Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Tillader anonyme svar 

Min x og barns anden forælder har adresse i samme by som mig.  Nu er det så at den anden forælder er flyttet ind hos sin kæreste som bor godt 200 km væk.  Den anden forælder er der oppe 6/7 hverdage og overnatter der hver nat.  Kæresten modtager socialt støtte og forskellige bedrag i form af at personer har børn boende.  Jeg og den anden forælder har en okay sammenarbejde men skal jeg bare se igennem fingernen at de laver socialt bedrageri?  Den anden forælder hjælper både med mad,  husholdning og henter,  altså fungere som de er et par.  Jeg tror dog ikke den anden forælder betaler for husleje osv der oppe. 

Jeg vil gerne indberette dem,  man frygter også at det ødelægger sammenarbejde med mit barns anden forælder. Vi har snakket om det,  og den anden forælder og kæreste har planer om at flytte sammen om 6-12 måneder. 

Det må virkelig være et spændende liv du fører, siden du går så meget op i, hvad andre mennesker laver. 

Jeg kan ellers anbefale ridning, løbeture, fiskeri, yoga, svømning, osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2016

Anonym

Kan godt forstå at alt socialt bedrageri skal anmeldes, men træk lige vejret. Er selv blevet anmeldt og det var pga ondt i røven eller en sko der trykkede lidt for meget. Den var anonym , hvis man skal anmelde så STÅ for pokker da ved det.

Anmeld Citér

10. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Roselil skriver:

Hvis de kun har kendt hinanden i 6 mdr. Er det så ikke ansvarligt opførsel, at de ikke bare flytter helt sammen, men lige prøver ad først? Manden har vel også udgifter på den bolig han stadig har + hvor meget ved du reelt om hvad de betaler til hinanden...

jeg ville absolut ikke melde det. Vent dog at se, hvis de har planer om at flytte sammen så er det vel et udtryk for, at de ikke vil snyde, men lige være fornuftige voksne der er kærester en tid inden de flytter endeligt sammen.

Helt enig og hvis der en afstand på 200 km, som ts skriver, synes jeg at det er ganske fornuftigt at han lige beholder sin bolig lidt tid. Det er en helt anden snak, hvis det er det samme om et år, men som situationen er nu, havde jeg absolut ikke meldt dem

Anmeld Citér

10. maj 2016

Loa

Det må virkelig være et spændende liv du fører, siden du går så meget op i, hvad andre mennesker laver. 

Nu er det altså ikke alle steder man bare lige kan gå til fiskning (hedder det det 

Så overvej lige det inden du slynger sådan et forslag ud, du ender jo med at skuffe folk....

Anmeld Citér

10. maj 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Vivienne skriver:

Det var da et lidt nedern indlæg... At fortælle hende at hendes liv må være kedeligt, fordi hun holder sig til nogle principper. Det er jo ikke fordi, hun har opsøgt den viden, hun nu har - den er sandsynligvis kommet helt af sig selv, eftersom hun ganske naturligt overordnet ved, hvor hendes barns far befinder sig i landet.

Når det så er sagt, så ville jeg ligesom andre vente lidt med at melde det af de af andre angivne grunde.

Anmeld Citér

10. maj 2016

modesty

Tillader anonyme svar 

Min x og barns anden forælder har adresse i samme by som mig.  Nu er det så at den anden forælder er flyttet ind hos sin kæreste som bor godt 200 km væk.  Den anden forælder er der oppe 6/7 hverdage og overnatter der hver nat.  Kæresten modtager socialt støtte og forskellige bedrag i form af at personer har børn boende.  Jeg og den anden forælder har en okay sammenarbejde men skal jeg bare se igennem fingernen at de laver socialt bedrageri?  Den anden forælder hjælper både med mad,  husholdning og henter,  altså fungere som de er et par.  Jeg tror dog ikke den anden forælder betaler for husleje osv der oppe. 

Jeg vil gerne indberette dem,  man frygter også at det ødelægger sammenarbejde med mit barns anden forælder. Vi har snakket om det,  og den anden forælder og kæreste har planer om at flytte sammen om 6-12 måneder. 

Jeg synes simpelthen det er så tragisk at vores samfund har udviklet sig til en Big Brother stat hvor folk ikke kan slå en prut af frygt for at blive stukket.

Lad dem dog finde ud af om deres forhold kan holde til at flytte sammen inden du melder DIN SØNS FAR til myndighederne.

Anmeld Citér

10. maj 2016

Mortilah

Jeg synes du skal lade det ligge. De er kærester - og han har stadig sin egen bolig. Dermed også helt egne udgifter til alt hvad der vedrører det. Noget andet var hvis han var tilmeldt sin mors adresse eller lign. Altså ikke selv havde udgifter- og hun så modtog støtte. 

Jeg kan slet ikke se problemet i det her. Alle afprøver deres forhold i et tidsrum og det skal man have lov til mener jeg. Der er godt nok mange der absolut ikke har fællesøkonomi bare fordi de er kærester.

Anmeld Citér

10. maj 2016

Sandratoft

Rauw skriver:

Små sko much? De er da nødt til at være lidt kærester og tilbringe tid med hinanden før de flytter officielt sammen  Det ville da være uansvarligt at kaste sig ud i sammenflytning og fælles økonomi fra  dag 1. 

Ja men de kan være sammen under de regler der nu engang er, når man modtager tilskud som enlig. Så ts går egentlig ikke i små sko, men opfører sig som en fornuftig borger. Din holdning er så ikke det jeg ville kalde fornuftig... 

Anmeld Citér

10. maj 2016

loop

Anonym skriver:

Tillader anonyme svar 

Nej du skal ikke melde dem. Lad dem afprøve deres forhold på den ansvarlige måde de gør, det kommer barnet til gode. Og alt hvad der kommer barnet tilgode burde du være glad for.

FØJ et stikkersamfund DK har udviklet sig til at være. Jeg væmmes.

Hvis man endelig skal anmelde nogen, så stå ved det og gør det ikke anonymt. Det er så ubehageligt at gå og tænke på hvem der vil en det ondt. De ved det, når de ser dig, men du ved det ikke selv. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Vivienne

Loa skriver:

Nu er det altså ikke alle steder man bare lige kan gå til fiskning (hedder det det 

Så overvej lige det inden du slynger sådan et forslag ud, du ender jo med at skuffe folk....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.