Søde dig, sidder her en klump maven,ikke over du skulle ende med barn som 16-17 årig, for det klarer du nok, plus sandsynligheden for alt går som to 14 årige planlægger er måske ikke så stor.
Men over hvor forskellige livet er for unge. Du er kun et år ældre end min datter her hjemme, udover hun (heldigvis) ikke er på kærestestadiet og da slet ikke på det stadie hvor sex er en mulighed, ja så har hun bare så mange drømme. For det første er hun stadig sindsyg god til at leve i nuet og nyde netop den ungdom hun er midt og tro mig den er skøn ved jeg nu hvor jeg sidder som moren til den unge. Hun debatterer, diskuterer, råber, græder, griner, hopper og lever og er slet ikke der hvor drømmene er mere end nogle svage skygger ude i fremtiden og jo i de svage skygger er også noget om et barn.
Hun drømmer om at komme på efterskolen, om at komme ind på skuespillerskolen, drømmer om at få flere gode venner, om at skulle til Grønland til august, om at have en aftale med en ny veninde på mandag, om at få en is i aften. Der var jo der du skulle være, du skulle jo have drømme for i aften, for i morgen, for næste uge, for næste år og nyde det netop nu. Fair nok det er hyggeligt at tale om en lille baby, men den er yde i de svage skygger ikke som et forberedt planlagt projekt når man "kun" er 14.
Uha hvor ville jeg gerne tage dig og vise dig hvad livet kan byde, hvor mange fantastiske drømme der skal realiseres der ligger foran dig og ja en af drømmene er måske børn, men som 14 årig ville jeg ønske det var drømme for dig selv der var i centrum, du kan tids nok skulle "glemme" dig selv og leve for dine små. Nu skal du være egoistisk og drømme drømme for dig, for rejser, uddannelse, venner, fester, oplevelser og så ld børn være drømmen for en fremtid et stykke væk.
Nå med hensyn til dine spørgsmål, ja jeg er ret sikker på kommunen vil være obs på to børn/unge der endnu ikke kan forsørge sig selv (man kan jo heller ikke få kontanthjælp som 17 årig, så du står rent faktisk som økonomisk afhængig af forældre, værge eller kommune når I bliver forældre) som vælger at blive forældre og endda holde det hemmeligt. De vil jo første omgang skulle se på hvor I overhovedet skal bo og hvad I skaln leve af (ved faktisk ikke men tænker heller ikke du har ret barselsdagpenge før du er 18), Og så vil de nok alene pga alder og også pga din egen anbringelse ville se på jeres forældreevner eventuelt med er ophold på et familiecenter hvor I observeres.