Hvor hysse er I med alkohol i maden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2009

Ni-ko-li-ne

som din far påpeger er alkohol ikke fremmed for kroppen. Og jeg ville da ikke sige nej til bedste´s æv´lekage..... heller ikke til en rødvinssauce, i begge ting er selve alkoholen nemli fordampet, da saucen og kagen er tilberedt over kogepunktet for alkohol.

men ellers ville jeg holde mig fra alkohol, det gjorde jeg selv. Bare for at være på den sikre side :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

Ni-ko-li-ne

dorthemus skriver:

Præcis! Jeg ku heller ikke drømme om, at drikke et glas rødvin o.lign.

Jeg har lige investeret i ny make-up, hudpleje og shampoo som ikke er fy-fy...og jeg som troede, at pengene først forsvandt mellem fingrene på én EFTER barnet blev født...hehe

ja man kan bruge mange penge på det! :0)

jeg troede jeg skulle bruge en masse økologisk hudpleje, men der er bare stadig ofte parabener og parfume stoffer i, simpelthen fordi parfumestoffer findes i de planter man bruger

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

ka-ri-na skriver:

ja man kan bruge mange penge på det! :0)

jeg troede jeg skulle bruge en masse økologisk hudpleje, men der er bare stadig ofte parabener og parfume stoffer i, simpelthen fordi parfumestoffer findes i de planter man bruger

Ihhh altså!!...det var sgu da nemmere dengang man ikke vidste bedre...og gravid, det var bare noget man blev

Anmeld

27. september 2009

Ni-ko-li-ne

dorthemus skriver:

Ihhh altså!!...det var sgu da nemmere dengang man ikke vidste bedre...og gravid, det var bare noget man blev

ja og hvis ungen kom ud med tre arme så var det bare sådan... fnis

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

ka-ri-na skriver:

ja og hvis ungen kom ud med tre arme så var det bare sådan... fnis

JA!...haha

Anmeld

27. september 2009

Ansemusen

Desværre er alkohollen ikke dorfampet i ævlekage, da det kommes i bunden med makroner og derefter lægges æblegrøden på. Men det smagte sgu godt  Hihi!

Anmeld

27. september 2009

Ni-ko-li-ne

Ansemusen skriver:

Desværre er alkohollen ikke dorfampet i ævlekage, da det kommes i bunden med makroner og derefter lægges æblegrøden på. Men det smagte sgu godt  Hihi!

når jeg troede den blev bagt :0)

men jeg er sikker på at det var utroligt lidt :=)

Anmeld

27. september 2009

Ansemusen

dorthemus skriver:

Præcis! Jeg ku heller ikke drømme om, at drikke et glas rødvin o.lign.

Jeg har lige investeret i ny make-up, hudpleje og shampoo som ikke er fy-fy...og jeg som troede, at pengene først forsvandt mellem fingrene på én EFTER barnet blev født...hehe

Jeg har også skiftet det meste ud! Gjorde jeg allerede da vi begyndte at prøve. mission Babys parabentest skræmte mig helt vildt. Så nu står den på miljømærket shampoo, balsam, shower gel, makeupfjerner og økologisk makeup fra Pure Shop. Parfume bruger jeg dog stadig et lille sprøjt af i håret. Så bilder jeg mig ind at det ikke kommer lige så meget ind i blodet og så er parfume ikke farligt som sådan, men 'kun' allergifremkaldende. Men har VIRKELIG skåret alt andet ned, så gør rigtig meget allerede. Men nægter altså at lugte grimt i 9 måneder *griner* Vil dog droppe parfume helt, når jeg har født så baby kan lære MIN lugt at kende!

Anmeld

27. september 2009

Ansemusen

Dutte84 skriver:

Alkohol i kærnemælk.... Hmm.... Det står da ikke på kartonen.... Har jeg aldrig hørt om....

Der er alkohol i mange ting i meget små mængder, så det er ikke nødvendigvis angivet. Spørg mig ikke hvorfor. Tror det er noget bakterierne automatisk producerer i madvaren. Men når daddy siger det, så passer det, hihi! Ej pjat, men han har virkelig styr ppå lige netop den slags, så i denne situation stoler jeg på ham. Dog ved han jo ikke hvorvidt man så må spise madvarer hvor man selv har tilsat alkohol og det ved jeg stadig ikke.. Har skrevet til en ekspert herinde, som svarede at jeg hellere måtte lade være. Men hun skrev det mere som om det var fordi jeg selv var så hysterisk med det så jeg ikke skulle bekymre mig, haha! Så fik aldrig et klart svar på hvorvidt man ellers fraråder det.

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Jeg har også skiftet det meste ud! Gjorde jeg allerede da vi begyndte at prøve. mission Babys parabentest skræmte mig helt vildt. Så nu står den på miljømærket shampoo, balsam, shower gel, makeupfjerner og økologisk makeup fra Pure Shop. Parfume bruger jeg dog stadig et lille sprøjt af i håret. Så bilder jeg mig ind at det ikke kommer lige så meget ind i blodet og så er parfume ikke farligt som sådan, men 'kun' allergifremkaldende. Men har VIRKELIG skåret alt andet ned, så gør rigtig meget allerede. Men nægter altså at lugte grimt i 9 måneder *griner* Vil dog droppe parfume helt, når jeg har født så baby kan lære MIN lugt at kende!

Ja der er nok at bruge penge på
Jeg har også købt ind i Pureshop (Organic Pharmacy). Jeg nåede desværre ikke, at få lysnet mit hår hos frisøren inden jeg blev gravid....blev det lidt hurtigere end forventet  Så nu render jeg rundt med "lækker" leverpostej og udvoksning   Jeg må se om jeg kan finde en frisør der bruger gravid-venlig farve...
Jeg putter parfume på tøjet i stedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.