Min mistanke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Svage børn var et udtryk for børn med forældre med lav indkomst. 

Jeg vil nok hellere ha brugt udtrykket fattige børn 

Mener du det seriøst ?  Altså at man kan se på børnenes tøj hvilken indtjening forældrene har ??  - vi må blive set på som ludfattige, da vores børn går i arvetøj og brugt tøj...- Åhh nej da - stakkels børn 

//Mette

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2016

EnGodMor

Mener du det seriøst ?  Altså at man kan se på børnenes tøj hvilken indtjening forældrene har ??  - vi må blive set på som ludfattige, da vores børn går i arvetøj og brugt tøj...- Åhh nej da - stakkels børn 

//Mette

Lige mine ord

Jeg udstiller ikke mine børn i noget de ikke selv kan li. Mit krav er bare, at bluser og bukser skal passe sammen.

Mine børn er med til at vælge en del af det tøj de selv kan li. 

Og om det er arve tøj, h og m, små folk, føtex, bilka eller hvad pokker alt det der, så ser jeg ALDRIG nogensinde anderledes på et andet barn, eller deres forældre.

Jeg er i chok over, at man kan kalde børn eller voksne SVAGE ELLER FATTIGE, grundet deres indtjening. Og udseende af tøj.

Syntes godt nok at dagens Danmark  og er blevet alt for snoppet.

HURRA  for de forældre der tør lade deres børn være børn i ganske almindeligt billigt og pænt  tøj, som ikke klæder deres børn på, fordi deres børn skal ligne alle andre i dyre mærkevarer fordi de er smart 

Anmeld Citér

24. april 2016

Benjamins'mor

Mor og meget mere skriver:

Det kommer da an på ens budget. Havde jeg givet 300 for en kjole, 200 for en cardigan og 100+ for strømpebukser, ville det i mine øjne være et dyrt sæt, da jeg var ung mor på SU, og jeg ville have kunnet finde væsentligt billigere alternativer - á la halv pris - i HM eller Føtex eller Kvickly. Alt er jo relativt. 

Ja, det fåes meget billigere. 

Jeg har lige købt strømpebukser i Bilka til 10,- pr par, og jeg synes altså de er helt fin kvalitet. Oven i at jeg ikke vil ærger mig så meget hvis det bliver "stjålet" så ærger jeg mig heller ikke så meget hvis det går i stykker. 

Da min datter lige var startet i vuggestue, fik hun en helt ny småfolk jakke med, hun havde den ikke engang en uge - så var den pist væk, har ikke set skyggen af den siden. Nu har hun kun "billigt" overtøj med i vuggestuen, og aldrig er det forsvundet. 

Anmeld Citér

24. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MKBP skriver:

//Mette

Det er jo ikke det, hun skriver. Hun har hørt om tyveri af dyrt tøj til svage/fattige børn - dvs., at NOGLE forældre med få penge angiveligt har stjålet tøj til deres børn. Det betyder da på ingen måde, at børn i billigt/arvet tøj har forældre, der stjæler. 

Anmeld Citér

25. april 2016

Anonym trådstarter

Det var ikke hån eller for at lyde snobbet..Mit barn går også i arvet tøj. 

Fordi man anvender et enkel ord og prøver at forklare sig. Skal man ikke angribes.

Anmeld Citér

25. april 2016

Carina:-)

EnGodMor skriver:

Lige mine ord

Jeg udstiller ikke mine børn i noget de ikke selv kan li. Mit krav er bare, at bluser og bukser skal passe sammen.

Mine børn er med til at vælge en del af det tøj de selv kan li. 

Og om det er arve tøj, h og m, små folk, føtex, bilka eller hvad pokker alt det der, så ser jeg ALDRIG nogensinde anderledes på et andet barn, eller deres forældre.

Jeg er i chok over, at man kan kalde børn eller voksne SVAGE ELLER FATTIGE, grundet deres indtjening. Og udseende af tøj.

Syntes godt nok at dagens Danmark  og er blevet alt for snoppet.

HURRA  for de forældre der tør lade deres børn være børn i ganske almindeligt billigt og pænt  tøj, som ikke klæder deres børn på, fordi deres børn skal ligne alle andre i dyre mærkevarer fordi de er smart 

Jeg klæder mine børn i mærketøj  fordi jeg synes det er fedt og lækkert. Har da aldrig tænkt at så tænker andre at det er fordi jeg så Vil have de ligner alle andre og jeg åbenbart heller ikke tør  lade mine børn være børn? 

