Min mistanke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Men pompdelux er da ikke "dyrere", det er da ikke meget dyrere end H&M... 

Det kommer da an på ens budget. Havde jeg givet 300 for en kjole, 200 for en cardigan og 100+ for strømpebukser, ville det i mine øjne være et dyrt sæt, da jeg var ung mor på SU, og jeg ville have kunnet finde væsentligt billigere alternativer - á la halv pris - i HM eller Føtex eller Kvickly. Alt er jo relativt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2016

striber

Nu arbejder jeg selv i en vuggestue, og lige netop PomDeLux er et stort hit. Og i min datters vuggestue er der også mange med det mærke. Og de har også samme sæt.

Så lige i det tilfælde ville jeg altså ikke mistænke medhjælperen. Jeg kan forstå hvis det var et specielt sæt, som fx ikke kan købes i DK. Synes det er underligt at gå og mistænke folk, bare fordi noget forsvinder. 

Jeg har aldrig oplevet noget forsvinde i min datters institution. Og hun har både Danefæ, Hummel og Molo liggende. Og har ikke hørt om nogen der har fået stjålet noget. 

Derimod har vi nogle gange fået andre børns tøj med hjem. Jeg har så bare vasket det, og kommet retur med det. (Min mand har ikke tjek på tøjskabet, så han har ikke tænkt over, at hun har noget andet tøj på )

Det samme har vi oplevet med min søn

Så du kan håbe på det dukker op i glemmekassen Evt sæt et opslag op, omkring i savner det

Anmeld Citér

18. april 2016

Abracadabra

Mor og meget mere skriver:

Det kommer da an på ens budget. Havde jeg givet 300 for en kjole, 200 for en cardigan og 100+ for strømpebukser, ville det i mine øjne være et dyrt sæt, da jeg var ung mor på SU, og jeg ville have kunnet finde væsentligt billigere alternativer - á la halv pris - i HM eller Føtex eller Kvickly. Alt er jo relativt. 

Tjah, for mig er det ikke et af de dyrere mærker - selvfølgelig er det som sæt en udskrivning, men jo ikke noget med fx videresalgspotentiale. 

Det er altid ærgerligt at miste tøj! Men pompdelux burde nok ikke være så "værdifuldt", at man ikke kan give det med i institutionen. 

Jeg forstår nok generelt ikke, at man vil gøre sig til tyv for almindeligt børnetøj - og faktisk nok overhovedet ikke. 

Anmeld Citér

18. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Tjah, for mig er det ikke et af de dyrere mærker - selvfølgelig er det som sæt en udskrivning, men jo ikke noget med fx videresalgspotentiale. 

Det er altid ærgerligt at miste tøj! Men pompdelux burde nok ikke være så "værdifuldt", at man ikke kan give det med i institutionen. 

Jeg forstår nok generelt ikke, at man vil gøre sig til tyv for almindeligt børnetøj - og faktisk nok overhovedet ikke. 

Jeg tænker bare, at det let kan blive en Marie Antoinette-indstilling - "Hvis de ikke har brød, hvorfor spiser de så ikke bare kage?" Faktum er, at det er dyrt i TS' univers, og det er der vel ingen grund til at anfægte? Som sagt ville det også have været et dyrt sæt for mig, og dermed kunne det jo også være lækker luksus for en evt. langfingret mor. 

Jeg ville selv blive ramt, hvis jeg var TS og opfattede mit barns tøj som "lidt dyrere" og så blev mødt med "Nej da!" Bare en tanke. 

Anmeld Citér

18. april 2016

Abracadabra

Jeg tænker bare, at det let kan blive en Marie Antoinette-indstilling - "Hvis de ikke har brød, hvorfor spiser de så ikke bare kage?" Faktum er, at det er dyrt i TS' univers, og det er der vel ingen grund til at anfægte? Som sagt ville det også have været et dyrt sæt for mig, og dermed kunne det jo også være lækker luksus for en evt. langfingret mor. 

Jeg ville selv blive ramt, hvis jeg var TS og opfattede mit barns tøj som "lidt dyrere" og så blev mødt med "Nej da!" Bare en tanke. 

Jeg synes, at du finder det tungere skyts frem. 

Vi taler om det samme? Pompdelux, hvor en kjole i str. 92 koster under 200, en cardigan fås for 130 og strømpebukser koster 120 for 2 par? Det er vel ikke horribel luksus, men en nogenlunde standard pris på linje med nameit.dk fx. 

Jeg er ked af at få mærkatet verdensfjern snob sat på mig, fordi jeg ikke anerkender det som en luksusting. 

Nyt tøj (og tøj generelt) er træls at miste. Lige meget hvilken pris. Man burde kunne have sine ting i fred. Om der står Burberry, Levi's, nameit, Friends eller pompdelux i nakken. 

Anmeld Citér

19. april 2016

lineog4

Klart man kan finde billigere end pompedelux, men mærket har selv slået sig op som fedt tøj til HM priser.

Det er et af de mest populære mærker til piger og er der en forhandler i en vuggestue, børnehave eller klasse kan man næsten med sikkerhed vide at størstedelen af pigegruppen har en del ens tøj. Kollektionen er ikke kæmpe stor og det giver mange gengangere hos børnene. 

Derfor er der en stor sandsynlighed for at netop det tøj der er væk vil ts se på et hav af unger og vil derfor kunne få mistanken mange gange. 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Moster Lagkage skriver:

Nu er pompdeluxe altså meget udbredt. Bare på en stue kan 7 piger sagtens have det samme sæt tøj, så jeg tror ikke du skal mistænke nogen, bare slå et opslag op om nogen har fået det med hjem, også billede af tøjet.

Det var også en god mulighed  ☺

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Det kan sagtens väre et tilfälde. Jeg har nu ogsaa kendskab til to babysittere som systematisk stjal og solgte töjet og ting via ebay.. Saa pga min egen erfaring er min tillid er ret lille. Derfor- ville jeg lave tydeligt kendetegn eller initialer paayndlingstöjet og iövrigt kun lägge alm kedeligt töj frem som skiftetöj

Har desværre også hørt om tyveri af dyrt tøj til de svage børn.

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

MinPrins skriver:

Rolig nu..... jeg ville ikk ha mistænkt hende, fordi hun havde det samme tøj....

På min søns stue er der 3 drenge med det samme slags regntøj (også farve) 

Måske er det bare et tilfælde. Derfor har jeg tie om det

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg er selv på SU. Men går ind for lækkert tøj til ungerne. Så må jeg spare andre steder. Men det er nu møg ærgeligt at miste sine ting 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.