Anonym skriver:
Det har jeg gjort og jeg kommer i bad standing hver gang, blev frosset ude af familie i flere mdr på et tidspunkt og lige nu er min mor så irriteret, og forsvarende overfor min søster, at de "var syge" til fødselsdag (bare ærgeligt at det blev afsløret på Facebook) og hun ringer aldrig og spørger hvordan det går og de vil ikke komme og besøge os, blot fordi jeg sagde at når hun nu kom med til julefrokost hvor alle skulle have noget med, var det da dejligt hvis hun også tog noget med så jeg ikke stod med børn og skulle lave 4 retter som skulle medbringes
Jeg kan fuldt ud forstå dig. Virkelig. Jeg er ikke sikker på, jeg forstår, hvad der ligger bag din mors og søsters adfærd, for der er i mine øjne, groft sagt, to muligheder: Enten er hun en selvoptaget, forkælet, navlepillende lillesøster, og din mor er groet fast i synet på hende som den lille, ubehjælpsomme pige, man skal bære over med. Eller også er hun en ung kvinde med et lavt selvværd, psykisk skrøbelighed og svære problemer i forhold til at tilpasse sig voksenlivet - og din mor forsøger konstant at skærme hende mod modgang.
Den sidste mulighed falder mig ind, når jeg læser om en kvinde langt over teenagealderen, der - og nu får jeg måske hug! - får lavet bryster i flere omgange, botox, tatoos etc. etc. som i en evig jagt på at blive "rigtig" og noget værd. Som ringer til sine forældre i den anden ende af landet for at komme til vagtlæge. Som ikke er mosteren, der har en fest med at forkæle nevøer/niecer med gaver. Det lyder som enten umodenhed eller sårbarhed i yderste potens, måske en kombination.
Har hun det godt?
Anmeld
Citér