Lidt øv over venner på FB...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2009

Mette+Mathias

Tjuhl skriver:

jeg er ekstrem striks med mine fb venner, det er kun rigtige venner, familie, unifolk og navlestrengstøser jeg er venner med på fb. først var jeg venner med alle dem fra folkeskolen, men så fik jeg myrekryb af alle de idioter fra dengang der så kunne sidde og følge med på første parket. så de blev slettet. og det gjorde et par gamle venner fra hf også, men den ene hun blev simpelthen så vred på mig over jeg slettede hende, at jeg har hende som ven igen. mega træls, men jeg orker ikke at tage diskussionen med hende flere gange. vi snakker aldrig sammen i virkeligheden, vi skriver aldrig til hinanden på fb og alligevel SKAL vi være venner, for ellers blir hun voldsomt stødt.

Du kan da bare sætte hende på en liste, hvor hun ikke har adgang til f.eks. billede af dig, - på den måde er det nemt at sortere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Rasmine

Undskyld Sweet, med fare for at få skæld ud af die ganze Baby.dk klan, MEN....

Jeg synes det lyder enormt underligt i mine ører at du har lister og noter over hvem dine friends er på FB?
Hvorfor har du det, om jeg må spørge?

Kan det tænkes at de folk du har anmodet om, måske ikke har haft "mod" til at sige nej tak, og så har tænkt: "jeg sletter bare senere, det er der jo aldrig nogen som opdager...".

I starten godkendte jeg bare folk, jeg syntes jo ikke jeg kunne tillade mig at sige nej, når nu folk anmodede.
Nu er jeg, for at sige det mildt, "skide ligeglad", jeg skriver ikke tilbage med en begrundelse for hvorfor jeg har sagt nej.

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, mener jeg at folk selv hersker over deres FB konto, uden at de bør stå til regnskab overfor tidligere "friends".

Igen mener jeg at det er op til folk selv, hvor meget de anvender FB.
Det er tydeligt at du er én af dem som bruger det rigtig meget, fint for dig.
Men jeg synes ikke du kan tillade dig at skælde ud på folk, som måske ikke går så meget op i vennelister, andre lister/noter som du, og derfor har slettet én/dig grundet oprydning i vennelister.

Desuden tror jeg ikke en disse på, at fordi man er friends på FB, så er man også friends ude i det virkelige liv.
Bevares, venskaber opstår da, men når man som du i flæng anmoder om venskaber, er det da klart at nogle ryger i svinget.

Jeg håber ikke du misforstår mig, men jeg synes faktisk det er underligt at skabe så meget polemik omkring noget man ikke har mulighed for at lave om på!

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Janep skriver:

nu har jeg ikk li læst tråden igennem.

men jeg er en af dem der har sletter dig som ven på fb uden nogen forklaring.
her får du så foklaringen

alle jeg har på min venneliste er irl venner. jeg vil ikke ha folk fra nettet på min liste der kan se billeder af mine børn osv. man kan aldrig være sikker på hvem de er.

sådan li hvorfor jeg godkendte dig vej jeg faktisk ikk for du er den første netven jeg har haft på fb.

og ja så så jeg det en dag og slettede dig igen.
har ikk skrevet til dig fordi vi faktisk aldrig har hverken snakket eller skrevet sammen så mente ikk jeg skyldte dig en forklaring

men nu har du så fået den alligevel

Fair nok du er hermed streget. Du er så en af dem der faktisk er smuttet uden at jeg har opdaget det - smil så du har heller ikke fået noget brev. Men vi har da snakket nok sammen til at du har oplyst mig hvor du bor og hvem du var på baby, sådu har vist hvem jeg var og hvad jeg havde gang i.....

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Mebach skriver:

Undskyld Sweet, med fare for at få skæld ud af die ganze Baby.dk klan, MEN....

Jeg synes det lyder enormt underligt i mine ører at du har lister og noter over hvem dine friends er på FB?
Hvorfor har du det, om jeg må spørge?

Kan det tænkes at de folk du har anmodet om, måske ikke har haft "mod" til at sige nej tak, og så har tænkt: "jeg sletter bare senere, det er der jo aldrig nogen som opdager...".

I starten godkendte jeg bare folk, jeg syntes jo ikke jeg kunne tillade mig at sige nej, når nu folk anmodede.
Nu er jeg, for at sige det mildt, "skide ligeglad", jeg skriver ikke tilbage med en begrundelse for hvorfor jeg har sagt nej.

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, mener jeg at folk selv hersker over deres FB konto, uden at de bør stå til regnskab overfor tidligere "friends".

Igen mener jeg at det er op til folk selv, hvor meget de anvender FB.
Det er tydeligt at du er én af dem som bruger det rigtig meget, fint for dig.
Men jeg synes ikke du kan tillade dig at skælde ud på folk, som måske ikke går så meget op i vennelister, andre lister/noter som du, og derfor har slettet én/dig grundet oprydning i vennelister.

