En weekend væk fra barn - hvor gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2016

migxher

Jeg tror vist han var 6 måneder da jeg var væk en enkelt overnatning, hvor han var hjemmen ved far vi har endnu ikke begge været væk fra ham med overnatning på en gang og det kommer heller ikke til at ske lige foreløbig. Han er 1 år. 

Første gang han skal passes med overnatning bliver nok til oktober hvor han skal være storebror.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2016

MinPrins

Han var en måned gammel da han var på weekend ved min far...

Anmeld Citér

29. marts 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Dagen før min datter fyldte to år og min søn var 11 uger gammel, blev jeg akut indlagt med en voldsom infektion i kroppen, og endte med at være indlagt i 4 dage, og måtte ikke amme da jeg fik enormt meget antibiotika... Min mand og min mor var der heldigvis til at tage sig af ungerne, og de kom på korte besøg, jeg var så syg at jeg på ingen måde kunne tage mig af dem selv, så det var første gang jeg var væk fra dem, og så i 4 dage, men det var bestemt ikke selvvalgt..  

Nu på lørdag, skal JEG være væk i et døgn, da en veninde og jeg skal på hyggeweekend, så ungerne er hjemme med far, og det ser jeg faktisk frem til, og nu er de så 2 et halvt og 8 mdr, og far skal have dem helt for sig selv, det bliver godt for alle, men det er første gang jeg skal være væk fra dem en nat, udover min indlæggelse.. Bliver underligt, meeeennn ser nu lidt frem til en HEL nats søvn for første gang siden min datter blev født..

Anmeld Citér

29. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lomm skriver:

Hvis barnet er på flaske, og far normalt er meget ind over, så kan jeg ikke se baby behøver være ret gammel - ellers er det vel det samme som at sige at en mor er bedre end en far - og det er da noget kønsdiskriminerende sludder. Hvad så med de børn hvor mor ufrivilligt skal væk (fx operation) - skulle de babyer så få traumer af "kun" at være sammen med far....?

Hvis I føler for det, så lad ikke andre folks fordomme styre jeres liv - jeres barn har GODT af at du giver far denne unikke chance for at styrke båndet mellem dem.

Det bunder vel ikke i kønsdiskrimination, men i det faktum, at langt, langt de fleste familier indretter sig, så mor er på barsel, og fars tid med baby nu engang er begrænset. Dermed vil mor i langt de fleste tilfælde være barnets primære omsorgsperson i hvert fald det første halve års tid. Så små børn tager ikke stilling til "kvalitetstid", men knytter sig naturligt til den, der er der størstedelen af tiden. Et to mdr. gammelt barn er jo stadig i symbiosefasen, og så skal der være tale om en helt særlig familiesituation, såfremt barnet har samme eller ligefrem stærkere tilknytning til far. 

Og ja, det kan være om ikke traumatiserende, så i hvert fald ikke sundt for barnets udvikling at være adskilt fra sin mor over flere dage - årsagen underordnet. 

Jeg vil overhovedet ikke gøre mig til dommer over den pågældende situation, men der er og vil forblive en væsentlig forskel på de to køns betydning for barnets første leveår, så længe vi indretter det sådan, at mor har barslen de første, vigtige måneder. Trådte far i stedet, ville det være ham, der var den primære - barnet skelner ikke mellem han-forælder og hun-forælder, men mellem den, det er i symbiose med og den, der ikke er der næsten uafbrudt. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Sandratoft

Lomm skriver:

Hvis barnet er på flaske, og far normalt er meget ind over, så kan jeg ikke se baby behøver være ret gammel - ellers er det vel det samme som at sige at en mor er bedre end en far - og det er da noget kønsdiskriminerende sludder. Hvad så med de børn hvor mor ufrivilligt skal væk (fx operation) - skulle de babyer så få traumer af "kun" at være sammen med far....?

Hvis I føler for det, så lad ikke andre folks fordomme styre jeres liv - jeres barn har GODT af at du giver far denne unikke chance for at styrke båndet mellem dem.

Men jeg synes jo heller ikke at far skal smutte på weekendtur, når han har et lille barn  

Anmeld Citér

29. marts 2016

Benjamins'mor

Morogbarn skriver:

Hvor gammel var jeres baby/barn første gang, I var en weekend/nogle dage væk fra ham/hende? Far er hjemme.

Min søn var 1 år og 9 mdr da vi var en tur i København. 

Min datter er 2 år og 5 mdr og har kun sovet ude 1 nat. 

Til sommer skal de dog begge passes fra fredag aften til søndag middag. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm
Sandratoft skriver:

Men jeg synes jo heller ikke at far skal smutte på weekendtur, når han har et lille barn  

Selvfølgelig skal man prioritere barnets tarv over egen egoistiske lyster, og ikke bare drøne afsted i tide og utide, men et pusterum for mor kan skam godt komme baby til gode. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Tvillingemor80

Jeg har endnu ikke været væk en weekend og de bliver 6 år om 2 mdr.. 

Men en enkelt overnatning har jeg været væk fra de var ca 2 år. 

Vi har endnu ikke begge været væk en hel nat - max en halv er det blevet til .. ;) 

Anmeld Citér

29. marts 2016

migxher

Lomm skriver:

Selvfølgelig skal man prioritere barnets tarv over egen egoistiske lyster, og ikke bare drøne afsted i tide og utide, men et pusterum for mor kan skam godt komme baby til gode. 

Nu behøves et pusterum jo ikke nødvendigvis betyde en hel dag eller mere væk. 

Da min søn var lille var det super rart bare lige at kunne få lov til at sove et par timer uforstyrret, ellers se en serie en times tid og på den måde koble lidt af. Det gav fint med overskud til mig.

Anmeld Citér

29. marts 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Morogbarn skriver:

Hvor gammel var jeres baby/barn første gang, I var en weekend/nogle dage væk fra ham/hende? Far er hjemme.

Min søn var 4 år og 8 dage første gang jeg var væk fra ham længere end de 6 timer han går i instituition om dagen. Og det var da han skulle være storebror. Nu er lillebror knap 10 mdr. Og de er ikke blevet passe siden, nogle af dem.

men kan ikke se noget problem i at få sine børn passet hvis man har brug for det. Jeg har bare ikke haft brug for det, og mener ikke det er barnets tarv at undvære sin primære omsorgsperson.

man siger vidst at små børn kun bør passe et døgn pr år de er. Dvs 1-årigt barn, max 1 døgn. Og de er faktisk ikke klar til at sove ude før 6/7 års alderen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.