Lidt øv over venner på FB...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2009

qp

Facebook for mig er folk jeg kender eller  på anden vis har mødt irl... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Sweet1978

LauraLW skriver:

Fecebook er for mig underholdning, og intet andet. - Det er en hyggelig måde at følge med i folks liv på, men det ikke min livs nerve, og det er ikke FB der er grundlaget for de venskaber jeg har - dem har jeg haft før FB, og det vil ikke ændre sig.

Som andre har skrevet, på den ene eller anden måde, så forstår jeg ikke at det er så vigtigt for dig holde styr på.. jo har forstået det med listerne, men hentyder mere til at du holder skarpt øje med hvem der godkender, sletter dig etc. - Kan du ikke bare "lade det ligge" og acceptere at de færreste bruger FB som dig? - Dermed ikke sagt at du skal bruge det anderledes, det er jo dit personlige valg, men respektere at ikke alle tænker og prioriterer som dig.

Personligt ville jeg nok blive temmelig paf, hvis jeg havde slettet en, på grund af oprydning eller ikke-eksisterende venskab etc., og vedkommende så havde opdaget det og derfor kræver svar. - Det ville jeg ikke føle jeg skulle stå til ansvar for, og ved ikke om jeg ville svare vedkommende... men har ikke prøvet det, så kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed.

Jo og nu kan jeg sagtens forstå at du ikke læser alle indlæg i så lang en tråd men det har jeg faktisk prøvet at lukke den med på et tidspunkt at fair nok nu kendte jeg folks holding og at jeg ikke kunne omvende verden. Men når folk fortsætter med at kommentere fortsætter jeg også med at svare. smil

Og en anden grund som det også fremgår tydeligt jeg er flyttet tværs overlandet og har efter ladt vennerne der derfor var det vígtigt for mig at få folk geografisk placeret så jeg vidste hvem der var muligheder og jeg er ikke den eneste der prøver at skabe nye venskaber af denne vej det er ligeså anvendt som at finde kærester på nettet.

Anmeld

24. september 2009

LauraLW

Sweet1978 skriver:

Jo og nu kan jeg sagtens forstå at du ikke læser alle indlæg i så lang en tråd men det har jeg faktisk prøvet at lukke den med på et tidspunkt at fair nok nu kendte jeg folks holding og at jeg ikke kunne omvende verden. Men når folk fortsætter med at kommentere fortsætter jeg også med at svare. smil

Og en anden grund som det også fremgår tydeligt jeg er flyttet tværs overlandet og har efter ladt vennerne der derfor var det vígtigt for mig at få folk geografisk placeret så jeg vidste hvem der var muligheder og jeg er ikke den eneste der prøver at skabe nye venskaber af denne vej det er ligeså anvendt som at finde kærester på nettet.

Har skam læst hele tråden, men forstår stadig ikke at du vælger som du gør og nok i særdeleshed at du går så meget op i det og forventer at folk gør det samme... det er sådan jeg læser dine svar, også selvom du forklarer det på en anden måde... Sådan er vi jo så forskellige.
Prøver skam ikke at lave om på dig og din måde at være på mht dette, men jeg har vel lov til at nævne min holdning til dit debatindlæg, da jeg desværre tror at du gentagne gange vil blive skuffet når du har de forventninger til folk på FB, Baby etc.

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

LauraLW skriver:

Har skam læst hele tråden, men forstår stadig ikke at du vælger som du gør og nok i særdeleshed at du går så meget op i det og forventer at folk gør det samme... det er sådan jeg læser dine svar, også selvom du forklarer det på en anden måde... Sådan er vi jo så forskellige.
Prøver skam ikke at lave om på dig og din måde at være på mht dette, men jeg har vel lov til at nævne min holdning til dit debatindlæg, da jeg desværre tror at du gentagne gange vil blive skuffet når du har de forventninger til folk på FB, Baby etc.

Selvfølgelig alle har ret til egen holdning og det er jo netop det jeg nu er afklaret med folk har en anden holdning til nettet, og derfor jeg takker dem der trods alt har vist sig at være som mig. Og siger til de andre at så må de jo slette mig hvis de vil men så har de bare heller ikke været min tid værd. Det er jo egentligt der jeg lukker den.

Anmeld

24. september 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Så må jeg da hellere fortælle, at jeg faktisk snart rydder op i mine FB venner, og der ryger dem jeg ikke kender IRL, undt. de "gamle" NS'ere...

Håber jeg er GAMMEL nsér

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

malucca09 skriver:

Håber jeg er GAMMEL nsér

Nu ville jeg egentligt ikke skrive mere i denne tråd - men kan ikke la være - ja man kan nemt ryge ud fordi man ikke lige opfylder betingelserne - smiler.

Selvom man altid har behandlet folk ordentligt og talt pænt og vist interrese for både dem selv og deres børn... men men men

Nå men håber for dig du ryger gennem nåleøjet hos dem du gerne vil...

Anmeld

24. september 2009

Klumpe-dumpe

Sweet1978 skriver:

Nu ville jeg egentligt ikke skrive mere i denne tråd - men kan ikke la være - ja man kan nemt ryge ud fordi man ikke lige opfylder betingelserne - smiler.