Desuden tror jeg ikke en disse på, at fordi man er friends på FB, så er man også friends ude i det virkelige liv.
Bevares, venskaber opstår da, men når man som du i flæng anmoder om venskaber, er det da klart at nogle ryger i svinget.

Jeg håber ikke du misforstår mig, men jeg synes faktisk det er underligt at skabe så meget polemik omkring noget man ikke har mulighed for at lave om på!

Har jeg forklaret til den første der spurgte gjorde grin med mine lister rul lidt tilbage i tråden så har du svaret.

OG nej har ikke presset nogen til at godkende mig og er også fair nok de sletter mig vil bare gerne vide det.

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Og ps. skælder ikke ud, så havde jeg gjordt det personligt til de pågældende undrede mig bare og ville have fingeren på folks genrelle opfattelse af hvad der er ok og har for mange svar siden efter hånden takket af og sagt fint jeg har fået svar. Jeg kan ikke omvende verden og det er heller ikke mit mål, jeg har bare brug for besked da jeg har mine lister og det ved dem der er på dem...

Anmeld

24. september 2009

Rasmine

Sweet1978 skriver:

Har jeg forklaret til den første der spurgte gjorde grin med mine lister rul lidt tilbage i tråden så har du svaret.

OG nej har ikke presset nogen til at godkende mig og er også fair nok de sletter mig vil bare gerne vide det.

OK, det indlæg er så kommet, mens jeg skrev mit sidste svar til dig.

Jamen, folk har måske ikke vidst du gerne ville have besked, hvis de slettede dig?

Det ved de så nu?

Ha' en go' dag!

Anmeld

24. september 2009

Stumpen

Sweet1978 skriver:

Tak for den ironiske drejning på tråden jeg tager den nu ikke til mig for dem der er på mine lister ved hvorfor, jeg har haft en slem depression og fik i den forbindelse ECT (Elektrochok) direkte i hjernen det slog depressionen ned men ikke uden bivirkeninger den dag idag har jeg en meget dårlig hukommelse så derfor skriver jeg det ned folk fortæller mig, om f.eks. bosted mm. og logisk nok det jeg selv spørger om for kun at skulle spørge den ene gang og dermed have styr på hvem folk er hvor de kommer fra mm.

Men grin du bare, jeg ved at der er folk der kan li mig og har stor respekt for at jeg stadig fungerer på trods af det jeg har været igennem.....

Så undskylder jeg skam... Men som du selv skrev -ironi!!!... Har nok ping-ponget for meget med McB og Tynen og andre gøve tøzer herinde på øffen..

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Stumpen skriver:

Så undskylder jeg skam... Men som du selv skrev -ironi!!!... Har nok ping-ponget for meget med McB og Tynen og andre gøve tøzer herinde på øffen..

Undskyldning modtaget med lad være med at døm folk du ikke kender der er som regel en god grund til folk er som de er / gør som de gør.

Anmeld

24. september 2009

Stumpen

Sweet1978 skriver:

Undskyldning modtaget med lad være med at døm folk du ikke kender der er som regel en god grund til folk er som de er / gør som de gør.

Jeg skal nok selv bestemme hvad jeg skal og ikke skal.. Men en ironisk sætning er ikke at dømme.. Havde jeg ment det var det at dømme..
Men ja ironi er svær at læse, så bruger det overfor dem jeg ved kan gennemskue det og tåle det og ikke føle sig stødt..

Nu vil jeg hente min datter..
Hyg dig..

Anmeld

24. september 2009

LauraLW

Fecebook er for mig underholdning, og intet andet. - Det er en hyggelig måde at følge med i folks liv på, men det ikke min livs nerve, og det er ikke FB der er grundlaget for de venskaber jeg har - dem har jeg haft før FB, og det vil ikke ændre sig.

Som andre har skrevet, på den ene eller anden måde, så forstår jeg ikke at det er så vigtigt for dig holde styr på.. jo har forstået det med listerne, men hentyder mere til at du holder skarpt øje med hvem der godkender, sletter dig etc. - Kan du ikke bare "lade det ligge" og acceptere at de færreste bruger FB som dig? - Dermed ikke sagt at du skal bruge det anderledes, det er jo dit personlige valg, men respektere at ikke alle tænker og prioriterer som dig.

Personligt ville jeg nok blive temmelig paf, hvis jeg havde slettet en, på grund af oprydning eller ikke-eksisterende venskab etc., og vedkommende så havde opdaget det og derfor kræver svar. - Det ville jeg ikke føle jeg skulle stå til ansvar for, og ved ikke om jeg ville svare vedkommende... men har ikke prøvet det, så kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.