Vil de skifte ble i skolen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2015

Anonym trådstarter

Louise2271 skriver:

Så har du ikke prøvet nok ! 

Det kan du så ikke sige, for uanset hvor meget man prøver kan man ikke tvinge en til at blive siddende.. så ville jeg da være en værre mor end en som gir sit barn ble på.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2015

lineog4

Anonym skriver:

Han er 5

Okay det var bare fordi du skrev 4 år og så ville jeg sige, at jeg har kendt andre på 4 der ikke var parate til at smide bleen. 

Men hvis han er 5 og reelt skal starte i skole til sommer, så vil jeg sige at ble problematikken egentlig bare er en lille del. For som jeg læser det så er der en dreng der ikke vil samarbejde og høre på fornuft og det skal der arbejdes med for det forventes i skolen. Det forventes fx man kan tale fornuft om at behovsudsætte: du skal ikke spise nu men... Du skal ikke lege nu, men.... Og din dreng vil ikke stoppe en leg for at gå på toilettet. Det forventes også man til en vis grad kan tale fornuft: nu fortæller jeg dig, at det er forkert at... Og så forventer jeg du lytter og handler ud fra det. Din dreng kan du ikke forklare at det at gå på toilettet er hensigtsmæssigt.

Jeg tænker du først skal prøve allerede i morgen at tale fornuft med din dreng og fortælle ham hvad du forventer og nu er bleen af... Og det skal du gøre i mane situationer i hverdagen ikke kun med bleen for det er at gøre ham skoleparat. Så skal du række hånden frem til børnehaven og have en alvorlig snak om hans skoleparathed og hvordan du kan ruste ham ikke bare ved at tage bleen men også ved at lære ham at han skal kunne handle ud fra beskeder også selvom han ikke lige vil. 

Og så til sidst, hvis et barn grundet fysiske udfordringer eller andre udfordringer skal bruge ble mens de går i skole, så skal der ske en ekstra bevilling. Og ellers nej så er der ikke en voksen til at skifte ble

Anmeld Citér

30. december 2015

EnGodMor

Fordi man prøver i tre uger, og barnet er stædigt, så skal man ikke stoppe, så vinder barnet, og ved at det kan kører rundt med mor og far til hver en tid. 

Det er til tider eller det er i korte og lange perioder rigtig ØV  at være forældre. 

Og der vil komme rigtig mange "kampe" og  prøvelser. 

Men hvis man stopper efter tre fire uger, og lader barnet vinde, så vil jeg slet ikke tænke på hvordan de andre kampe vil blive når det bliver ældre

Nyt år, ny tilværelse, nyt liv, nye forandringer osv, snak med dit barn i morgen om  at fra første januar af, der har man ikke ble på om dagen mere. 

Ønsker jer et rigtig dejligt nytår

Anmeld Citér

30. december 2015

Morjanne76

Anonym skriver:

Det er jo ikke min skyld hvis jeg har prøvet. Sø er det jo ikke bare at tage sig sammen 

Er det ikke dit ansvar som mor, at hjælpe dit barn af med bleen? Du er den voksne af jer to og ved hvad der er det rigtige, du kan ikke pålægge dit barn det ansvar. 

Anmeld Citér

30. december 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg synes min dreng skal nyde barndommen og ikkr stoppe leg fordi han skal på toilet. Derfor går han med ble. Han starter i skole til sommer. Men min bekymring er om de vil skifte den i skolen hvis han laver i den? Det er ikke et problem at han førdt bliver skifet efter han kommer hjem når det er tis, men hvad med afføring?

Hvis det virkelig er fordi du vil have han skal forblive en baby, så er det et problem, du må se udover din egen næse og lade dit barn gennemgå normal udvikling. Det er synd at fastholde ham og forsinket hans udvikling. Det er omsorgssvigt.

Men, det er ikke unormalt at 5 årige kan have svært ved at smide bleen, men så skal det være pga dem og ikke deres forældre.

min søn går i børnehave med et barn på 4,5 år hvis begge forældre er skolelærere, og det barn bruger stadig ble døgnet rundt. Så det er set før.

uanset bør barnet være renlig, ihvertfald i dagtimerne, inden skolestart.

Anmeld Citér

30. december 2015

Mullesmith

At fortsætte med bleen fordi hans skal nyde sin barndom!!! Aaaah tror han vil nyde sin barndom mere uden den ble og så lære at gå på toilettet, jeg ville nu nok se af at få de bleer væk og forklare ham at når man er 5 år så går man på toilettet. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det kan du så ikke sige, for uanset hvor meget man prøver kan man ikke tvinge en til at blive siddende.. så ville jeg da være en værre mor end en som gir sit barn ble på.. 

