Jeg vil først starte med at sige, at der intet galt er med dine tanker. Det kan være hyggeligt at gå og snakke om som par og jeg tror mange piger i din alder har drømmet om tanken om et barn. Det er naturligt og ja, det er sjovt.
Hvor kæden hopper af for mig er dog, at du som 14 årig (!) direkte planlægger en graviditet når du er 17. Som andre skriver, ja, det er en gammel sang - at have spædbarn (børn generelt) er hårdt - og det kan godt være at du tror du ved det, men nej, det ved man IKKE som 14-årig.
Jeg synes simpelthen du er nødt til at pakke tanken om at realisere den drøm væk. Ikke sagt at du ikke kan blive "ung" mor (og her mener jeg 20 år for eksempel), med at planlægge en graviditet når du er 17 er bare ikke holdbart. Der er så mange andre ting du skal når du er 17 år - noget af det sidste du skal, er at planlægge en graviditet.
Når jeg siger det her, nedværdiger jeg ikke de unge forældre som har klaret det godt (for det kender jeg mange eksempler på, dog ikke sagt for at give dig blod på tanden) og jeg ved godt, at det ikke er så sort på hvidt - men graviditet og baby er et voksent univers og du er 14. Du ER virkelig ikke særligt gammel og jeg har også haft drømmen i din alder, det tror jeg mange har - men der er der, common sense og fornuften skal spille ind. Du har MASSER af år til at få børn i - der er altså INGEN grund til at gå så grundigt til værks i din alder!
Nyd baby-hygge snakke med din kæreste (dog lad være med at tage dem bogstaveligt, grundet alt det jeg lige har sagt), nyd andres søde babyer og vent til din tid er inde
Ingen siger du skal vente til du er 30 år, men som 17-årig er en planlagt baby noget af det sidste, der bør optage én.
Du er simpelthen nødt til at have et realistisk syn på det her og lade fornuften komme dig til gode. Du vil takke dig selv senere for, at du ikke fik barn som 17-årig.
Anmeld
Citér