En weekend væk fra barn - hvor gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2016

Bak

Morogbarn skriver:

Hvor gammel var jeres baby/barn første gang, I var en weekend/nogle dage væk fra ham/hende? Far er hjemme.

Min datter er 3,5 år og jeg har aldrig været væk fra hende længere end en enkelt overnatning. Min søn er 12 mdr og han har ikke prøvet at undvære mig mere end en alm arbejdsdag. Jeg er nok lidt en ravnemor

men til efteråret skal jeg måske været væk pga arbejde i 3-4 dage

bliver hårdt, men sikkert også sundt for dem og mig...

jeg tror ikke der er noget facit (indenfor rimelige grænser selvfølgelig), men at man skal gøre, hvad man føler er rigtigt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2016

Fremad

mor:) skriver:

Wow 

Her i huset er far mindst lige så meget på banen som mor.... 

Faktisk har jeg været væk og fraværende af flere omgange i flere dage af gangen..... 

Anmeld Citér

29. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Her i huset er far mindst lige så meget på banen som mor.... 

Faktisk har jeg været væk og fraværende af flere omgange i flere dage af gangen..... 

Far er også lige så meget på banen herhjemme og ingen af os kunne finde på at tage på weekendtur fra sit nyfødte spædbarn. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Fremad

Far er også lige så meget på banen herhjemme og ingen af os kunne finde på at tage på weekendtur fra sit nyfødte spædbarn. 

Mit har nu heller ikke været selvvalgt.... Men derfor har jeg stadig været væk, og har hver gang erfaret at der ingen skade er sket...

Det har så os gjort det en del nemmere at den lille allerede var på flaske grundet flere ting, så der ikke var det at der skulle tages højde for....

Anmeld Citér

29. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sscm skriver:

Mit har nu heller ikke været selvvalgt.... Men derfor har jeg stadig været væk, og har hver gang erfaret at der ingen skade er sket...

Det har så os gjort det en del nemmere at den lille allerede var på flaske grundet flere ting, så der ikke var det at der skulle tages højde for....

Men jeg synes der er forskel på at man f.eks. er indlagt eller hvad ved jeg end at tage en weekendtur, eller bare holde fri fra baby efter kun 2 måneder - det er jo stadig et spædbarn, som kun lige er kommet til verden. Hvor kort tid efter ankomsten kan man trænge til at være væk i to døgn ligefrem? 

Og hvordan ved du at baby ikke har følt at det manglede noget i den periode du var væk? 

Nej det kan være baby ikke har taget skade, men det handler vel ikke kun om det. Det handler vel også om hvad der er mest hensigtsmæssigt? 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Super-Mom

Men jeg synes der er forskel på at man f.eks. er indlagt eller hvad ved jeg end at tage en weekendtur, eller bare holde fri fra baby efter kun 2 måneder - det er jo stadig et spædbarn, som kun lige er kommet til verden. Hvor kort tid efter ankomsten kan man trænge til at være væk i to døgn ligefrem? 

Og hvordan ved du at baby ikke har følt at det manglede noget i den periode du var væk? 

Nej det kan være baby ikke har taget skade, men det handler vel ikke kun om det. Det handler vel også om hvad der er mest hensigtsmæssigt? 

hvorfor er der forskel på om man er indlagt eller på weekendtur ? Baby kan da ikke vide hvorfor mor er væk alligevel ? 

Det eneste der er forskel på er vel om ens egen samvittighed tillader at tage væk i 2 dage og hvis den gør det er der vel ingen ko på isen ? 

Hvis man nu har haft en svær start på livet som mor er det vel ok at erkende at man måske har brug for et par OFF dage istedet for at knække helt sammen.. Det er vel bedre at finde sig selv igen på 2 dage end at lade sig knække og dermed ende med at ikke være der for baby alligevel ? 

Vi er alle forskellige som forældre og jeg kan ikke se problemet i at tage væk i 2 dage hvis der er brug for det  baby er jo kun 2 mdr og sover alligevel 90% af tiden så det er begrænset hvor meget baby når at savne mor .. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Fremad

Om man er væk pga det ene eller andet er jo i bund og grund lige meget for resultatet er det samme for barnet.

Nu er jeg ikke typen der mener at det altid er bedst at mor har barsel... Og mener at far kan være lige så god som mor... Nej far har ingen bryster, men nogle børn er flaskebørn.... Om man vil eller ej...

Her har far været primær omsorgsperson fra dag 1, knægten har fået lige så meget hvis ikke mere omsorg, kærlighed, hud til hud og så meget mere og har på ingen måde lidt eller manglet....

Så jeg ser ikke forskel på om jeg var væk i vores situation eller om en far var i en alm mor/far/barn barsels situation.

Jeg mener nu at nogle kunne have behov for det af flere grunde.... 

Det er helt ok i min verden folk ikke er enig med mig, for jeg ved at jeg ikke er et "dårligere eller mere egoistisk menneske" end dem der vælger anderledes.... Og jeg nyder at se far og søn sammen på en måde som nok ikke mange oplever.... Og så nyder jeg at min mand har lige så meget indflydelse og ansvar som jeg har...og at mine børn er i 100% trygge og vante rammer med farmand....

Men til forskel kan jeg så fortælle at ved den første var jeg ikke så meget som 5 min væk fra hende de første 2 år 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Hvis barnet er på flaske, og far normalt er meget ind over, så kan jeg ikke se baby behøver være ret gammel - ellers er det vel det samme som at sige at en mor er bedre end en far - og det er da noget kønsdiskriminerende sludder. Hvad så med de børn hvor mor ufrivilligt skal væk (fx operation) - skulle de babyer så få traumer af "kun" at være sammen med far....?

Hvis I føler for det, så lad ikke andre folks fordomme styre jeres liv - jeres barn har GODT af at du giver far denne unikke chance for at styrke båndet mellem dem.

Anmeld Citér

29. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Her skal far være væk første gang når hun er ca. to måneder (3 nætter), og mor skal være væk 1 nat nat når hun er ca. 5 måneder. Vi er lige meget på herhjemme. Pasning hos andre (bedsteforældre) bliver nok først når hun er et års tid...

Anmeld Citér

29. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bak skriver:

Min datter er 3,5 år og jeg har aldrig været væk fra hende længere end en enkelt overnatning. Min søn er 12 mdr og han har ikke prøvet at undvære mig mere end en alm arbejdsdag. Jeg er nok lidt en ravnemor

men til efteråret skal jeg måske været væk pga arbejde i 3-4 dage

bliver hårdt, men sikkert også sundt for dem og mig...

jeg tror ikke der er noget facit (indenfor rimelige grænser selvfølgelig), men at man skal gøre, hvad man føler er rigtigt. 

Du er da vist ikke en ravnemor - mener du ikke hønemor? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.