Tidlig planlagt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.016 visninger
70 svar
266 synes godt om
14. maj 2016

Tøsen1234

Hejsa 

jeg er 14 nu og min kæreste er 15, vi snakker om at få et barn om 1år og 2 mdr

- så jeg bliver gravid i 2017 og føder i 2018

- der er jeg så næsten 17 og og han er 17 

Men vi ved godt at der er mange overvejelser...

kan kommunen finde på at tvangsfjerne barnet?(jeg er selv anbragt pt)  

økonomi? - kan man få støtte? 

Hvor gammel skal man være for at må få et barn uden at skulle tænke på om kommunen vil blande sig? 

Er der flere spørgsmål man kan stille sig selv? 

Vi synes at unge forældre er ligeså gode som gamle forældre... 

Hvordan forholder man sig til hvis ens forældre ikk ville synes om det? - har tænkt mig at holde det hemmeligt så længe at de ikke må gøre noget 

Min kærestes forældre er afklaret / okay med det

På forhånd tak for svar❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

januar16

Jeg vil altid være fortaler af at man lige har prøvet at bo sammen lidt først. Evt bare 6 måneder.

Jeg gætter på at nu du er anbragt, så ender du sikkert med at bo selv som 18-årig. Hvis i så bliver gravide efter at have boet 6 måneder sammen så kan i stadig stå med en lille en når du er 19 år. Og som 19-årig vil jeg mene at i stadig er unge forældre.

Ved godt at det er lang tid at vente når du nu kun er 14 - og selvfølgelig er der forskel på hvor tidligt folk er klar. Men måske det alligevel er en god ide at vente lidt. 

Mht. tvangsfjerning kender jeg ikke personligt systemet. Men hvis i viser at i har økonomisk styr baby og jeres fremtid (job, studie mv), og I er fornuftige og har mental og økonomisk overskud til den lille, så kan jeg ikke se problemet.

Anmeld Citér

14. maj 2016

sandramor

Tøsen1234 skriver:

Hejsa 

Hvor gammel skal man være for at må få et barn uden at skulle tænke på om kommunen vil blande sig? 

Hvordan forholder man sig til hvis ens forældre ikk ville synes om det? - har tænkt mig at holde det hemmeligt så længe at de ikke må gøre noget 

Mit første spørgsmål er hvorfor?? 

Hvorfor have SÅ travlt med at få børn? Det lyder så dejligt og hyggeligt i tankerne om at få et barn! Men at få et barn er drøn hårdt!!!!! og mange siger ja det ved jeg godt... NEJ du aner ikke hvor hårdt det kan være at ha er lille spædbarn før du her prøvet det...  Og lige på det punkt synes jeg ikke det er nemmere når man er ung... Tværtimod..... 

Nyd dog for søren jeres ungdom og hinanden inden i sætter børn i verden.... Chancen for at jeres forhold holder hvis i sætter et barn i verden i jeres alder er minimal... Javist lykkes det for nogen men de er hurtigt talt er jeg ret sikker på... Hvad hvis i som 20 årig finder ud af at i faktisk er gået glip af en masse?? 

Altså mit svar er jeg sys det er dumt at have så travlt!! 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Venterpålillesøster

Tøsen1234 skriver:

Hejsa 

Vil lige starte med at spørge om, hvad det er der gør at i ikke kan vente med at få et barn? 

I er begge utroligt unge, og har masser af år til at få børn. Og man et stadig ung forælder selvom man venter til starten af 20'erne. 

Kender ikke så meget til reglerne omkring det, men nogle ting vil muligvis blive besværliggjort af, at i ikke er myndige (med hensyn til økonomi osv)

Tror uden tvivl at kommunen vil kontakte jer. Både på grund af jeres alder, men også fordi at du er anbragt. Kan ikke lide ordet "blander". De vil se på hvordan i klaret forældrerollen. 

Er der en grund til at du vil holde det hemmeligt for dine forældre? Når i er så unge har i brug for støtte i jeres omgangskreds. 

Til sidst: jeg vil ikke virke dømmende, men ville aldrig nogensinde anbefale at i får et barn i den alder  du er 14, og burde have så mange andre drømme du gerne vil realisere. Familielivet skal nok komme senere. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Abracadabra

Tøsen1234 skriver:

Hejsa 

Det lyder ikke helt gennemtænkt. 

• Ja, de kan godt fjerne barnet - både fordi du selv er anbragt, og hvis du kun er 16.
  • Ja, I vil formentlig blive meget afhængige af kommunal økonomisk støtte, hvilket jo svækker jeres rolle som ansvarlige voksne. 
  • Kommunen vil ikke blande sig, hvis I er modne og selvforsørgende (hvilket I formentlig ikke er som teenagere). 

