Tidlig planlagt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2016

sandramor

Tøsen1234 skriver:

Der er jeg så ikke enig.. 

Tænker ikke at det er at være en last for samfundet..

Okay allerede der tænker jeg at du langt fra er klar til at blive forælder.....

hvem dælen ønsker at leve af kontanthjælp resten af deres liv!?? 

Og jo man ligger det offentlige system til last når man vælger at man egentlig har det okay på kontanthjælp.... Hvem tror du der betaler dig kontanthjælpen? Det gør de mennesker der arbejder og betaler skat........ 

Prøv nu at sigte en smule højere end at tilbringe de næste 20 år på kontanthjælp....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Tøsen1234

sandramor skriver:

Okay allerede der tænker jeg at du langt fra er klar til at blive forælder.....

hvem dælen ønsker at leve af kontanthjælp resten af deres liv!?? 

Og jo man ligger det offentlige system til last når man vælger at man egentlig har det okay på kontanthjælp.... Hvem tror du der betaler dig kontanthjælpen? Det gør de mennesker der arbejder og betaler skat........ 

Prøv nu at sigte en smule højere end at tilbringe de næste 20 år på kontanthjælp....

Jeg ønsker ikke at komme på KH - det har jeg ikke sagt...

Anmeld Citér

14. maj 2016

sandramor

Tøsen1234 skriver:

Der er jeg så ikke enig.. 

Tænker ikke at det er at være en last for samfundet..

Her??? 

Ja jeg tænker bare mit..... Tror måske bare at det er en god ide i det mindste at have styr på det økonomiske og uddannelsesmæssige først... Ihvertfald planerne for det....

hvis du ikke ønsker kommunen skal blande sig så må du også vise at du er selvstændig og ikke behøver ligge systemet til last og det gøres bedst ved at være selvforsørgende 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Tøsen1234

sandramor skriver:

Her??? 

Ja jeg tænker bare mit..... Tror måske bare at det er en god ide i det mindste at have styr på det økonomiske og uddannelsesmæssige først... Ihvertfald planerne for det....

hvis du ikke ønsker kommunen skal blande sig så må du også vise at du er selvstændig og ikke behøver ligge systemet til last og det gøres bedst ved at være selvforsørgende 

Helt enig 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Aristocats

Jeg vil først starte med at sige, at der intet galt er med dine tanker. Det kan være hyggeligt at gå og snakke om som par og jeg tror mange piger i din alder har drømmet om tanken om et barn. Det er naturligt og ja, det er sjovt. 

Hvor kæden hopper af for mig er dog, at du som 14 årig (!) direkte planlægger en graviditet når du er 17. Som andre skriver, ja, det er en gammel sang - at have spædbarn (børn generelt) er hårdt - og det kan godt være at du tror du ved det, men nej, det ved man IKKE som 14-årig.

Jeg synes simpelthen du er nødt til at pakke tanken om at realisere den drøm væk. Ikke sagt at du ikke kan blive "ung" mor (og her mener jeg 20 år for eksempel), med at planlægge en graviditet når du er 17 er bare ikke holdbart. Der er så mange andre ting du skal når du er 17 år - noget af det sidste du skal, er at planlægge en graviditet. 

Når jeg siger det her, nedværdiger jeg ikke de unge forældre som har klaret det godt (for det kender jeg mange eksempler på, dog ikke sagt for at give dig blod på tanden) og jeg ved godt, at det ikke er så sort på hvidt - men graviditet og baby er et voksent univers og du er 14. Du ER virkelig ikke særligt gammel og jeg har også haft drømmen i din alder, det tror jeg mange har - men der er der, common sense og fornuften skal spille ind. Du har MASSER af år til at få børn i - der er altså INGEN grund til at gå så grundigt til værks i din alder! 

Nyd baby-hygge snakke med din kæreste (dog lad være med at tage dem bogstaveligt, grundet alt det jeg lige har sagt), nyd andres søde babyer og vent til din tid er inde  Ingen siger du skal vente til du er 30 år, men som 17-årig er en planlagt baby noget af det sidste, der bør optage én. 

Du er simpelthen nødt til at have et realistisk syn på det her og lade fornuften komme dig til gode. Du vil takke dig selv senere for, at du ikke fik barn som 17-årig. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Abracadabra

Aristocats skriver:

Jeg vil først starte med at sige, at der intet galt er med dine tanker. Det kan være hyggeligt at gå og snakke om som par og jeg tror mange piger i din alder har drømmet om tanken om et barn. Det er naturligt og ja, det er sjovt. 

Hvor kæden hopper af for mig er dog, at du som 14 årig (!) direkte planlægger en graviditet når du er 17. Som andre skriver, ja, det er en gammel sang - at have spædbarn (børn generelt) er hårdt - og det kan godt være at du tror du ved det, men nej, det ved man IKKE som 14-årig.