Selvom man altid har behandlet folk ordentligt og talt pænt og vist interrese for både dem selv og deres børn... men men men

Nå men håber for dig du ryger gennem nåleøjet hos dem du gerne vil...

Hej Sweet,

Jeg har helt bevist ikke valgt at besvare dig eller andre i denne tråd, altså lige undtaget Bondepigen

Jeg kan godt følge dig i, at det er uhøfligt af folk der har slettet dig, at de så ikke svare dig når du skriver en pb, og rent faktisk bruger din tid på dem. At nogen her så mere at det er fordi de skal stå til ansvar for deres handlig, tja det skal man vel ved alt her livet.....

Men jeg ville personligt ikke skrive en pb til folk der slettede mig. (undtaget hvis det var nære) for som folk skriver så er det netop nu på fb sådan at man sletter og kun lader sine "nærmeste" blive tilbage. Da jeg startede op, var det mere trendy at klikke ja til alt og alle, da der hvis var kæmpe status at havde så mange venner som muligt.

Go´torsdag aften herfra

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

malucca09 skriver:

Hej Sweet,

Jeg har helt bevist ikke valgt at besvare dig eller andre i denne tråd, altså lige undtaget Bondepigen

Jeg kan godt følge dig i, at det er uhøfligt af folk der har slettet dig, at de så ikke svare dig når du skriver en pb, og rent faktisk bruger din tid på dem. At nogen her så mere at det er fordi de skal stå til ansvar for deres handlig, tja det skal man vel ved alt her livet.....

Men jeg ville personligt ikke skrive en pb til folk der slettede mig. (undtaget hvis det var nære) for som folk skriver så er det netop nu på fb sådan at man sletter og kun lader sine "nærmeste" blive tilbage. Da jeg startede op, var det mere trendy at klikke ja til alt og alle, da der hvis var kæmpe status at havde så mange venner som muligt.

Go´torsdag aften herfra

Det er helt fint og ingen skal tvinges ind i debatten kunne bare ikke lige lade være med at gøre lidt grin med opmærksom deres metoder da det jo netop kan betyde de mister kontakten til folk der gerne vil dem, hvis de ikke lige matcher sorteringskriteriet. Jeg ved ikke hvad der har været eller er trend. Kun at ingen har godkendt mig uden at vide hvad de sagde ja til for jeg har altid knyttet en bemærkning til mine ansøgninger, der hvor man kan sige tilføj personlig meddelelse så hvis de ikke har læst det er det deres egen fejl. Så også derfor jeg synes det er lidt tamt så bagefter at sige hov nej jeg gider ikke alligevel vi kender ikke hinanden - øh nej men det kunne vi jo netop komme til har aldrig lagt skjul på at det jeg kan se vi har til fælles er Baby.dk. Så ja ja dem der i sin tid har godkendt helt tilfældige folk fint nok, men har stadig lidt svært ved at acceptere at de har vist hvad de sagde ja til også bagefter når man har brugt tid på dem ups nej, det gider jeg så lige ikke alligevel...

Men jeg må prøve at slå mig til tåls med tanken og som sagt dem der ender med at være er også dem der gider mig....

P.s. hvis du ikke ville ind i debatten skulle du måske bare have skrevet en post til Bondepigen... så havde det været jer i mellem og ikke noget der kunne starte en endt tråd op igen.

Anmeld

24. september 2009

dorthemus

tumle81 skriver:

Jeg har selv annulleret flere venskaber på FB fordi jeg synes ikke at folk jeg kendte for flere år siden behøver at kunne følge med i mit liv, mine billeder osv...

Knus Kathrina 35+2

Jeg har det på samme måde..har også annuleret bekendtskaber som jeg ikke har set i mange år. Jeg kom på FB relativt sent og blev grebet af en stemning - som jeg tror mange gør - og i starten fik jeg mange "venner" men har luget ud i dem og beholder kun dem der er i mit liv lige nu

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

dorthemus skriver:

Jeg har det på samme måde..har også annuleret bekendtskaber som jeg ikke har set i mange år. Jeg kom på FB relativt sent og blev grebet af en stemning - som jeg tror mange gør - og i starten fik jeg mange "venner" men har luget ud i dem og beholder kun dem der er i mit liv lige nu

Jep nu har jeg lige skrevet en lang forklaring igen, men kan mens dit indlæg poppede ind, men kort citeret jeg har godt hørt om den der godkend alle trend men det er bare ikke tilfældet her jeg har skrevet i ansøgningerne hvorfor jeg ville være venner udelukkende på baggrund af fælles interesse baby.dk så de kunne fint have sagt nej som mange gjorde. At komme bagefter og fortryde er lidt fladt. Men personer man slet ikke har noget til fælles med kan jeg da godt forstå men altså hele den process jeg har kørt med at sammen køre fb og baby er inden for den sidste måned så de vidste de ikke kendte mig og har ikke reelt givet det en chance. Man lærer jo ikke nye folk at kende ved at afvise dem. jeg afviser også mange på Fb men det er hvis jeg kan se det er udlændinge altså ikke bare fremmede i dk. Men at de har engelske navne og skriver engelse mm. Så er de så fjernt fra mig og de søger jo også bare der er ingen begrundelse....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.