Hvor hysse er I med alkohol i maden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.556 visninger
68 svar
0 synes godt om
27. september 2009

Ansemusen

Hejsa alle I skønne gravide tøser

Jeg er selv lidt i vildrede omkring hvorvidt man kan tillade sig at spise mad indeholdende alkohol indimellem når man er ude..

Ville I fx. spise mormors æblekage med lidt portvin og makroner i bunden? Eller Baileyis...?

Ja de to eksempler stammer fra mig selv, fik en vaffelis i Tivoli med is med rigtig sprut i, hvilket ikke er så meget, for så kan isen slet ikke fryse. Og så serverede familien æblekage til en fødselsdag. Alle sagde til mig, at det betød ikke noget, så længe jeg ikke drikker det, og min Far, som er kemi Ingeniør og arbejder med bakterier mm. til ost, vine og andre mælkeprodukter, siger, at alkohol ikke er et fremmed stof for kroppen og derfor ikke er skadeligt i små mængder, så længe man ikke drikker det rent. Fx. er der alkohol i kærnemælk.
Men ja, Anna her fik alligevel dårlig samvittighed overfor den lille spire

Hvordan forholder I jer til denne problematik?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

jannie

hej
de eksempler du skriver ville jeg ikke have det skidt med at spise en gang imellem. det er jo så små mængder vi snakker om. men bevidst at drikke et halv glas vin eller noget af den slags ville jeg aldrig gøre.

jeg syntes vi skal gøre hvad man kan for at beskytte børnene når man er gravid men mener på den anden side osse man kan blive for hysterisk igen.

knus jannie 35+0

Anmeld

27. september 2009

Lærke90

Ansemusen skriver:

Jeg er selv lidt i vildrede omkring hvorvidt man kan tillade sig at spise mad indeholdende alkohol indimellem når man er ude..

Ville I fx. spise mormors æblekage med lidt portvin og makroner i bunden? Eller Baileyis...?

Ja de to eksempler stammer fra mig selv, fik en vaffelis i Tivoli med is med rigtig sprut i, hvilket ikke er så meget, for så kan isen slet ikke fryse. Og så serverede familien æblekage til en fødselsdag. Alle sagde til mig, at det betød ikke noget, så længe jeg ikke drikker det, og min Far, som er kemi Ingeniør og arbejder med bakterier mm. til ost, vine og andre mælkeprodukter, siger, at alkohol ikke er et fremmed stof for kroppen og derfor ikke er skadeligt i små mængder, så længe man ikke drikker det rent. Fx. er der alkohol i kærnemælk.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er rigtigt og forkert - men jeg ville personligt ikke, hvis jeg vidste at der var alcohol i.
Det er i hvert fald den holdning jeg har haft igennem hele min graviditet.
Så hvis der har været tilsat vin i en ret, har jeg lavet den uden eller undgået det, hvis jeg har spist nogle steder.

Jeg er rigtig pylret hvad det angår.

Anmeld

27. september 2009

Lullaby

Jeg har da også spist fyldte chokolader. Nu er det ikke sådan at jeg drikker rødvin til maden men en god rødvinssovs er bare yummy

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Hi hi Anna hvor er der bare meget at skulle forholde sig til som gravid

Jeg må indrømme. at det har jeg slet ikke tænkt over selv men tror at jeg hælder til, at alkohol i så små mængder nok ikke er så farligt...men jeg blir også lidt i tvivl

Jeg tænker bare på, at derhjemme kan vi jo helt selv styre hvad der kommer i maden men det kan vi jo ikke ude og jeg tror heller ikke det er godt hvis vi bliver alt for hysse....der er rigeligt at bekymre sig om.

Er spændt på hvad de andre siger

Knus
Dorthe

Anmeld

27. september 2009

Mira0911

Ansemusen skriver:

Alkohol i kærnemælk.... Hmm.... Det står da ikke på kartonen.... Har jeg aldrig hørt om....

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

jannie skriver:

hej
de eksempler du skriver ville jeg ikke have det skidt med at spise en gang imellem. det er jo så små mængder vi snakker om. men bevidst at drikke et halv glas vin eller noget af den slags ville jeg aldrig gøre.

jeg syntes vi skal gøre hvad man kan for at beskytte børnene når man er gravid men mener på den anden side osse man kan blive for hysterisk igen.

knus jannie 35+0

så er jeg ikke alene...pyha

Anmeld

27. september 2009

jannie

nej det er du ikke dorthe-mus. jeg mener bare at der er forskel på om man bevidst vælger at drikke en øl eller et glas vin, eller om man er okay med at man godt kan spise mormors æblekage eller spise en lille gang rødvinssause eller lign når man er i byen. syntes osse at man kan blive lidt for pernippen med hvad man må og ikke må ....

Anmeld

27. september 2009

Ansemusen

Super at høre jeres meninger! Jeg tror også jeg spørger på netdoktor og i hvert fald min jordemoder! Bare for at være sikker!

Mht. rødvinssauce er der ingen grund til at gå uden om det, da alkohollen fordamper! Og resten i rødvinen er ikke farliggt, så det ville jeg altså ikke betænke mig det mindste ved! Har selv sat kødsauce over nu her (Ja må hellere gøre det inden kvalmen for alvor sætter ind og lænker mig til sofaen *griner*) og der ku da godt lige ryge en sjat rødvin i en times tid inden servering, så er jeg helt sikker på at det hele er fordampet! Så må kæresten drikke resten. Bliver ikke misundelig, for kan slet ikke lige vin anden end i mad og så ASTI, MUMS! Det bliver et dejligt gensyn, når graviditeten er slut!

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

jannie skriver:

nej det er du ikke dorthe-mus. jeg mener bare at der er forskel på om man bevidst vælger at drikke en øl eller et glas vin, eller om man er okay med at man godt kan spise mormors æblekage eller spise en lille gang rødvinssause eller lign når man er i byen. syntes osse at man kan blive lidt for pernippen med hvad man må og ikke må ....

Præcis! Jeg ku heller ikke drømme om, at drikke et glas rødvin o.lign.

Jeg har lige investeret i ny make-up, hudpleje og shampoo som ikke er fy-fy...og jeg som troede, at pengene først forsvandt mellem fingrene på én EFTER barnet blev født...hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.