Hvor hysse er I med alkohol i maden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2009

Ansemusen

Hihi, jeg har PRÆCIS samme problem! Min udvoksning er ved at være rimelig kriminel! Jeg overvejer at få nogle få striber når jeg er længere henne i graviditeten, hvor den lille ikke er lige så sensibel. Man kan desværre ikke få lysnet håret med økofarve, fordi det kræver kemi af affarve. Men siden frisører gerne må arbejde mens de er gravide, tror jeg ikke at få striber som ikke rammer hovedbunden skader. Men lad os nu se, om jeg tør når det kommer til stykket. Har jo nærmest udviklet mig til hestyrisk tvangsforvirret hønemor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

Helle30

Og hvad er chancen? En rødvinssauce og en dessert med lidt portvin i bunden???
Så skal jeg anbefale, at alle gravide herfra sygemelder sig - lægger sig bag mørklægningsgardiner og lukkede vinduer. Husk at holde jer fra for mange gulerødder og rødbeder (carotener)- Aiii, nu stopper det altså. Man skal ikke drikke alkohol, når man er gravid - men hvad er det værste ved at spise en klat rødvinssauce? Saucens indhold (og har man nu også sikret sig at alt er øko?) eller den neurotiske kemi, der overføres til fosteret, når man spekulerer over, om agurkesalaten mon ikke også er lagret på vodka... Slap nu af for f....

Anmeld

27. september 2009

Ansemusen

Hvorfor sådan et negativt indlæg? Det neste vi gør er at snakke om hvorvidt det er okay eller ej. Sundhedsstyrrelsens anbefalinger hedder 0 alkohol og så bliver man i tvivl. Jeg giver udtryk for, at jeg synes at det burde være okay, men at jeg er nervøs for HVIS nu det ikke er. Vi er alle forskellige med forskellige bekymringer. Men sådan et svar synes jeg altså ikke er særlig brugbart eller venligt indstillet

Anmeld

27. september 2009

Ansemusen

Har fx. selv lavet kødsauce til aften med rødvin i. Det fordamper og er derfor ikke spor farligt og har ikke noget med alkohol at gøre. Så mere hys er jeg altså heller ikke. Og jeg spiste også de andre ting jeg nævner, som indeholder alkohol. Men det er rigtig rart at høre hvad andre gør og tænker. Det er da det forummet er til for, og for at man kan stille 'dumme' spørgsmål uden at få dumme svar tilbage! Her burde der være plads til alt

Anmeld

27. september 2009

Lone Jakobsen

Ansemusen skriver:

Hejsa alle I skønne gravide tøser

Jeg er selv lidt i vildrede omkring hvorvidt man kan tillade sig at spise mad indeholdende alkohol indimellem når man er ude..

Ville I fx. spise mormors æblekage med lidt portvin og makroner i bunden? Eller Baileyis...?

Ja de to eksempler stammer fra mig selv, fik en vaffelis i Tivoli med is med rigtig sprut i, hvilket ikke er så meget, for så kan isen slet ikke fryse. Og så serverede familien æblekage til en fødselsdag. Alle sagde til mig, at det betød ikke noget, så længe jeg ikke drikker det, og min Far, som er kemi Ingeniør og arbejder med bakterier mm. til ost, vine og andre mælkeprodukter, siger, at alkohol ikke er et fremmed stof for kroppen og derfor ikke er skadeligt i små mængder, så længe man ikke drikker det rent. Fx. er der alkohol i kærnemælk.
Men ja, Anna her fik alligevel dårlig samvittighed overfor den lille spire

Hvordan forholder I jer til denne problematik?

hejsa
jamen jeg giver gerne flere af de andre ret.
jeg blev 30 mens jeg var gravid med den sidste....og da jeg elsker bailey havde min svigerinde købt en æske chokolade med det i...mums det var guf.
nogen gange bad jeg min mand åbne en flaske rødvin for at jeg bare ku nyde duften af det og wisky sauce kan jeg bare slet ikke stå for når jeg er på bones.... men ja, ellers holdt jeg mig pænt fra alkohol....og jeg rør det heller ikke nu hvor jeg ammer.

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

Helle30 skriver:

Og hvad er chancen? En rødvinssauce og en dessert med lidt portvin i bunden???
Så skal jeg anbefale, at alle gravide herfra sygemelder sig - lægger sig bag mørklægningsgardiner og lukkede vinduer. Husk at holde jer fra for mange gulerødder og rødbeder (carotener)- Aiii, nu stopper det altså. Man skal ikke drikke alkohol, når man er gravid - men hvad er det værste ved at spise en klat rødvinssauce? Saucens indhold (og har man nu også sikret sig at alt er øko?) eller den neurotiske kemi, der overføres til fosteret, når man spekulerer over, om agurkesalaten mon ikke også er lagret på vodka... Slap nu af for f....

Øhmmm sikke et angreb  Hvis du nu gad læse hele tråden ville du se, at vi holder en ret ironisk distance til meget af det og sagtens kan se, at vi hysser lidt...så forstår ikke helt dit angreb men det må da være dejligt at være gået igennem en graviditet uden at bekymre sig, bare det var mig  

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Hihi, jeg har PRÆCIS samme problem! Min udvoksning er ved at være rimelig kriminel! Jeg overvejer at få nogle få striber når jeg er længere henne i graviditeten, hvor den lille ikke er lige så sensibel. Man kan desværre ikke få lysnet håret med økofarve, fordi det kræver kemi af affarve. Men siden frisører gerne må arbejde mens de er gravide, tror jeg ikke at få striber som ikke rammer hovedbunden skader. Men lad os nu se, om jeg tør når det kommer til stykket. Har jo nærmest udviklet mig til hestyrisk tvangsforvirret hønemor!

Øv altså! Nå men så er det sikkert meget godt at jeg ikke har en kæreste som er nødt til at forholde sig til at hans kæreste ikke er ægte lysblond..haha

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Har fx. selv lavet kødsauce til aften med rødvin i. Det fordamper og er derfor ikke spor farligt og har ikke noget med alkohol at gøre. Så mere hys er jeg altså heller ikke. Og jeg spiste også de andre ting jeg nævner, som indeholder alkohol. Men det er rigtig rart at høre hvad andre gør og tænker. Det er da det forummet er til for, og for at man kan stille 'dumme' spørgsmål uden at få dumme svar tilbage! Her burde der være plads til alt

Hørt  

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

nutche skriver:

hejsa
jamen jeg giver gerne flere af de andre ret.
jeg blev 30 mens jeg var gravid med den sidste....og da jeg elsker bailey havde min svigerinde købt en æske chokolade med det i...mums det var guf.
nogen gange bad jeg min mand åbne en flaske rødvin for at jeg bare ku nyde duften af det og wisky sauce kan jeg bare slet ikke stå for når jeg er på bones.... men ja, ellers holdt jeg mig pænt fra alkohol....og jeg rør det heller ikke nu hvor jeg ammer.

Haha hvor sjovt...jeg skal også lige dufte til øl og vin når jeg er ude..hihi

Anmeld

27. september 2009

Lone Jakobsen

dorthemus skriver:

Haha hvor sjovt...jeg skal også lige dufte til øl og vin når jeg er ude..hihi

ja når nu man ikke selv ku/kan få lov.....så kan man vel altid nyde duften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.