Tidlig planlagt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2016

serinasmor

Tøsen1234 skriver:

Jeg ønsker ikke at komme på KH - det har jeg ikke sagt...

Du må jo have en plan så ? 

Hvad vil du leve af ? 

Har du undersøgt om du kan få barselsdagpenge når du er under 18 ? Når nu planen ikke er kontanthjælp hvad er den så ?

Hvor skal i bo ? 

Skal du have en uddannelse ? 

Hvad hvis I går fra hinanden ? 

Er det realistisk at du har været flyttet for dig selv og prøvet at styre din egen økonomi allerede som 16 årig ?  

Jeg håber i tænker det grundigt igennem ... Ja nogle klarer det fint at blive forældre i en meget tidlig alder .. Men det er de få og typisk dem med en stabil baggrund  ... Og det er i nødt til at forholde jer til ... 

Og netop pga din baggrund vil kommunen være ekstra obs på jer - men det er nu ikke nødvendigvis en dårlig ting  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Sedigfor

Krydserfingre skriver:

Ej undskyld, men siger du at kommunen altid vil holde ekstra øje med en hvis man er gravid/bliver mor når man er i 20'erne? :p

Nej, hvis man er kendt i kommunen altså har lavet noget ulovligt eller ligende. Læs gerne mine andre kommentar.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Tøsen1234

Sedigfor skriver:

Så tror jeg i skal vente. Jeg blev gravid efter kun tre mdr, glæden var da stor men da hun sp var blevet født er der meget som ændres og er nu ikke sammen idag. 

Har du snakket med din plejefamilie om det? De vil opdage det når du ikke får din mens (:

Er ikke i plejefamilie 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Tøsen1234

Sedigfor skriver:

Nej, hvis man er kendt i kommunen altså har lavet noget ulovligt eller ligende. Læs gerne mine andre kommentar.

Bare lige så vi har det på det rene, har jeg aldrig lavet noget ulovligt, aldrig røget hash eller taget stoffer  hehe *englebarn* 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Sedigfor

Krydserfingre skriver:

Ej undskyld, men siger du at kommunen altid vil holde ekstra øje med en hvis man er gravid/bliver mor når man er i 20'erne? :p

Anmeld Citér

14. maj 2016

Sedigfor

Tøsen1234 skriver:

Bare lige så vi har det på det rene, har jeg aldrig lavet noget ulovligt, aldrig røget hash eller taget stoffer  hehe *englebarn* 

Nej men du er anbragt og det tager de også meget højde på (:

Anmeld Citér

14. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sedigfor skriver:

Du svarede ja til, at man trods lovlydighed, god økonomi og selvforsørgelse ville være i kommunens søgelys alene på grund af en fortid som anbragt. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Sedigfor

Mor og meget mere skriver:

Du svarede ja til, at man trods lovlydighed, god økonomi og selvforsørgelse ville være i kommunens søgelys alene på grund af en fortid som anbragt. 

Ja for kommunen ser på ens fortid som det aller første. Til Trods for jeg kun havde røget hash i weekenderne i ca to til tre mdr og det er hvad 5/6 år siden, bliver man stadig " indberettet " især når man er under 18 år og ligefrem planlægger at få et barn.

god aften.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Spirrevip

Jeg er 18 og min kæreste er 19. Vi planlægger barn, og inden det nærmest er en realitet er vi et år ældre. Jeg synes du skal vente. Vi har været sammen i 2 1/2 år, og har boet sammen i 1 1/2. Vi kender hinanden bedre end vi kender os selv, og det synes jeg er meget vigtigt, især hvis man vil have barn sammen. 

Jeg var, ligesom dig, også helt hooked på børn da jeg var på din alder, men min daværende kæreste var ikke ham jeg skulle være sammen med resten af mine dage. Nu har jeg til gengæld fundet ham jeg vil være sammen med, vi har nået at være spontane og tage på ferier sammen, og nu er vi nået til børne-delen. Vent for din egen skyld. Jeg har selv være anbragt, og jeg ved hvor svært det kan være. Børn løser det bare aldrig. Pas godt på dig selv. Kram. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

modesty

Abracadabra skriver:

TS planlægger faktisk barn som 16 årig og ikke "først" når hun er 17.

Nej - hun skriver "næsten 17".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.