Min mistanke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2016

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Øv altså. Jeg er fattig og bliver kun mere fattig om nogle måneder. Kan da godt blive lidt misundelig over at nogle kan købe dyrt mærketøj til deres børn men kunne da ikke drømme om at stjæle det til min egen. For selvom jeg er fattig er jeg da et ærligt og reelt menneske. Ville da godt nok have en dårlig smag i munden hver gang min datter skulle have det på. Hun arver masser af tøj fra kusinerne og der er meget mærketøj imellem. Hvis jeg køber mærketøj er det da altid på tilbud og ellers køber jeg i den billigere ende. Hun har altid rent og helt tøj på ikke altid det matcher, da hun selv må bestemme hvad hun skal have på, bare det passer til årstiden. Jeg vægter højere at hun bliver et selvstændigt, venligt og anstændigt individ, end at tøjet matcher og man kan da ikke se på hende at hun er barn af en fattig mor. Bliver sgu stødt af at man altid bliver skåret over en kam bare fordi man hører til i den lave ende af indtægsskalaen. Se på mennesket hvad det indeholder frem for hvad det er iført. Måske nogle fordomme ville blive gjort til skamme.

Den er ikke møntet på nogen. Det var desværre hændt. Jeg dømmer ikke nogen. Jeg fortæller bare mit problem og fortæller om det. Så bliver jeg angrebet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2016

EnGodMor

Carina:-) skriver:

Jeg klæder mine børn i mærketøj  fordi jeg synes det er fedt og lækkert. Har da aldrig tænkt at så tænker andre at det er fordi jeg så Vil have de ligner alle andre og jeg åbenbart heller ikke tør  lade mine børn være børn? 

Hvis du vil påpege at folk ikke skal dømme børn ud fra udseende og tøjvalg  Skal du vel starte med dig  selv.? 

Forstår ikke det hype over tøj.

Jeg går selv dyre mærker men er da revende ligeglad med hvad andre  går i. Det eneste der under mig et hvor mange der  påpeger hvor mange fejl vi der har tøj som en form for hobby har.

Det her er ikke den første tråd om tøj der går op i at forældre der køber mærketøj  er usikre overfladiske osv

Tror du skal læse det jeg skriver. 

Jeg skriver ikke, at man ikke lader sine børn være børn, fordi de går i dyrt tøj. 

Jeg skriver hurra for dem, som lader deres børn være børn i billigt og pænt tøj.

Og jeg påpeger overhovedet ikke noget om at det er forkert at børn går med dyrt tøj. 

Jeg påpeger, at man da ikke kan kalde børn svage eller fattige ud fra det tøj de har på. 

Anmeld Citér

25. april 2016

Carina:-)

EnGodMor skriver:

Tror du skal læse det jeg skriver. 

Jeg skriver ikke, at man ikke lader sine børn være børn, fordi de går i dyrt tøj. 

Jeg skriver hurra for dem, som lader deres børn være børn i billigt og pænt tøj.

Og jeg påpeger overhovedet ikke noget om at det er forkert at børn går med dyrt tøj. 

Jeg påpeger, at man da ikke kan kalde børn svage eller fattige ud fra det tøj de har på. 

Men  når du skriver Hurra for de der tør ( egentligt  et sjovt ord i den sammenhæng)klæde deres børn i billigt tøj  så de kan være børn ISTEDET for at klæde dem i mærketøj så de ligner alle andre -Hvordan skal det så forstås??

Anmeld Citér

25. april 2016

Fremad

Det er nu bestemt ikke kun de "svage" der stjæler mærketøj mm... Faktisk har jeg erfaret mange gange, også inde for butik faget at det er dem der har penge, og ressourcerne til at købe hvad de mere eller mindre lyster, der stjæler...

Mine unger går skam både i Føtex tøj, arve og genbrugs tøj... Tiltrods for at min bedre halvdel er det man vil kalde millionær eller velhavende.... Det er ikke et tegn på svage eller fattige hvad ungerne har på men et valg om priotering og også fornuft her.  

Anmeld Citér

25. april 2016

lineog4

Anonym skriver:

Vi har oplevet i institutionen at forældre med få midler har "stjålet" mærkevarer tøj. Eller når glemme kassen skulle tømmes. Så var "de" på pletten med at rage til sig. 

At folk stjæler eller rager til sig handler oftere om indstilling end om indkomst 

Anmeld Citér

25. april 2016

lineog4

Men  når du skriver Hurra for de der tør ( egentligt  et sjovt ord i den sammenhæng)klæde deres børn i billigt tøj  så de kan være børn ISTEDET for at klæde dem i mærketøj så de ligner alle andre -Hvordan skal det så forstås??

Jeg tror egentlig mere det handler om at blive provokeret over den modsatte holdning alla jeg prioriterer mit barn er klæder lækkert og smart og så er der langfingrede mindre bemidlede der er misundelige og stjæler det fordi alle vil det samme som mig men kan ikke. Og jeg kan vurdere deres midler ud fra det tøj ungerne har på...

sat på spidsen, det ved jeg godt. 

Men klæder skaber folk og tøjet er et slags signal. Jeg er da godt klar over mit tøjvalg både til mig selv og mine unger sender signaler, før i tiden mixede og vist nu knapt så mixede fordi ungerne ikke gider en del af det tøj jeg kan lide 

Og jeg har da også fordomme baseret på tøj fx der omvandrende tøj stativ fra små folk, eller drengen i spiderman fra top til tå eller piger med frost fra top til tå. Så er der drengen i skjorte og pigen i Spencer osv osv osv osv. 

Anmeld Citér

25. april 2016

EnGodMor

Typisk havde skrevet en lang forklaring, men prøver på en kort måde nu. 

Nogle forældre tør ikke købe "billigt" tøj til deres børn, fordi så har de en fornemmelse af, at andre forældre eller børn ser ned på dem.(mener de er svage eller fattige børn)

Derfor køber de dyre mærkevarer, selvom de måske ikke har lyst til det.

Derfor skriver jeg hurra, for de forældre der tør/er ligeglade hvad andre tænker, tror og mener om deres tøjvalg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.