Når du skal være mor, skal det jo helst være glædeligt for alle parter også bedsteforældrene. Derudover skal du vel gennemgå det almindelige screeningsprogram med scanninger, lægebesøg og jordemoderkontrol - så skal graviditeten jo ikke holdes hemmelig? Både af hensyn til dig men også af hensyn til barnet. 

Prøv at vende dine tanker med dine plejeforældre eller kontaktperson. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

MHB

Jeg mener ikke at evnen til at være mor afhænger af alder, men når det er sagt mener jeg det er helt tosset at planlægge at blive gravid mens man stadig (juridisk set) er et barn selv! Der kan ske uheld og så må man tage den derfra, men at planlægge en graviditet/fødsel som 17 årig synes jeg ikke er smart! 

Hvad er det i har at tilbyde et barn? Hvor skal i bo (hvis du er anbragt nu er det jo ikke optimalt!) Hvordan skal du tjene penge? Hvad har du selv af netværk hvis du skulle blive enlig? 

Et barn har brug for mere end en mor og en far. Det er pisse hårdt at være forældre! Både for forældrene individuelt men også for parforholdet! Hvor længe har i været sammen? Og hvad ville der ske af at vente til i begge er myndige? 

Alle dine spørgsmål mht til kommunen kan jeg desværre ikke hjælpe med  

Anmeld Citér

14. maj 2016

Tøsen1234

Venterpålillesøster skriver:

Vil lige starte med at spørge om, hvad det er der gør at i ikke kan vente med at få et barn? 

I er begge utroligt unge, og har masser af år til at få børn. Og man et stadig ung forælder selvom man venter til starten af 20'erne. 

Kender ikke så meget til reglerne omkring det, men nogle ting vil muligvis blive besværliggjort af, at i ikke er myndige (med hensyn til økonomi osv)

Tror uden tvivl at kommunen vil kontakte jer. Både på grund af jeres alder, men også fordi at du er anbragt. Kan ikke lide ordet "blander". De vil se på hvordan i klaret forældrerollen. 

Er der en grund til at du vil holde det hemmeligt for dine forældre? Når i er så unge har i brug for støtte i jeres omgangskreds. 

Til sidst: jeg vil ikke virke dømmende, men ville aldrig nogensinde anbefale at i får et barn i den alder  du er 14, og burde have så mange andre drømme du gerne vil realisere. Familielivet skal nok komme senere. 

Jeg ved ikke hvorfor vi ønsker os et barn, men det gør vi virkeligt! 

Jeg har altid gerne ville være 16-19 når jeg fik børn og jeg elsker min kæreste virkeligt højt, vi har mange ting til fælles osv  

men vi overvejer stadig grundigt...

der bliver ingen hurtige beslutninger taget endnu 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Tøsen1234

MHB skriver:

Jeg mener ikke at evnen til at være mor afhænger af alder, men når det er sagt mener jeg det er helt tosset at planlægge at blive gravid mens man stadig (juridisk set) er et barn selv! Der kan ske uheld og så må man tage den derfra, men at planlægge en graviditet/fødsel som 17 årig synes jeg ikke er smart! 

Hvad er det i har at tilbyde et barn? Hvor skal i bo (hvis du er anbragt nu er det jo ikke optimalt!) Hvordan skal du tjene penge? Hvad har du selv af netværk hvis du skulle blive enlig? 

Et barn har brug for mere end en mor og en far. Det er pisse hårdt at være forældre! Både for forældrene individuelt men også for parforholdet! Hvor længe har i været sammen? Og hvad ville der ske af at vente til i begge er myndige? 

Alle dine spørgsmål mht til kommunen kan jeg desværre ikke hjælpe med  

Nu må vi se, kan self også være vi venter 

Anmeld Citér

14. maj 2016

ErDetSnartNU

Hvor længe har du og din kæreste været sammen? Hvad er hans bolig-og uddannelsesituation? Hvad med dig - hvad er dine uddannelsesplaner? 

Anmeld Citér

14. maj 2016

MHB

Tøsen1234 skriver:

Nu må vi se, kan self også være vi venter 

Det er vel heller ikke noget i behøver at beslutte nu om i skal gøre om 1 eller 10 år? Jeg mener, i kan vel tage snakken iugen om 1 år og se om i stadig synes udsigten til bleer, gylp, manglende søvn, frihedsberøvelse og et ansvar over for et andet menneske stadig er det i har lyst til om 1-2 år på det tidspunkt? Måske er det smart i stedet for at kigge på hvad i gerne vil have af uddannelse? Mor på kontanthjælp er der vist ikke meget sjov i...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.