Føler mig misbrugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg forstår ikkw hvorfor sin søster skal have en dyrer gave bare fordi hun ikke har børn. 

Fordi hun jo har udgifter til vores børn men ikke får til de børn hun ikke har 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Så sig til hende at eftersom du kan fornemme at hun ikke har råd (eller vil prioritere) at købe for det aftalte beløb, og I faktisk heller ikke har råd, så synes du at I skal sætte beløbet ned - f.eks. til 200 kr.

Jeg synes der er at eller andet der lyder helt skørt i jeres familie... I aftaler et beløb, som du i virkeligheden synes er for højt, men du er bange for at "blive set ned på", hvis du ikke overholder det? På trods af at din søster ikke overholder det?! 

Der er vist noget I trænger til at få snakket om.

Jeg kan sådan set godt forstå at du ikke har lyst til at købe dyre gaver til hende, når hun prioriterer som hun gør - men så er du jo nødt til at lade være og være ligeglad med hvad andre tænker, og evt snakke med hende/resten af familien om det.

Problemet er dybt og mere kompliceret pga bla min mor, jeg skal kæmpe for accept og bliver meget set ned på, imens min søster må te sig som hun lyster og bliver båret igennem. Jeg bor feks 20 km væk men kan ikke hjælpe eller lignende men min søster var sløj og skulle til vagtlægen kørte de over broen og 350 km for at køre hende! 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

blæksprutten skriver:

Hun er en umoden, forkælet røv, der er blevet vant til at kunne bruge alt på sig selv og ikke bidrage til jeres fællesskab. Smæk kassen i,,giv hende en gave til 200 og brokker hun sig eller gør nar ad dig,,så må du fortælle hende hvorfor. Du har børn at forsørge og hun har kun sig selv. På tide hun bliver voksen. 

Måske en ide ��

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Så vidt jeg kan læse er det da DIG der ikke overholder aftalen - hvis I aftaler 200 og du så køber for 800, så kan du da ikke bagefter sidde og være mobset over kun at få for 200...?

Kan slet ikke sætte mig ind i at et voksent menneske skal have for mere fordi hun ikke har børn - hvad har det da med sagen at gøre? Så længe du pakker hende ind i vat bliver hun da aldrig moden....

Aftalen er 500!!!! Jeg købte ekstra for at glæde men forventer ikke selv ekstra ! Men når hun konstant køber under og jeg hver gang skal give det samme til fødselsdag pg hun intet medbringer, er det da trels! 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg kan nu ikke se hvorfor en ung 20 årig pige skal droppe byture bare for at kunne give dyre gaver. 

Jeg ville nok tale med hende og spørge om det ikke var bedst I sætter beløbet ned når nu I begge to ikke har råd til det aftalte beløb. 

Og det kan sagtens være der har været tanke bag biografturen. Vi har fået en og er glade for den 

Nu er hun midt i tyverne og har selv valgt beløbet og vil ikke være med til at beløbet ændres, giver vi andre ikke det aftalte beløb bliver der ballade og jeg kommer i bad standing, hvilket jeg ikke har lyst til. 

Anmeld Citér

20. januar 2016

TNBC

Anonym skriver:

Fordi hun jo har udgifter til vores børn men ikke får til de børn hun ikke har 

Jeg har heller ikke børn, men det betyder da ikke at jeg får dyrere gaver, bare fordi mine brødre har...

Det er da en mærkelig tankegang(synes jeg)
Hvad så hvis der er et barn i en familie og to i en anden, skal enebarnet så have for mere, fordi moren skal købe til to??

Har I overvejet at det kun er børnene der får gaver?

Anmeld Citér

20. januar 2016

TNBC

Anonym skriver:

Problemet er dybt og mere kompliceret pga bla min mor, jeg skal kæmpe for accept og bliver meget set ned på, imens min søster må te sig som hun lyster og bliver båret igennem. Jeg bor feks 20 km væk men kan ikke hjælpe eller lignende men min søster var sløj og skulle til vagtlægen kørte de over broen og 350 km for at køre hende! 

Har du snakket med dine forældre??

Din søster er på den måde, fordi de lader hende, du lader hende, alle lader hende..

Hun skal ikke behandles som en dronning, og du er nød til at slå i bordet og sige at du ikke gider det mere, så må de da blive sure.. Du skal da ikke sidde og bruge en formue på gaver, når hun er så ligeglad.

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

jjuhl skriver:

Jeg er simpelthen SÅ træt af at høre udtrykket "jeg har ikke råd til". Selvfølgelig er der nogen der vitterlig ikke har råd men i lang de fleste tilfælde er det et spørgsmål om prioritering. Jeg havde diskussionen med en veninde for år tilbage. Hun sagde altid "Jeg har ikke råd" og i min verden havde hun, hun ville bare ikke prioritere det. Og det er så fair nok,  men så må man edermame stå ved det. Var det min søster havde hun fået at vide at det var et spørgsmål om prioritering og ville hun ikke prioritere så vil i heller ikke. Klap kassen i og lad hende blive voksen !!!

Det er lige præcis det, alle var enige om de fastsattebeløb og bliver jævnligt revurderet, er kun hende som ikke overholder fordi hun vil i byen, tusses, ekstendions, BOTOX og nu vil hun igen have lavet bryster ! 

Det eneste problem er at jeg, som den eneste, skal passe meget på, da jeg ellers kommer i bad standing især hos min mor, og ved ikke om det er fordi jeg har en anden far, end de andre men er også bare meget at skulle miste hele min familie for det, har jeg prøvet en gang i nogle mdr og var så frygteligt 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg ville aftale at droppe gaver.

Vi havde heller ikke mange penge her til jul, og aftalte derfor med mine forældre at vi ikke var på gave med hinanden i år men at vi gav til mine søskende og de gav til børnene. 

Jeg vil hellere selv undvære julegaver end at mine børn skal, de er vigtigere. 

Min lillebror er lige flyttet hjemmefra og han har heller ikke mange penge, derfor var vi heller ikke på gave med hinanden men han købte en lille ting til begge børn. 

Jeg forstår godt du bliver skuffet. I laver nogen aftaler og hun holder dem ikke. Det handler i realiteten ikke om gaver eller beløb men om at hun ikke kan holde de aftaler i sammen laver. 

Ja lige præcis 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Stop med at give hende gaver... Længere er den ikke  

kan slet ikke se, hvorfor hun skal have så dyre gaver... Men det er jo så en anden ting... 

Fordi jeg ikke kan gøre forskel og give de andre for et vis beløb men hun som den eneste ikke får ! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.