ingen tænker på at de skal videre i systemet. Folk der er meget syge kan ikk bare tage sig sammen som mange af jer i arbejde mener vi skal. Ihh jeg kan bare blive så sur over det, hang selv i det lorte system i så mange år indtil jeg fik en fantastisk sagsbehandler som havde en smule menneskelig indsigt og sendte mig videre og jeg er nu førtidspensionist. Men så skærpede de også de regler. De kan jo ligeså godt tage alle de syge og sende dem væk og lade dem sulte og dø, for det er det, det ender med når de år efter år strammer op for at få folk i arbejde, de glemmer bare lige den del der faktisk er syge og ikke snylter på systemet. Slutter nu inden jeg koger helt over pga den lorte regering.

Anmeld Citér

26. maj 2016

MorTil3+

Og i mit tilfælde er det ikke fordi jeg ikke vil arbejde for det ville jeg gerne havde et fantastisk jo som procesoperatør med en løn på 37000+. Så nej at sidde med en førtidspension er sq ikke lykken. Og ved at det samme gælder min svoger, han tjente også godt da han var selvstændig, det er sq ikk noget man bytter for en kontanthjælp af lyst, det er af nød.

Anmeld Citér

27. maj 2016

Rockertand

MorTil3+ skriver:

Han har ikke svært ved at få job, han var selvstændig op til ulykken men måtte lukke firmaet da han kørte galt. Men han kommer nok aldrig til at arbejde igen pga de skader han fik, men han hænger nu i kontanthjælpssystemet ligesom tusinder af andre syge der heller ikke kan arbejde, fordi ingen tænker på at de skal videre i systemet. Folk der er meget syge kan ikk bare tage sig sammen som mange af jer i arbejde mener vi skal. Ihh jeg kan bare blive så sur over det, hang selv i det lorte system i så mange år indtil jeg fik en fantastisk sagsbehandler som havde en smule menneskelig indsigt og sendte mig videre og jeg er nu førtidspensionist. Men så skærpede de også de regler. De kan jo ligeså godt tage alle de syge og sende dem væk og lade dem sulte og dø, for det er det, det ender med når de år efter år strammer op for at få folk i arbejde, de glemmer bare lige den del der faktisk er syge og ikke snylter på systemet. Slutter nu inden jeg koger helt over pga den lorte regering.

Nysgerrig (kender intet til systemet): Skærpede man kravene for at blive førtidspensionist eller blev vilkårene for førtidspensionister skærpet?

Min svigerfar har været førtidspensionist i mange år, og det er noget med laveste, mellemste og højeste pension - er det stadig sådan? Hvor meget/lidt får man egentligt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.