Lidt øv over venner på FB...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2009

Diana...

Trineviborg skriver:

Jeg kan nu heller ikke hidse mig op over hvorvidt man er venner på FB eller ej.. jeg er kun venner med folk jeg kommunikerer med jævnligt ; dvs. nære venner og familie! og så er der et par folkeskolevenner som jeg ikke kan få mig til at slette, netop fordi jeg er lidt bange for om de nu bliver stødt!
Du har ansøgt mig om venskab derinde engang, men jeg afviste idet vi ikke har haft noget med hinanden at gøre.. heller ikke herinde på baby! Så jeg er ked af hvis jeg er en af dem du hentyder til, men her var så min forklaring

Ja lige præcis derfor har jeg heller ikke slettet nogen endnu. 
Jeg tænker dagligt på at jeg skal have det gjort men igen er der nogen der bliver sure og ærligt så gider jeg altså ikke skrive en besked til alle om hvorfor jeg sletter dem. Men jeg fandt så ud af at man kan skjule folk så man ikke kan se dem og det har jeg gjort i lange baner   

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Ja lige præcis derfor har jeg heller ikke slettet nogen endnu. 
Jeg tænker dagligt på at jeg skal have det gjort men igen er der nogen der bliver sure og ærligt så gider jeg altså ikke skrive en besked til alle om hvorfor jeg sletter dem. Men jeg fandt så ud af at man kan skjule folk så man ikke kan se dem og det har jeg gjort i lange baner   

Knus Diana

Hvordan filan skjuler man folk derinde?

Anmeld

24. september 2009

Mor til Frederic og Freya

Sweet1978 skriver:

Dem er har mig på FB kan se mit indlæg der, men vil lige tillade mig at spørge/brokke mig her også....

Hvorfor "kan" man tillade sig så meget på nettet, hvorfor gælder der ikke de samme høflige sociale spilleregler som irl... Jeg fatter ikke folk, at man betyder så lidt bare fordi det kun er netvenner...

Måske fordi jeg ikke selv tænker sådan at jeg ikke kan sætte mig ind i det.

Nu har jeg både familie, irl venner og rene netvenner på fb - JEG BEHANDLER ALLE LIGE. Svare høfligt på alt, alle får hilsner på deres fødselsdag osv.

Så jeg VED jeg ikke har trådt på nogen eller overset nogen. Alligevel er der nu 2 der har annuleret venskabet uden forklaring.

Jeg har så meget styr på mine venner at jeg kan se hvem der forsvinder, så jeg har endda høfligt tilskrevet dem og spurgt hvorfor, så jeg kunne rette op det det over for dem selv, men også undgå samme "fejl" overfor andre.

Men nej hvorfor skulle man da svare - det er jo kun en netven - det betyder jo ikke noget´. Jeg kan da gøre som jeg vil ingen forklaring påkrævet.

Hvorfor er folk SÅ KOLDE OG LIGEGLADE.

Jeg har altid lært at man skal behandle andre som man gerne selv vil behandles men det virker ikke jeg bliver sgu ikke mødt som jeg møder andre....

ØV ØV

Hej

Du er min FB ven...

Og er da glad for at have mødt dig 'live' i kolding...

Både min mand og jeg bruger samme profil, og vi har da mange venner derinde... men ikke så forfærdelige mange som man kalder for nære - lige ud over resten af ens familie der er på FB.

Syntes det er vildt fedt at kunne 'følge' med på FB og se hvad i skønne andre mødre laver.......

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Mebach skriver:

Jeg synes da det er utroligt man ikke kan råde over sin Fb profil, som man vil.
Hvorfor gå så meget op i det?

Jeg har også afvist dig et par gange, her og på Fb, som som Trineviborg skriver er det fordi vi ikke ha rnoget med hinanden at gøre.
Jeg ønsker ikke at dele mit liv med "tilfældige" jeg ikke engang kender.
(undskyld ordvalget: "tilfældig", men det er sådan jeg ser det)

Jeg har også slettet en del det sidste stykke tid, ikke pga jeg var sur, men fordi jeg ryddede ud med hård hånd.
Folk jeg ikke hørte fra længe, eller nogle jeg ikke havde noget tilfælles med.

Jeg forstår ikke den higen efter at have så mange "venner" som muligt derinde.

Nu vi er ved emnet: Jeg så på din blog igår at folk ikke måtte skrive noget vedr Nadia på Fb. Men du skriver en del om hende herinde? -Jeg tror da at de folk som ikke må se det på Fb, godt kan lægge 2 og 2 sammen, og regne ud de kan finde dine "personfølsomme"oplysninger herinde. -Misforstå mig nu ikke, det er kun en hjælp.

Som jeg har svaret til en anden dem der afviser ud fra deres overbevisning har jeg fuld respekt for. Og jeg beklager hvis jeg har søgt dig flere gange... Det er en dum ting ved FB at den ikke holder styr på men man har haft søgt og som har sagt nej en gang at de kan poppe op som forslag igen. Sorry - jeg har kun overblik over dem der accepterer ikke dem jeg søger.

