Anonym skriver:
Det har du ret i, har før fået en fra vores anden søster, hvor hun kom og netop sagde at hun synes vi skulle ud og tilbød hjælp til børnepasning.
Her er det desværre ikke det som virker tilfældet, da jeg fik den sagde jeg tak og om det inkluderede børnepasning (sagt med et glimt i øjet) hun lignede en der lige var hevet ud af sengen og sagde sådan helt overrasket, at det havde hun da ikke tænkt over at vi jo havde børnene
Nu kommer jeg til at lyde skrap, men helt ærligt: Nej, selvfølgelig havde hun ikke tænkt på det. Hun er ung, har ikke selv børn, og det lyder heller ikke som om hun har andre forpligtelser. I den alder tænkte jeg heller ikke på hvorvidt andre have behov for børnepasning, og jeg var oven i købet rask. Hvis ikke man må nyde ungdomslivet mens man er ung, hvornår må man så?
Derudover skriver du at hun har en depression. Så vidt jeg ved mister man nemt overskud, overblik osv når man har det.
Hun lyder som om hun har brug for støtte og opbakning fra sine nærmeste. At hun sætter en facade op, kan netop være det sidste, der er med til at holde hende oppe, inden hun knækker helt sammen.
Jeg tror det sidste hun har brug for er en familie, der kræver mere fra hende end hun kan klare (medbringe mad og gaver osv), og at forvente hun kan sætte sig ind i andres situation mht bla børnepasning.
Din mor har set at alle hendes børn har brug for hendes støtte, men hun kan kun være et sted af gangen, derfor vælger hun den, der har det største behov.
I må bakke hinanden op, hvis i vil have det bedste frem i jeres familieforhold. Det er så ligegyldigt om der lige mangler en ret til julefrokosten eller en dyr gave. Det vigtigste er at alle holder næsen oven vande.
Groft sagt, hvorfor skal din søster kunne sætte sig ind i dine problemer med børnepasning, når du ikke kan sætte dig ind i hendes problemer med sygdom?