Føler mig misbrugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2016

Julemusen

I skal da bare stoppe med at give gaver indtil jeres økonomi er bedre og indtil hun er moden nok til at give noget retur og ikke bruge alle sine penge på tattoo og bytur. 

Min mand og jeg sidder også hårdt i det pga to barsler i rap på barselsdagpenge,  samt at min mand kun arbejder deltid indtil til sommer. Vi har meddelt hele familien (26 personer) at vi ikke kan give gaver for mere end 200-300 kr til hver person til fødselsdag og det samme til jul. Vi sparre 800 kr op om måneden for at have råd til fødselsdags og julegaver. Min lillesøster er på nuværende tidspunkt på su og har derfor ikke råd til gaver. Derfor har min mor gået ind og betalt for hende. Dette synes jeg er helt hul i hovedet, da min mor simpelthen ikke vil lade min søster tage ansvar srlv. Min mand og jeg er selv blevet færdig uddannet for et år og tre år siden, og mens vi var på su fik vi ikke nogen økonomiske hjælp af vores forældre og vi gav gaver som vi gør nu ved at sparre op gennem studiejob. Så jeg tog beslutningen, at til jul vil vi ikke give gaver til mine søskende medmindre vi holdte jul sammen. Min anden søster er vred over at vi ikke giver større gaver, og gider heller ikke hendes brok. Så det var to fluer med et smæk. Men min mor måtte stadigvæk punge ud til alle andre gaver for min søster mens hun bare skovlede gaver ind. Vil også lige pointere at hun ikke har givet min mand eller børn fødselsdagsgaver de sidste to år samt bliver væk fra fødselsdagene for at tage til fest. Jeg er meget forarget over min søsters opførelse, også  fordi min søster er direkte utaknemmelig og spydig overfor vores mor. Men det er deres hovedpine, ikke min.