Vil de skifte ble i skolen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

De sagde da han startede at de syntes jeg skulle gøre noget ved det. Jeg prøvede en enkelt gang men han nægtede så har jeg bare ikke prøvet siden og de har heller ikke sagt noget. 

I Victors skole får de ingen hjælp på toilettet når de først startede børnehaveklassen (han fik lidt hjælp da han stadig var i vippeordningen)...

Vi prøvede vi at gøre ham blefri ved at lade ham gå rundt uden ble, for han ville jo nok komme når han fik våde underbukser, men det gjorde han ikke og jeg ville stoppe efter et par uger, for han blev jo rød - men min far sagde at det ikke var nok med under 14 dage, så vi blev ved... efter et par måneder stoppede vi igen, fordi han stadig ikke havde lært det...

Han sagde så selv at han ikke ville bruge den mere når han fyldte 4 år - og ganske rigtigt, da han vågnede på sin 4 års fødselsdag ville han ikke have en ny ble på, og han havde kun 3 uheld i løbet af den næste uge (ét da han holdt fødselsdag fordi han glemte at han ikke havde den på, og to om natten) og så var det det...

Så mit råd ville være at aftale med ham at når den pakke bleer I har til ham er brugt, så er det slut... det ville have været godt at sige "1. januar er det slut" men jeg tror han har bedst af et par dage til at vende sig til tanken...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2015

Eliza

Nej... De vil ikke skifte hans ble... Det forventes at barnet kan tørre sig selv, ved skolestart. 

Læren kan ikke forlade de andre elever for at skifte ble. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Jeg synes min dreng skal nyde barndommen og ikkr stoppe leg fordi han skal på toilet. Derfor går han med ble. Han starter i skole til sommer. Men min bekymring er om de vil skifte den i skolen hvis han laver i den? Det er ikke et problem at han førdt bliver skifet efter han kommer hjem når det er tis, men hvad med afføring?

Jeg synes virkelig du har misforstået, hvad det vil sige at nyde sin barndom. For det er svært, når man som 6-7-årig bliver behandlet som en baby. Har du slet ikke overvejet, hvilke konsekvenser det får for dit barn socialt? Venskaber og relationer er noget af det vigtigste for børns trivsel og udvikling. Du gør ham en kæmpe bjørnetjeneste. Selvfølgelig vil han ikke af med bleen, når han så tydeligt ved at du ønsker, han beholder den på... Du er den voksne, og hvis du vil have at han smider bleen, så smider han bleen. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hold op hvor er det bare synd for din dreng!!! At du som mor bare har ladet ham beholde bleen på fordi du savner at han stadig er en lille baby!! Det har jo tydeligvis været dit behov fremfor hans! Stakkels dreng! 

Tag dig sammen og få den ble af ham! 

Og ja mit indlæg er nok lidt hårdt men jeg bliver sku så vred på din drengs vegne! Han har brug for en mor der er den voksne!

Anmeld Citér

30. december 2015

SandraXOXO

Enten er det fake eller os så ignorere din søns børnehave at du omsorgssvigter ham. For det gør du, når du ikke lige 'gider' lærer ham om almen opførsel og trivsel. Han kommer ikke til at trives i skolen. Faktisk tvivler jeg på at han får lov at starter når han ikke besidder de mest banale ting som at kunne gå på wc. Din børnehave burde ha meldt dig til kommunen så en sp kunne ha lært dig et par ting om børn. Håber virkelig det er en troll, og at der ikke sidder så uintelligente mødre ude i landet og lader deres børn gå med ble til skolestart af ren dovenskab. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Hold op hvor er det bare synd for din dreng!!! At du som mor bare har ladet ham beholde bleen på fordi du savner at han stadig er en lille baby!! Det har jo tydeligvis været dit behov fremfor hans! Stakkels dreng! 

Tag dig sammen og få den ble af ham! 

Og ja mit indlæg er nok lidt hårdt men jeg bliver sku så vred på din drengs vegne! Han har brug for en mor der er den voksne!

Jeg har jo også prøvet før, men drengen ville sgu ikke.. jeg tænkte jo også selv på at det ikke er mine egne behov der skal tilfredsstilles der , så jeg prøvede hvad jeg kunne og det hjalp ikke.. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Enten er det fake eller os så ignorere din søns børnehave at du omsorgssvigter ham. For det gør du, når du ikke lige 'gider' lærer ham om almen opførsel og trivsel. Han kommer ikke til at trives i skolen. Faktisk tvivler jeg på at han får lov at starter når han ikke besidder de mest banale ting som at kunne gå på wc. Din børnehave burde ha meldt dig til kommunen så en sp kunne ha lært dig et par ting om børn. Håber virkelig det er en troll, og at der ikke sidder så uintelligente mødre ude i landet og lader deres børn gå med ble til skolestart af ren dovenskab. 

Omsorgssvigt? Det er den eneste ting han ikke har lært. Jeg har prøvet at lære ham det før og længe endda, men drengen ville sgu ikke.  Han var fuldstændig ligeglad, om han så skulle skide på gulvet altså. Og så ved jeg ikke hvordan man ellers kan tvinge ham til det.. 

Anmeld Citér

30. december 2015

alenemor42

Det må være troll....

Man kan sgu da ikke være ved sin fulde 5 og mene at man ikke skal lære at gå på toilettet. ..

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

I Victors skole får de ingen hjælp på toilettet når de først startede børnehaveklassen (han fik lidt hjælp da han stadig var i vippeordningen)...

Vi prøvede vi at gøre ham blefri ved at lade ham gå rundt uden ble, for han ville jo nok komme når han fik våde underbukser, men det gjorde han ikke og jeg ville stoppe efter et par uger, for han blev jo rød - men min far sagde at det ikke var nok med under 14 dage, så vi blev ved... efter et par måneder stoppede vi igen, fordi han stadig ikke havde lært det...

Han sagde så selv at han ikke ville bruge den mere når han fyldte 4 år - og ganske rigtigt, da han vågnede på sin 4 års fødselsdag ville han ikke have en ny ble på, og han havde kun 3 uheld i løbet af den næste uge (ét da han holdt fødselsdag fordi han glemte at han ikke havde den på, og to om natten) og så var det det...

Så mit råd ville være at aftale med ham at når den pakke bleer I har til ham er brugt, så er det slut... det ville have været godt at sige "1. januar er det slut" men jeg tror han har bedst af et par dage til at vende sig til tanken...

Jeg har også prøvet at lade ham gå i underbuksee eller helt uden noget.  Han reagerer ikke på nogen måde ved våde bukser, og når han ikke har noget på kan han skide på gulvet uden det gør ham noget. Selv når han har ble på siger han ikke noget, selv hvis han har gået med det længe. 

Anmeld Citér

30. december 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Omsorgssvigt? Det er den eneste ting han ikke har lært. Jeg har prøvet at lære ham det før og længe endda, men drengen ville sgu ikke.  Han var fuldstændig ligeglad, om han så skulle skide på gulvet altså. Og så ved jeg ikke hvordan man ellers kan tvinge ham til det.. 

Men så er der jo også noget galt med ham, for det er ikke normalt. Kontakt sp så i kan få ham undersøgt og få nogle redskaber til hvordan og hvorledes du skal håndtere ham. At se til imens han ikke udvikler sig normalt er ikke ok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.