Lidt øv over venner på FB...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.271 visninger
79 svar
0 synes godt om
24. september 2009

Sweet1978

Dem er har mig på FB kan se mit indlæg der, men vil lige tillade mig at spørge/brokke mig her også....

Hvorfor "kan" man tillade sig så meget på nettet, hvorfor gælder der ikke de samme høflige sociale spilleregler som irl... Jeg fatter ikke folk, at man betyder så lidt bare fordi det kun er netvenner...

Måske fordi jeg ikke selv tænker sådan at jeg ikke kan sætte mig ind i det.

Nu har jeg både familie, irl venner og rene netvenner på fb - JEG BEHANDLER ALLE LIGE. Svare høfligt på alt, alle får hilsner på deres fødselsdag osv.

Så jeg VED jeg ikke har trådt på nogen eller overset nogen. Alligevel er der nu 2 der har annuleret venskabet uden forklaring.

Jeg har så meget styr på mine venner at jeg kan se hvem der forsvinder, så jeg har endda høfligt tilskrevet dem og spurgt hvorfor, så jeg kunne rette op det det over for dem selv, men også undgå samme "fejl" overfor andre.

Men nej hvorfor skulle man da svare - det er jo kun en netven - det betyder jo ikke noget´. Jeg kan da gøre som jeg vil ingen forklaring påkrævet.

Hvorfor er folk SÅ KOLDE OG LIGEGLADE.

Jeg har altid lært at man skal behandle andre som man gerne selv vil behandles men det virker ikke jeg bliver sgu ikke mødt som jeg møder andre....

ØV ØV

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Vingummien

Er også nogle der har annuleret ved mig også folk jeg kendte i irl.

Og mange gør det fordi man ikke rigtig snakker sammen med dem så gider de ikke have en på deres venneliste. Ikke fordi de er sure på en eller noget, men simpelhen fordi at man ikke snakker sammen

Anmeld

24. september 2009

Mira0911

Der er bare nogen som mener de kan tillade sig meget, når det bare foregår bag skærmen...

Så mener folk at de bare kan svine folk til osv... Kender det...

Anmeld

24. september 2009

tumle81

Jeg har selv annulleret flere venskaber på FB fordi jeg synes ikke at folk jeg kendte for flere år siden behøver at kunne følge med i mit liv, mine billeder osv...

Knus Kathrina 35+2

Anmeld

24. september 2009

Diana...

Altså Nu har jeg ikke slettet dig men som jeg har skrevet før så har jeg overvejet at slette/rydde op på mit facebook så det kun er nære venner og familie jeg har der inde jeg synes der er så mange og jeg synes de fylder så meget så jeg ikke kan følge så meget med i min familie og nære venner og jeg gider ikke side og klikke på alle hver dag for at se om der sket noget spændende hos dem. 

Vi har snakket om det her inde før og jeg ved der er mange der rydder op der inde til dem de ikke snakker så meget med.

Ærligt så kan jeg ikke forstå man bliver sur, for der kan jo være mange grunde bla at man ikke gider facebook mere elle kun vil have sin familie osv. Jeg er da os blevet slettet som ven og det var en som jeg ikke snakket med så det rør mig overhoved ikke det var bare en tidligere klasse kammerat.

Knus Diana der selv overvejer at slette rigtig mange der inde så jeg har lidt mere styr på det.

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Diana det ved jeg godt, men så kan man da i det mindste sige det til folk inden man gør det eller svare bagefter så man ved hvorfor - det er det jeg mener skal nok respektere deres valg vil da bare gerne vide det....

Susanne ja den har jeg også tænkt, men jeg skriver med alle mine dem som selv er aktive - jeg reagerer flere gange om dagen på vægopslag mm. Så hvis de selv skriver noget svarer jeg også, men som Diana nævner nej jeg er ikke inde på hver enkelt profil, forventer dem vil ses sætter deres opslag offentlige og det vil sige de kommer på min væg. Så jeg har snakket med dem, det er det der er mystisk.

Men ja nogen tillader sig bare lidt for meget....

Anmeld

24. september 2009

oo

jeg er ekstrem striks med mine fb venner, det er kun rigtige venner, familie, unifolk og navlestrengstøser jeg er venner med på fb. først var jeg venner med alle dem fra folkeskolen, men så fik jeg myrekryb af alle de idioter fra dengang der så kunne sidde og følge med på første parket. så de blev slettet. og det gjorde et par gamle venner fra hf også, men den ene hun blev simpelthen så vred på mig over jeg slettede hende, at jeg har hende som ven igen. mega træls, men jeg orker ikke at tage diskussionen med hende flere gange. vi snakker aldrig sammen i virkeligheden, vi skriver aldrig til hinanden på fb og alligevel SKAL vi være venner, for ellers blir hun voldsomt stødt.

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Tjuhl skriver:

jeg er ekstrem striks med mine fb venner, det er kun rigtige venner, familie, unifolk og navlestrengstøser jeg er venner med på fb. først var jeg venner med alle dem fra folkeskolen, men så fik jeg myrekryb af alle de idioter fra dengang der så kunne sidde og følge med på første parket. så de blev slettet. og det gjorde et par gamle venner fra hf også, men den ene hun blev simpelthen så vred på mig over jeg slettede hende, at jeg har hende som ven igen. mega træls, men jeg orker ikke at tage diskussionen med hende flere gange. vi snakker aldrig sammen i virkeligheden, vi skriver aldrig til hinanden på fb og alligevel SKAL vi være venner, for ellers blir hun voldsomt stødt.

Det er også fair nok, men man kan da forklare folk sit valg og når de nu faktisk har godkendt mig som ven på den baggrund de nu så gjorde det synes jeg ikke man bare kan dumpe uden grund.

Anmeld

24. september 2009

Sjl-msl-Mkl

Tjuhl skriver:

Du kan jo bare pgå ind og lave en liste over dem du ikke vil have skal følge med i de ting de laver, billeder du ligger ind og andet..

Anmeld

24. september 2009

oo

DatterMalou skriver:

Du kan jo bare pgå ind og lave en liste over dem du ikke vil have skal følge med i de ting de laver, billeder du ligger ind og andet..

nåh! det vidste jeg ikke man kunne!

en af vores venner har fundet ud af hvordan man har fuldkommen hemmelig profil, sådan at hvis nu du er venner med mig og min profil er tophemmelig, så hvis Tina kommer ind og ser på dine venner, så kan hun kun se jeg er på listen hvis hun også er venner med mig. det syntes jeg er smart!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.