Tøsen1234 skriver:
Hejsa 
jeg er 14 nu og min kæreste er 15, vi snakker om at få et barn om 1år og 2 mdr
- så jeg bliver gravid i 2017 og føder i 2018 
- der er jeg så næsten 17 og og han er 17 
Men vi ved godt at der er mange overvejelser...
kan kommunen finde på at tvangsfjerne barnet?(jeg er selv anbragt pt)
økonomi? - kan man få støtte?
Hvor gammel skal man være for at må få et barn uden at skulle tænke på om kommunen vil blande sig? 
Er der flere spørgsmål man kan stille sig selv? 
Vi synes at unge forældre er ligeså gode som gamle forældre... 
Hvordan forholder man sig til hvis ens forældre ikk ville synes om det? - har tænkt mig at holde det hemmeligt så længe at de ikke må gøre noget 

Min kærestes forældre er afklaret / okay med det
På forhånd tak for svar❤️
Nu skriver du at du selv er anbragt. Og du vil være 17 år når du føder, hvis du følger din plan.
Når du er tvangsanbragt har du jo en sagsbehandler som følger op på din sag, og hvordan du trives. Derfor vil vedkommende sikkert fortælle dig hvad de vil gøre hvis du bliver gravid. Som udgangspunkt tror jeg de vil lave en børnefaglig undersøgelse, hvor de vurderer forældreevnen mv.
Så ja, fagpersonerne der kommer ind over, læge, jordemoder, sundhedsplejerske mv vil selvfølgelig undersøge om du er en sårbar gravid. Det er jeg ret sikker på at de vil vurdere at du er. Derfor skal de sørge for at du tilknyttes et familieambulatorium, en gruppe for sårbare gravide eller lignende. Du vil formentlig blive tilbudt og anbefalet at være indlagt i en uges tid eller lignende eget fødslen, med henblik på at observere jer som familie. De forskellige fagpersoner vil have fokus på hvordan du og dit barn trives.
Man tvangsfjerner ikke bare et barn, medmindre paragraf halvtreds-undersøgelsen allerede i graviditeten viser at det er nødvendigt for at beskytte barnet. Du kan også evt tilbydes ophold på én døgninstitution sammen med barnet og evt barnets far.
Min personlige holdning er synd for både dig og barnet at løbe den risiko der er forbundet med at få barn tidligt - at du simpelthen ikke er klar. Som du ved, så har du jo noget bagage med. Det mener jeg gør det endnu mere vigtigt at du kommer igennem din ungdom så nemt og skånsomt som muligt.
Jeg har jo selv været på din alder og jeg ved at man ved meget og kan meget, men desværre ikke nær så meget som man tror! jeg bekymrer mig også over hvorfor du vil have et barn. For mange (også voksne) er det et ønske om at elske og blive elsket og måske give barnet en bedre barndom end man selv havde. Det trorbkeg simpelthen ikke man kan uden at få tid til at modnes og til at reflektere over hvad man selv har oplevet og hvad det betydet for en selv.
Jeg mener også at selve det at du din situation taget i betragtning, overvejer at få barn som 17-årige, viser mangel på selverkendelse og evne til at reflektere over egne ressourcer. Det samme gælder tvangsfjernelse. Det er vel slet ikke relevant at tænke på i forhold til at tænke på om virkelig har ressourcerne til at tage dig af et barn?
Det er ikke for at være sur og irriterende, men for din egen skyld vil jeg håbe at du genovervejer den plan og sørget for selv st komme på rette kurs.
Kommunen vil og skal blande sig hvis du bliver gravid næste år. Og det at du vil holde graviditeten hemmelig viser også bare at der er behov for en kæmpe indsats hvis du bliver gravid så ung. Det skal du vide at kommunen vil tage med i sin betragtning, når de finder ud af hvad dit barn har behov for af støtte. Det virker meget umodent og meget uansvarligt. Held og lykke! Og find nu noget andet at bruge energien på