Vil de skifte ble i skolen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2015

lineog4

mor:) skriver:

Jeg skal bare lige forstå det - hvis et barn havde et uheld så skifter I velbø barnet og er diskrete omkring det?

Hvis et barn har et uheld i skolen, så hjælper man selvsagt. Vil sige de fleste børn når det er tis klarer det selv, bare det de har gjort det er ydmygende og de vil ikke have en lærer til at hjælpe. 

Men et barn med inkontinens problem fx vil have ekstra støtte eller der vil være en plan for hvem man kontakter. I en almindelig klasse er det ikke altid forsvarligt at forlade klassen for at skifte (jeg har haft klasser hvor jeg ikke kunne forlade dem uden voldsomme også fysiske konflikter mens jeg var væk). Men jo selvsagt hjælper man et barn, men det er ikke muligt med et barn der bruger ble hver dag uden det går igennem de rigtige instanser og der bevilges støtte.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2015

Mullesmith

Nej bare NEJ til tråddtarter!!! Stop den ble og hvis du har problemer så kontakt sundhedsplejersken, da dette er et sundhedsmæssigt problem du uden helt sikkert at ville, har påduttet dit barn.

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Du kan ikke tvinge ham til at sidde .. Men du kan lade være med at give ham andre muligheder end toilettet. Det er dig der giver ham ble på! Han bliver træt af afføring i underbukserne i længden !

hvis han har drukket meget og skal ud og lege kan du jo også sige tis lige af inden du skal lege, så du ikke skal afbryde legen.

jeg fatter heller ikke at andre - dine forældre- osv ikke har sagt noget. 

Du siger at det er din skyld - jeg vil altså ikke mene uanset din manglende opdragelse at det er normalt ikke at ville lære at være renlig. Det er en naturlig drift som gerne at ville kravle eller gå. I børnehaven ser de de andre børn gå på toalettet ... Der bør være en naturlig lyst til også at lære dette. Det lyder uagtet din opdragelse ikke som normal udvikling. Hvordan fungerer han ellers..?

Har også prøvet ikke at give ham andre muligheder, men han er ret ligeglad. Så efter mange måneder var det ikke sjovt at vaske underbukser og gulv konstant. Ellers fungerer han som alle andre, udover han kan være en smule reserveret.. Men han er nogenlunde opdraget. Høflig mod andre, spiser pænt osv. Men lige det der gider han ikke. Men ja, jeg har personligt været lidt ræd for at miste min baby, det vil jeg gerne indrømme er forkert af mig 

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Fordi man prøver i tre uger, og barnet er stædigt, så skal man ikke stoppe, så vinder barnet, og ved at det kan kører rundt med mor og far til hver en tid. 

Det er til tider eller det er i korte og lange perioder rigtig ØV  at være forældre. 

Og der vil komme rigtig mange "kampe" og  prøvelser. 

Men hvis man stopper efter tre fire uger, og lader barnet vinde, så vil jeg slet ikke tænke på hvordan de andre kampe vil blive når det bliver ældre

Nyt år, ny tilværelse, nyt liv, nye forandringer osv, snak med dit barn i morgen om  at fra første januar af, der har man ikke ble på om dagen mere. 

Ønsker jer et rigtig dejligt nytår

Har også haft prøvet i mange måneder, men han vil bare ikke. Nu har jeg sagt til ham at det er slut efter nytår. det var han ikke så tilfreds med. 

Godt nytår til dig også

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Altså, til alle jer som siger jeg ikke tager mig sammen, er doven og at det er min skyld. Jeg har haft svært ved at miste min baby, ja. Men det viser jeg ham ikke som sådan. Jeg har kæmpet i måneder for at gøre ham renlig for hans egen skyld og hans fremtid, men han nægter at gøre det. Har prøvet belønninger, faste toilettider osv. Men det har ikke hjulpet. Så drop det med omsorgssvigt og dovenskab. 

Jeg synes ikke børn skal stoppe leg for det, men derfor har jeg forsøgt alligevel. Og spørger bare om der er hjælp i skolen hvis problemet ikke ændrer sig. 

Anmeld Citér

31. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Hvis et barn har et uheld i skolen, så hjælper man selvsagt. Vil sige de fleste børn når det er tis klarer det selv, bare det de har gjort det er ydmygende og de vil ikke have en lærer til at hjælpe. 

Men et barn med inkontinens problem fx vil have ekstra støtte eller der vil være en plan for hvem man kontakter. I en almindelig klasse er det ikke altid forsvarligt at forlade klassen for at skifte (jeg har haft klasser hvor jeg ikke kunne forlade dem uden voldsomme også fysiske konflikter mens jeg var væk). Men jo selvsagt hjælper man et barn, men det er ikke muligt med et barn der bruger ble hver dag uden det går igennem de rigtige instanser og der bevilges støtte.

Okay - tak for info 

Anmeld Citér

31. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Okay - tak for info 

Anmeld Citér

31. december 2015

(august)

Til ts du skriver hele tiden at han ikke har skullet stoppe legen for at gå på wc, men de stopper ikke legen. De tager en pause fra den i ca 2min også er de tilbage og leget videre. 

Mine to ældste er blevet renlige både dag og nat som 2,5 årige og det er altså det mest naturlige for dem at gå på toilettet. De synes det er meget ulækkert når lillesøster har lort i bleen. 

Held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonymor

Anonym skriver:

Det er ikke ham den er galt med, det er bare mig som er dum nok til at gøre hvad han vil have men han har også altid været så stædig at hvis han ikke vil noget så kan man ikke få ham til noget

Sig mig, er det dig eller ham der er den voksne her? Kontakt omgående din kommune , så du kan få hjælp til at håndtere og opdrage dit barn. Det bil få store konsekvenser, at du lader ham bestemme derhjemme. Store!

Anmeld Citér

31. december 2015

lineog4

mor:) skriver:

Okay - tak for info 

Og vil lige sige, jeg i almen området (lige pt er jeg i specialområdet og så er det noget andet) har prøvet det max 2-3 gange. Kan godt være børnehaveklassen prøver det lidt oftere men der er de jo også to voksne det meste af tiden og så er det en anden historie ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.