Tidlig planlagt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2016

Tøsen1234

Det er vel heller ikke noget i behøver at beslutte nu om i skal gøre om 1 eller 10 år? Jeg mener, i kan vel tage snakken iugen om 1 år og se om i stadig synes udsigten til bleer, gylp, manglende søvn, frihedsberøvelse og et ansvar over for et andet menneske stadig er det i har lyst til om 1-2 år på det tidspunkt? Måske er det smart i stedet for at kigge på hvad i gerne vil have af uddannelse? Mor på kontanthjælp er der vist ikke meget sjov i...

Mor på kontanthjælp er der da intet galt i, man har bare ikke så mange penge... 

Men ja self skal der kigges på uddanelsen  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Soonmom

Jeg har været skruk fra 13-14 års alderen, og er først lige blevet mor her som 24 årige.
Jeg er glad for jeg ventede, men ked af at der var en masse ting jeg stadig gik glip af.

Når man en gang har haft kontakt med kommune (som du fx. har) vil de ALTID holde ekstra øje (dermed så ikke sagt at barnet bliver fjernet), men de vil nok lave forældre evneundersøgelse på jer.

Mit råd VENT. Vent til I er flyttet hjemmefra, fået jeres eget og faldet til ro, fået/startet på uddannelse. Haft nogle oplevelser sammen, rejser eller andet.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Soonmom

Men det er da intet at stile imod? - Du har både et ansvar over for dit evt. kommende barn, at være en god rollemodel. 
og det er da også så egositisk at ligge samfundet til last og bare få børn og gå ud fra at vi andre betaler for det.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Tøsen1234

Soonmom skriver:

Jeg har været skruk fra 13-14 års alderen, og er først lige blevet mor her som 24 årige.
Jeg er glad for jeg ventede, men ked af at der var en masse ting jeg stadig gik glip af.

Når man en gang har haft kontakt med kommune (som du fx. har) vil de ALTID holde ekstra øje (dermed så ikke sagt at barnet bliver fjernet), men de vil nok lave forældre evneundersøgelse på jer.

Mit råd VENT. Vent til I er flyttet hjemmefra, fået jeres eget og faldet til ro, fået/startet på uddannelse. Haft nogle oplevelser sammen, rejser eller andet.

Ligemeget om vi venter eller ej vil jeg altid være rædselsslagen for at kommunen kunne finde på at tage mine børn, de har så meget magt! 

Anmeld Citér

14. maj 2016

MHB

Tøsen1234 skriver:

Det ved jeg slet ikke hvad jeg skal skrive til  Der er så meget mere i det end at man "bare ikke har så mange penge"! Jeg synes aldrig man bør gå efter at komme på kontanthjælp (som jeg tolker ud fra dit svar at du gør) det er dybt uansvarligt! Du vil i øvrigt blive vurderet uddannelsesparat og skulle i gang med uddannelse alligevel.

Det er så meget smartere at finde en uddannelse inden, du synes kunne være interessant! Man kommer ikke langt i dagens Danmark uden uddannelse af en eller anden art. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Soonmom

Tøsen1234 skriver:

Ligemeget om vi venter eller ej vil jeg altid være rædselsslagen for at kommunen kunne finde på at tage mine børn, de har så meget magt! 

Men jo ældre og mere modne i er, fået uddannelse, et hjem, et job og mindre er sensynligheden.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Tøsen1234

Soonmom skriver:

Men det er da intet at stile imod? - Du har både et ansvar over for dit evt. kommende barn, at være en god rollemodel. 
og det er da også så egositisk at ligge samfundet til last og bare få børn og gå ud fra at vi andre betaler for det.

Der er jeg så ikke enig.. 

Tænker ikke at det er at være en last for samfundet..

Anmeld Citér

14. maj 2016

Tøsen1234

MHB skriver:

Det ved jeg slet ikke hvad jeg skal skrive til  Der er så meget mere i det end at man "bare ikke har så mange penge"! Jeg synes aldrig man bør gå efter at komme på kontanthjælp (som jeg tolker ud fra dit svar at du gør) det er dybt uansvarligt! Du vil i øvrigt blive vurderet uddannelsesparat og skulle i gang med uddannelse alligevel.

Det er så meget smartere at finde en uddannelse inden, du synes kunne være interessant! Man kommer ikke langt i dagens Danmark uden uddannelse af en eller anden art. 

Man skal self ikke gå efter kontanthjælp men er det eneste udvej er det sådan det er 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Soonmom

Der er jeg så ikke enig.. 

Tænker ikke at det er at være en last for samfundet..

Hvorfor ikke det?

- Hvis du er på KH. Så er det mig og andre der arbejder der betaler for at du går hjemme, hvis du så også får et barn er det igen, mig og andre der arbejder der betaler for at du får ekstra børnetilskud osv.
KH modtager koster samfundet dyrt

Anmeld Citér

14. maj 2016

Soonmom

Tøsen1234 skriver:

Man skal self ikke gå efter kontanthjælp men er det eneste udvej er det sådan det er 

Netop derfor bør du få en uddannelse og job først, så blvier KH heller ikke den sidste udvej. Uddannelse er gratis i DK så KH kan ALDRIG blive den sidste udvej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.