Hvor hysse er I med alkohol i maden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2009

Ansemusen

Rosa: *host host* Visdt ingen ren livsstil her *griner* Mht. mad er jeg en værre en og spiser som sagt også en del salmiaklakrids  Jeg ser intet galt i et tage et halvt glas i ny og næ efter 12. uge. Og håber også at jeg evt. tør. Kan kun lide Asti, så et halvt glad ville svare til en kvart genstand, hvilket jeg ikke tror på kan skade. Men når så jeg er i situationen ved jeg ikke helt... Jeg er sikker på du gør det rigtig godt!!

Rie-pigen: Åhh ja, du er en værre tosse  Men jeg elsker dig alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

Ansemusen

dorthemus skriver:

Puhh hvor jeg kender det...har lige haft en mega  fordi jeg er bange og går herhjemme og ikke kan dele det med nogen...men så har jeg heldigvis dig/jer herinde som jeg kan læsse af på
Jeg er kun halvvejs til de 12 uger...laaang tidat være urolig i, men har heldigvis også mange tidspunkter hvor jeg kan glæde mig over dette mirakel...og så går det hele ligesom lidt igen

Nor søde Dorthe Det må være svært at være alene med det hele engang imellem! Uanset om man selv har valgt det eller ej. Du skal bare læsse af herinde alt det du har brug for, og du er altid velkommen til at skrive til mig! Stort knus!

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Nor søde Dorthe Det må være svært at være alene med det hele engang imellem! Uanset om man selv har valgt det eller ej. Du skal bare læsse af herinde alt det du har brug for, og du er altid velkommen til at skrive til mig! Stort knus!

Se nu  jeg igen..tak Anna!

Knus
TudeMarie

Anmeld

27. september 2009

Ansemusen

Haha, hvor er du bare sød altså!! Jeg fik min første humørsvingning idag. Gik og lavede mad mens jeg hørte P3 og så kom Rasmus Seebach med 'Engel' og så fik jeg tårer i øjnene lige da den startede, selvom jeg ikke har noget forhold til den, andet end at den er rørende. Grinede lidt af mig selv!

Anmeld

27. september 2009

Helle30

Ansemusen skriver:

Hvorfor sådan et negativt indlæg? Det neste vi gør er at snakke om hvorvidt det er okay eller ej. Sundhedsstyrrelsens anbefalinger hedder 0 alkohol og så bliver man i tvivl. Jeg giver udtryk for, at jeg synes at det burde være okay, men at jeg er nervøs for HVIS nu det ikke er. Vi er alle forskellige med forskellige bekymringer. Men sådan et svar synes jeg altså ikke er særlig brugbart eller venligt indstillet

Når nu sundhedsstyrelsens anbefalinger lyder, som du har citeret, så er diskussionen vel ikke så lang?
Jeg har ikke haft til hensigt at smide noget negtivt indlæg, og jeg vil heller ikke slå på tromme for at man skal tylle rødvinssauce, mens man er gravid.
Tværtimod mener jeg  helt alvorligt, at man bør alkosrceene enhver form for fødevare. man indtager - så længe samme screening omfatter  - parabener, parafumer, e-numre, gensplejsede-og/eller modificerede indholdsstoffer, kunstig pigmentering, kunstig stivelse, genmodificeret indhold af majs osv.
Jeg har persopnligt gjort alt for at undgå alle de ting, Men dét jeg alligevel er mest stolt af er, at være flyttet væk fra byen. Der kan ske de mest forfærdelige ting med børn, der har været fostre i et storbymiljø.
Jeg får selv den vildeste hovedpine af en køretur henover rådhuspladsen i vores allesammens hovedstad. Godt jeg ikke har haft mine ufødte børn med på den tur.

- Helle 7. kartoffelrække - E- certificeret - og stolt

Anmeld

28. september 2009

Ansemusen

Jamen så må vi jo bare håbe at mit barn ikke bliver et af disse 'forfærdelige tilfælde' nu jeg bor i byen!

Anmeld

28. september 2009

M.O.A.R.

synes ligesom rosa at det er ok at ta et ½ eller helt glas vin til en fødselsdag eller en familiesammenkost/middag.

man skal heller ikke blive super hyss fordi man er gravid. ja sundhedsstyrrelsen siger helt forbud mod alkohol, men synes virkelig det er op til den enkelte om man vil/tør ta et glas vin /en øl eller om man helt vil lade være.

for mit vedkommende vil jeg da ikke skære alkoholen helt fra (og jeg mener, et glas vin eller andre ikke meget stærke drikke).
jeg ved jeg kan sige fra når jeg bliver tilbudt drikkevare så jeg er ikke super hyss.

er heldigvis stoppet med at ryge for 5 mdr siden, så der er ingen der kan sige jeg gør det forkert i hvert fald.

Anmeld

28. september 2009

Helle30

Ansemusen skriver:

Jamen så må vi jo bare håbe at mit barn ikke bliver et af disse 'forfærdelige tilfælde' nu jeg bor i byen!

Jeg har vist ikke skrevet noget om forfærdelige tilfælde af børn?
- Og selvfølgelig mente jeg ikke et ord af, hvad jeg skrev. Forsøgte udelukkende at sætte det lidt på spidsen med alt det hysteri omkring, hvad man må spise og drikke, mens man er gravid.
Uanset om man er 7 uger henne, 34 uger henne eller fuldstændig ugravid, så bør man tænke over, hvad man byder sin krop.
Det gælder mærkelige tilsætningsstoffer, udstødningsgasser og alkohol + en masse andet.

- Helle

Anmeld

28. september 2009

Lærke90

Jeg var så den som sagde at jeg ikke ville spise mad med alcohol men pointerede også at jeg nok var rimelig pylret-
MEN jeg ville altså få det rigtig skidt hvis jeg gjorde det der jeg har valgt som jeg har
Jeg ved så godt at jeg heller ikke overholder alt. Selvom jeg prøver bedst muligt.

kram til jer

Anmeld

28. september 2009

Helle30

Lærke90 skriver:

Jeg var så den som sagde at jeg ikke ville spise mad med alcohol men pointerede også at jeg nok var rimelig pylret-
MEN jeg ville altså få det rigtig skidt hvis jeg gjorde det der jeg har valgt som jeg har
Jeg ved så godt at jeg heller ikke overholder alt. Selvom jeg prøver bedst muligt.

kram til jer

Ved du hvad? Du skal bare leve normalt og ikke indtage nogetsomhelst i overdrevne mængder - det være sig alkohol, chokolade, dåsetomater eller sæbespåner.
Man kan aldrig undgå, at mærkelige stoffer finder vej til kroppen (og fosteret) mens man er gravid, men så må man jo gøre det så godt som muligt. Og så tror jeg iøvrigt på, man bør undgå at stresse over f.eks. hvad man indtager. Dét kan barnet nemlig også tage skade af.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.