Prøv lige at læse dit første indlæg igen og bliv så enig med dig selv om, hvad problemet egentlig er. Jeg tænker stadig fake, når du skifter begrundelse undervejs. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Babilooo

Wow du skal arbejde med ikke at se din søn som en baby! Og det skal være lige nu ellers skader du hans skolestart. Jeg forstår slet ikke at pædagogerne ikke har talt med større bogstaver overfor dig. Du får en uselvstændig søn der ikke kan begå sig det må da være decideret pinligt ved kolonier og legeaftaler. 

Du har IKKE gjort, hvad du kan, hvis du giver op efter en kort periode hvor han ikke gider. Børn gider heller ikke bære tallerkener ud efter mad eller selv hente mælk - men det skal de LÆRE. Det er det der gør at man bliver voksen og på et tidspunkt kan tage vare på sit eget og andres liv (når man får børn). Lære du ham heller ikke at tage tøj på selv eller rydde op mm?  Selvhjulpenhed er meget vigtigt i skolen. Han vil blive mobbet i den grad hvis han bruger ble og lugter af lort og beder læren om at skifte. Det er decideret ondt ikke at behandle ham alderssvarende hvis der ikke er noget fysisk eller mentalt galt. Jeg har en på to år jeg prøver at gøre interesseret i potten i stuen fordi jeg også selv er træt af at skifte. Er du ikke træt af det? Tørre du ham og giver ny ble på????

i min optik bør du sige :"du er for gammel til ble og nu køber jeg ikke flere. Hvis han "glemmer" toilettet må han så lege med våde bukser ... Eller have lort i underbukserne. Det er nok meget kort tid det bliver ved at være interessant

Anmeld Citér

30. december 2015

Babilooo

Anonym skriver:

Du kan ikke tvinge ham til at sidde .. Men du kan lade være med at give ham andre muligheder end toilettet. Det er dig der giver ham ble på! Han bliver træt af afføring i underbukserne i længden !

hvis han har drukket meget og skal ud og lege kan du jo også sige tis lige af inden du skal lege, så du ikke skal afbryde legen.

jeg fatter heller ikke at andre - dine forældre- osv ikke har sagt noget. 

Du siger at det er din skyld - jeg vil altså ikke mene uanset din manglende opdragelse at det er normalt ikke at ville lære at være renlig. Det er en naturlig drift som gerne at ville kravle eller gå. I børnehaven ser de de andre børn gå på toalettet ... Der bør være en naturlig lyst til også at lære dette. Det lyder uagtet din opdragelse ikke som normal udvikling. Hvordan fungerer han ellers..?

Anmeld Citér

30. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Okay det var bare fordi du skrev 4 år og så ville jeg sige, at jeg har kendt andre på 4 der ikke var parate til at smide bleen. 

Men hvis han er 5 og reelt skal starte i skole til sommer, så vil jeg sige at ble problematikken egentlig bare er en lille del. For som jeg læser det så er der en dreng der ikke vil samarbejde og høre på fornuft og det skal der arbejdes med for det forventes i skolen. Det forventes fx man kan tale fornuft om at behovsudsætte: du skal ikke spise nu men... Du skal ikke lege nu, men.... Og din dreng vil ikke stoppe en leg for at gå på toilettet. Det forventes også man til en vis grad kan tale fornuft: nu fortæller jeg dig, at det er forkert at... Og så forventer jeg du lytter og handler ud fra det. Din dreng kan du ikke forklare at det at gå på toilettet er hensigtsmæssigt.

Jeg tænker du først skal prøve allerede i morgen at tale fornuft med din dreng og fortælle ham hvad du forventer og nu er bleen af... Og det skal du gøre i mane situationer i hverdagen ikke kun med bleen for det er at gøre ham skoleparat. Så skal du række hånden frem til børnehaven og have en alvorlig snak om hans skoleparathed og hvordan du kan ruste ham ikke bare ved at tage bleen men også ved at lære ham at han skal kunne handle ud fra beskeder også selvom han ikke lige vil. 

Og så til sidst, hvis et barn grundet fysiske udfordringer eller andre udfordringer skal bruge ble mens de går i skole, så skal der ske en ekstra bevilling. Og ellers nej så er der ikke en voksen til at skifte ble

Jeg skal bare lige forstå det - hvis et barn havde et uheld så skifter I velbø barnet og er diskrete omkring det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.