Jeg synes simpelthen du er nødt til at pakke tanken om at realisere den drøm væk. Ikke sagt at du ikke kan blive "ung" mor (og her mener jeg 20 år for eksempel), med at planlægge en graviditet når du er 17 er bare ikke holdbart. Der er så mange andre ting du skal når du er 17 år - noget af det sidste du skal, er at planlægge en graviditet. 

Når jeg siger det her, nedværdiger jeg ikke de unge forældre som har klaret det godt (for det kender jeg mange eksempler på, dog ikke sagt for at give dig blod på tanden) og jeg ved godt, at det ikke er så sort på hvidt - men graviditet og baby er et voksent univers og du er 14. Du ER virkelig ikke særligt gammel og jeg har også haft drømmen i din alder, det tror jeg mange har - men der er der, common sense og fornuften skal spille ind. Du har MASSER af år til at få børn i - der er altså INGEN grund til at gå så grundigt til værks i din alder! 

Nyd baby-hygge snakke med din kæreste (dog lad være med at tage dem bogstaveligt, grundet alt det jeg lige har sagt), nyd andres søde babyer og vent til din tid er inde  Ingen siger du skal vente til du er 30 år, men som 17-årig er en planlagt baby noget af det sidste, der bør optage én. 

Du er simpelthen nødt til at have et realistisk syn på det her og lade fornuften komme dig til gode. Du vil takke dig selv senere for, at du ikke fik barn som 17-årig. 

TS planlægger faktisk barn som 16 årig og ikke "først" når hun er 17.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Aristocats

Abracadabra skriver:

TS planlægger faktisk barn som 16 årig og ikke "først" når hun er 17.

Den havde jeg så lige overset. Det gør ikke den store forskel, men alligevel gør det mig endnu mere imod. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

123.

Tøsen1234 skriver:

Hejsa 

jeg er 14 nu og min kæreste er 15, vi snakker om at få et barn om 1år og 2 mdr

- så jeg bliver gravid i 2017 og føder i 2018

- der er jeg så næsten 17 og og han er 17 

Men vi ved godt at der er mange overvejelser...

kan kommunen finde på at tvangsfjerne barnet?(jeg er selv anbragt pt)  

økonomi? - kan man få støtte? 

Hvor gammel skal man være for at må få et barn uden at skulle tænke på om kommunen vil blande sig? 

Er der flere spørgsmål man kan stille sig selv? 

Vi synes at unge forældre er ligeså gode som gamle forældre... 

Hvordan forholder man sig til hvis ens forældre ikk ville synes om det? - har tænkt mig at holde det hemmeligt så længe at de ikke må gøre noget 

Min kærestes forældre er afklaret / okay med det

På forhånd tak for svar❤️

Nyd din ungdom.. lev i nutiden end at plandlægge fremtiden, når i er så unge er det ikke sikkert i er sammen om 2-5 år.. 

Tænk på inden du sætter et barn til verden eller plandlægger det? 

"Hvad har jeg at tilbyde et barn"

" hvor skal vi bo, hvordan skal jeg som 17 årige forsøge et barn"?

Du har hele livet foran jer til at få et barn. Intet stress. håber du/i tænker meget over det inden i beslutter det.

Anmeld Citér

14. maj 2016

MissTas

Tøsen1234 skriver:

Hejsa 

jeg er 14 nu og min kæreste er 15, vi snakker om at få et barn om 1år og 2 mdr

- så jeg bliver gravid i 2017 og føder i 2018

- der er jeg så næsten 17 og og han er 17 

Men vi ved godt at der er mange overvejelser...

kan kommunen finde på at tvangsfjerne barnet?(jeg er selv anbragt pt)  

økonomi? - kan man få støtte? 

Hvor gammel skal man være for at må få et barn uden at skulle tænke på om kommunen vil blande sig? 

Er der flere spørgsmål man kan stille sig selv? 

Vi synes at unge forældre er ligeså gode som gamle forældre... 

Hvordan forholder man sig til hvis ens forældre ikk ville synes om det? - har tænkt mig at holde det hemmeligt så længe at de ikke må gøre noget 

Min kærestes forældre er afklaret / okay med det

På forhånd tak for svar❤️

Synes det er for tidligt.. I har ikke engang nået at være rigtige teenager endnu på det tidspunkt. Nyd jeres ungdom og vent med børn yderligere et par år til i både ved om i kan bo sammen og begge har uddannelse/arbejde = økonomi til at have et barn, for det er bestemt ikke billigt at have børn. 

Tanken om børn er skøn og dejlig, men det kræver altså mere end hvad en 14 og 15 årig lige umiddelbart kan forestille sig. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

serinasmor

Tøsen1234 skriver:

Jeg ønsker ikke at komme på KH - det har jeg ikke sagt...

Hvordan vil du forsørge et barn og betale husleje og mad og alt hvad der hører med for en løn til personer under 18 ? ... Må man arbejde 37 timer om ugen når man er 16  ? Har man overhovedet ret til barsel hvis man går på barsel fra et fritidsjob eller et job med vilkår som ikke myndig ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.