Hvis du vil påpege at folk ikke skal dømme børn ud fra udseende og tøjvalg  Skal du vel starte med dig  selv.? 

Forstår ikke det hype over tøj.

Jeg går selv dyre mærker men er da revende ligeglad med hvad andre  går i. Det eneste der under mig et hvor mange der  påpeger hvor mange fejl vi der har tøj som en form for hobby har.

Det her er ikke den første tråd om tøj der går op i at forældre der køber mærketøj  er usikre overfladiske osv

Anmeld Citér

25. april 2016

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg klæder mine børn i mærketøj  fordi jeg synes det er fedt og lækkert. Har da aldrig tænkt at så tænker andre at det er fordi jeg så Vil have de ligner alle andre og jeg åbenbart heller ikke tør  lade mine børn være børn? 

Hvis du vil påpege at folk ikke skal dømme børn ud fra udseende og tøjvalg  Skal du vel starte med dig  selv.? 

Forstår ikke det hype over tøj.

Jeg går selv dyre mærker men er da revende ligeglad med hvad andre  går i. Det eneste der under mig et hvor mange der  påpeger hvor mange fejl vi der har tøj som en form for hobby har.

Det her er ikke den første tråd om tøj der går op i at forældre der køber mærketøj  er usikre overfladiske osv

Jeg køber tøj til mine børn fordi det er lækkert. Vi køber også kvalitetsting til os selv. Feks.

Chokolade. Vin. Kaffe mm. 

Det er da det samme med børnene s tøj. 

Anmeld Citér

25. april 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det er jo ikke det, hun skriver. Hun har hørt om tyveri af dyrt tøj til svage/fattige børn - dvs., at NOGLE forældre med få penge angiveligt har stjålet tøj til deres børn. Det betyder da på ingen måde, at børn i billigt/arvet tøj har forældre, der stjæler. 

Vi har oplevet i institutionen at forældre med få midler har "stjålet" mærkevarer tøj. Eller når glemme kassen skulle tømmes. Så var "de" på pletten med at rage til sig. 

Anmeld Citér

25. april 2016

Leneur

Øv altså. Jeg er fattig og bliver kun mere fattig om nogle måneder. Kan da godt blive lidt misundelig over at nogle kan købe dyrt mærketøj til deres børn men kunne da ikke drømme om at stjæle det til min egen. For selvom jeg er fattig er jeg da et ærligt og reelt menneske. Ville da godt nok have en dårlig smag i munden hver gang min datter skulle have det på. Hun arver masser af tøj fra kusinerne og der er meget mærketøj imellem. Hvis jeg køber mærketøj er det da altid på tilbud og ellers køber jeg i den billigere ende. Hun har altid rent og helt tøj på ikke altid det matcher, da hun selv må bestemme hvad hun skal have på, bare det passer til årstiden. Jeg vægter højere at hun bliver et selvstændigt, venligt og anstændigt individ, end at tøjet matcher og man kan da ikke se på hende at hun er barn af en fattig mor. Bliver sgu stødt af at man altid bliver skåret over en kam bare fordi man hører til i den lave ende af indtægsskalaen. Se på mennesket hvad det indeholder frem for hvad det er iført. Måske nogle fordomme ville blive gjort til skamme.

Anmeld Citér

25. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Leneur skriver:

Øv altså. Jeg er fattig og bliver kun mere fattig om nogle måneder. Kan da godt blive lidt misundelig over at nogle kan købe dyrt mærketøj til deres børn men kunne da ikke drømme om at stjæle det til min egen. For selvom jeg er fattig er jeg da et ærligt og reelt menneske. Ville da godt nok have en dårlig smag i munden hver gang min datter skulle have det på. Hun arver masser af tøj fra kusinerne og der er meget mærketøj imellem. Hvis jeg køber mærketøj er det da altid på tilbud og ellers køber jeg i den billigere ende. Hun har altid rent og helt tøj på ikke altid det matcher, da hun selv må bestemme hvad hun skal have på, bare det passer til årstiden. Jeg vægter højere at hun bliver et selvstændigt, venligt og anstændigt individ, end at tøjet matcher og man kan da ikke se på hende at hun er barn af en fattig mor. Bliver sgu stødt af at man altid bliver skåret over en kam bare fordi man hører til i den lave ende af indtægsskalaen. Se på mennesket hvad det indeholder frem for hvad det er iført. Måske nogle fordomme ville blive gjort til skamme.

Du er en god mor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.