Hvor er det dog pinligt at læse sådan en debat! Decideret pinligt. Er i voksne mennesker eller hvad? Hvornår er det nogensinde blevet i orden at tale så modbydeligt om et andet menneske? Man har lov at synes, at hun har truffet uhensigtsmæssigt valg. Man har lov til ikke at bryde sig om hende. Men jeg synes ikke, at det er okay at sidde og svine hende til på dén måde. Det er vel muligt at holde øjnene på bolden. Vil i opfordre jeres børn til at tale sådan om andre mennesker? Eller vil i lære dem respekt og at udtrykke deres meninger på en konstruktiv måde?
Jeg siger ikke, at 4 aborter med samme mand er i orden. De fleste kan nok blive enige om, at det er et ret uheldigt valg at anvende abort som prævention. Man har lov at stødes over det. Men derfra til så at ønske hun havde taget skade, ønske at hun ikke skulle kunne reproducere sig, kalde hende du, idiot..
Jeg troede ærlig talt, at vi var voksne mennesker herinde. Og jeg synes ikke man kan forsvare det ud fra, at hun er en offentlig person. Hvorfor smide ens almindelige pli, bare fordi man omtaler en offentlig personlighed? Ærlig talt.
Anmeld
Citér