Anonym skriver:
Har også prøvet ikke at give ham andre muligheder, men han er ret ligeglad. Så efter mange måneder var det ikke sjovt at vaske underbukser og gulv konstant. Ellers fungerer han som alle andre, udover han kan være en smule reserveret.. Men han er nogenlunde opdraget. Høflig mod andre, spiser pænt osv. Men lige det der gider han ikke. Men ja, jeg har personligt været lidt ræd for at miste min baby, det vil jeg gerne indrømme er forkert af mig
Husk at hjemme er han faktisk også stor nok til at hjælpe med at tørre op og vaske gulv
Og nej det er bestemt ikke sjovt i længden - men det finder han vel så ud af
- hvis det virkelig er fordi han ikke vil af ren stædighed
God arbejdslyst - for det kommer nok ikke fra den ene dag til den anden ...
Husk at hvis /når der opstår problemer undervejs så har mange af os været igennem det på den ene eller den anden måde og har måske løsningsforslag hvis det fx viser sig at han er bange for toiletter, har problemer om natten (så findes der hjælp hos lægen) osv
Og så vil jeg anbefale at han får et belønningsskema .. fx 5 krydser i en række så får han en lille ting fx kinderæg, legetøjsbil, viskelæder, blyant, opgavebog, skyder, klistermærker, farver, sæbebobler, en lille slikpose, det kan være hvad som helst men småt (og så kræver det at der ikke normalt falder ting af til ham hver gang i handler)
50 krydser på et ark udløser noget han gerne vil (legeland/legetøj/Tivoli)
Og for at få et kryds skal han tisse / lave på toilettet ... Stort kan evt tælle 2 krydser hvis det viser sig han har svært ved det ...
Anmeld
Citér