Fået 4 aborter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2016

o1Mutte

Diosa85 skriver:

Okay så forstår jeg forargelsen. 

Jep havde hun nu beskyttet sig men var blevet gravid alligevel, så var sagen en anden. Men at man er så ligeglad og 'bare' får en abort så bliver jeg altså forarget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

Pikku Myy

Man må et eller andet sted have respekt for Amalie. Ja, det er dumt at bruge aborter som præventionsform, men det er jo netop det hun er ude og sige. Brug prævention!:

" Det er så pisse vigtig man bruger beskyttelse, fordi det kan ske for hvem som helst, og jeg synes ingen kvinder skal opleve at gå igennem en abort fordi man er for ung, eller laver en upser. Det er vigtig, så satans vigtigt! Jeg brugte ikke beskyttelse, og det gik ud over mig selv med aborter fordi jeg synes tanken var spændene med et barn, og kunne jeg overhovedet få børn?" - citat fra den omtalte blog.

Jeg synes jeg møder den fortælling fra andre piger rundt omkring på nettet. Måske kan Amalie, ved at fortælle sin egen historie, åbne nogle øjne, der ikke normalt er til at åbne med "almindelige, rationelle" argumenter.

Hun har taget et valg om at dele sine erfaringer, velvidende (tror jeg) at hun nu skal igennem møllen. Det har jeg respekt for.

Anmeld Citér

1. marts 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Pikku Myy skriver:

Man må et eller andet sted have respekt for Amalie. Ja, det er dumt at bruge aborter som præventionsform, men det er jo netop det hun er ude og sige. Brug prævention!: " Det er så pisse vigtig man bruger beskyttelse, fordi det kan ske for hvem som helst, og jeg synes ingen kvinder skal opleve at gå igennem en abort fordi man er for ung, eller laver en upser. Det er vigtig, så satans vigtigt! Jeg brugte ikke beskyttelse, og det gik ud over mig selv med aborter fordi jeg synes tanken var spændene med et barn, og kunne jeg overhovedet få børn?" - citat fra den omtalte blog.

Jeg synes jeg møder den fortælling fra andre piger rundt omkring på nettet. Måske kan Amalie, ved at fortælle sin egen historie, åbne nogle øjne, der ikke normalt er til at åbne med "almindelige, rationelle" argumenter.

Hun har taget et valg om at dele sine erfaringer, velvidende (tror jeg) at hun nu skal igennem møllen. Det har jeg respekt for.

Helt enig. 

Hun er jo også blevet ældre, og blevet en hel del erfaringer rigere. 

Det har garanteret sat nogle tanker i gang hos hende, at der vokser et lille liv inde i hende nu, som hun har ansvaret for fremover.

Anmeld Citér

1. marts 2016

Diosa85

o1Mutte skriver:

Jep havde hun nu beskyttet sig men var blevet gravid alligevel, så var sagen en anden. Men at man er så ligeglad og 'bare' får en abort så bliver jeg altså forarget

Præcis. Har selv fået en abort fordi jeg ikk lige følte det var tid til baby. Manden og jeg havde kun kendt hinanden 1 måned. Ikk lige sådan jeg vil starte et nyt forhold. Og det var på p-piller. Vi brugte gummi hver gang efterfølgende. Undtagen en enkelt gang i november 2014 som så har resulteret i vores dejlige lille dreng. Men var enige om at vi bare kunne have beskyttet os så vi tog ansvaret 

Anmeld Citér

1. marts 2016

EnGodMor

Dorthe1986 skriver:

Men ingen af os kan afgøre om Amalie vil blive en god mor eller ej. Vi kender hende fra reality, fra fjernsynsskærmen. Men uanset hendes eskapader og dumme ting, kan hun jo stadig blive en rigtig god mor. Og at hun har fået 4 aborter gør heller ikke at hun ikke fortjener børn. Vi kender ikke hele omfanget af den historie om de 4 aborter - der kan være så mange faktorer. Men tror nu heller ikke rigtigt at der er nogen der klapper i hænderne over at hun har fået foretaget 4 aborter - men ingen af os kan tillade at dømme ud fra den viden vi har om det. Men kommentarer som at man kunne ønske hun var skadet af de aborter så hun ikke fik børn - hvad er det for noget? Igen du aner jo ikke en dyt om hvad der egentlig foregik dengang.

Fantastisk skrevet. 

Jeg bliver helt glad af at læse dit svar.

Anmeld Citér

1. marts 2016

EnGodMor

Anonymor skriver:

Hvor er det dog pinligt at læse sådan en debat! Decideret pinligt. Er i voksne mennesker eller hvad? Hvornår er det nogensinde blevet i orden at tale så modbydeligt om et andet menneske? Man har lov at synes, at hun har truffet uhensigtsmæssigt valg. Man har lov til ikke at bryde sig om hende. Men jeg synes ikke, at det er okay at sidde og svine hende til på dén måde. Det er vel muligt at holde øjnene på bolden. Vil i opfordre jeres børn til at tale sådan om andre mennesker? Eller vil i lære dem respekt og at udtrykke deres meninger på en konstruktiv måde?

Jeg siger ikke, at 4 aborter med samme mand er i orden. De fleste kan nok blive enige om, at det er et ret uheldigt valg at anvende abort som prævention. Man har lov at stødes over det. Men derfra til så at ønske hun havde taget skade, ønske at hun ikke skulle kunne reproducere sig, kalde hende du,  idiot..

Jeg troede ærlig talt, at vi var voksne mennesker herinde. Og jeg synes ikke man kan forsvare det ud fra, at hun er en offentlig person. Hvorfor smide ens almindelige pli, bare fordi man omtaler en offentlig personlighed? Ærlig talt.

Det kan vist ikke siges meget bedre end det du har sagt der. 

Er fuldstændig enig med dig.

Anmeld Citér

1. marts 2016

EnGodMor

Men en ting er jo hvad Amalie fortæller, en anden ting er jo, om det er sandt alt det hun fortæller

Der har jo Været en grim episode som ikke liiiiiige var så sand alligevel da det kom til stykket. 

Og tænker selv, at måske fire aborter måske ikke er helt sandt

Men om det er sandt eller ej, så ønsker jeg ihvertfald amalie det bedst med hendes graviditet. 

Selvfølgelig fortjener hun os at blive beriget med et barn, uanset hendes fejl fra fortiden. 

Vi laver vist alle fejl på kryds og tværs, som ikke altid er det mest smarteste 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.