Det er som sådan ikke en jagt på at have flest venner, som jeg har tydeliggjort både her og på FB bruger jeg bare siderne forkskelligt Baby er god til info, dagbog og barnets bog, men meget uoverskuelig i forhold til at lære folk at kende personligt. Man skal dagligt ind på profilen og kigge om de har puttet billeder ind, ændret i deres tekst mm. Det kan jeg ikke rumme.

Derfor har jeg sammenkørt FB og BABY.dk med dem der ville så jeg kan følge folk derinde hvor alt de skriver og gør kommer på min væg.

Jeg interreser mig for folk, jeg snakker med alle, og gør det ikke for at samle venner men fordi jeg er en åben imødekommende person.

Jeg synes tværtomt det er nemt at have mange venner netop på FB hvor man selv kan putte dem i kategori hvad jeg jo har gjort man skal bare sætte sig ind i sidens funktioner. Herinde ligger alle i en stor klump og du kan ikke på nogen måde tilføje din egen bemærkning til hvem hvem er. Så jeg har kun få på herinde for ellers ville alle indlæg lyse rødt og jeg ville miste overblikket.

Jeg har som heller ikke meget tid jeg har mad, barn, lejlighed og søger job meget effektiv. Og skal snart på 6 ugers kursus men netop fordi jeg har sat tingene i system så jeg har overblik kan jeg bruge meget kort tid 30 time morgen og aften hvis det kun er det jeg har så er jeg opdateret med det nye og har svaret de folk jeg skal.

Folk må gerne selv råde over deres profil, ved at have retningslinier for hvem de godkender det har jeg nu gentaget mange gange men jeg synes man skal behandle dem man ER venner med - MED RESPEKT. Og det er jo rent det det handler om

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Frederic's moar skriver:

Hej

Du er min FB ven...

Og er da glad for at have mødt dig 'live' i kolding...

Både min mand og jeg bruger samme profil, og vi har da mange venner derinde... men ikke så forfærdelige mange som man kalder for nære - lige ud over resten af ens familie der er på FB.

Syntes det er vildt fedt at kunne 'følge' med på FB og se hvad i skønne andre mødre laver.......

nemlig du er en af de gode

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Hov og lige til det med Nadia, det er ikke generelt at man ikke må tale om Nadia på Fb det gør jeg også selv, jeg har bare ikke tænkt mig at offentlig gøre, mit hemlige våben på FB. Det er alt og nem lige præcis ham selv og det vennepar der ikke skal se det har ingen interrese i baby.dk og aner ikke hvad det er selv om jeg snakker meget om det på FB... Så her er sikkert.

Anmeld

24. september 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Hvordan filan skjuler man folk derinde?

Ved hver indlæg du har på siden ud for hver person er der sådan et lille ikon som du kan trykke på hvor der så står skjul fx Diana 

Kram

Anmeld

24. september 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Ved hver indlæg du har på siden ud for hver person er der sådan et lille ikon som du kan trykke på hvor der så står skjul fx Diana 

Kram

Smart.. Det må jeg da lige tjekke op på...

Knus til dig.

Anmeld

24. september 2009

Miss BananaHammock

Diana... skriver:

Altså Nu har jeg ikke slettet dig men som jeg har skrevet før så har jeg overvejet at slette/rydde op på mit facebook så det kun er nære venner og familie jeg har der inde jeg synes der er så mange og jeg synes de fylder så meget så jeg ikke kan følge så meget med i min familie og nære venner og jeg gider ikke side og klikke på alle hver dag for at se om der sket noget spændende hos dem. 

Vi har snakket om det her inde før og jeg ved der er mange der rydder op der inde til dem de ikke snakker så meget med.

Ærligt så kan jeg ikke forstå man bliver sur, for der kan jo være mange grunde bla at man ikke gider facebook mere elle kun vil have sin familie osv. Jeg er da os blevet slettet som ven og det var en som jeg ikke snakket med så det rør mig overhoved ikke det var bare en tidligere klasse kammerat.

Knus Diana der selv overvejer at slette rigtig mange der inde så jeg har lidt mere styr på det.

enig. 

Det er forskelligt hvad man vil bruge facebook til. Jeg startede med rigtig mange venner, men ryder ind i mellem ud sådan at det kun er dem jeg har noget med at gøre, som jeg har som venner. 
Men det har intet at gøre med at folk har gjort mig noget eller jeg ikke kan lide dem. 

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Nena skriver:

enig. 

Det er forskelligt hvad man vil bruge facebook til. Jeg startede med rigtig mange venner, men ryder ind i mellem ud sådan at det kun er dem jeg har noget med at gøre, som jeg har som venner. 
Men det har intet at gøre med at folk har gjort mig noget eller jeg ikke kan lide dem. 

Fint men hvis de så ikke har noget imod mig og har en reel grund så skulle det vel heller ikke være supersvært lige at sammensætte 2 ord og sige derfor søde.... De må gerne slette mig og styre deres egen profil jeg undrer mig kun over den manglede respekt man holder da heller ikke op med at have kontakt til folk irl uden at forklare sig. Det er den parralel jeg trækker hvorfor er der ikke den samme adfærd over for venner på nettet.... Intet mere eller mindre men nu har jeg skåret det ud i pap nok gange det er kun den manglende respektfulde kommunikation jeg under mig over.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.