Vil de skifte ble i skolen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2015

Loa

Anonym skriver:

De var meget efter os i starten, men jeg syntes ikke det skulle ske på det tidspunkt. 

Det skal lige siges at jeg faktisk har prøvet lidt før(3,5-4 år), men han nægtede, og har ikke taget mig sammen siden. Jeg ved simpelthen ikke hvordan man gør, og ville egentlig hellere beholde min lille baby ; ) Og nu hvor han er så gammel nægter han, og siger at han hellere vil gøre det imens han leger i stedet for at stoppe

Men alligevel mærkeligt at de bare giver op synes jeg....

Kan så ikke forstå du gerne vil fastholde ham i bleen, jeg savner da min lille pige, men synes da ikke hun blev mere baby agtig af bleen, tværtimod synes jeg det blev lidt klamt og upassende når hun var blevet så stor.

Så hellere nyde de dejlige baby billeder og videoer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du siger han nu er så ganmel at han kan sige at han ikke vil af med bleen. Well. Så er han også gammel nok til at forstå at det skal han når mor siger det helt simpelt, lad være at købe flere bleer. Det lyder jo til at han har fint kontrol over hvornår han skal, men bare ikke gider gå på toilet.  Mon ikke han bliver træt af at lege med våde bukser på et tidspunkt  

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

De sagde da han startede at de syntes jeg skulle gøre noget ved det. Jeg prøvede en enkelt gang men han nægtede så har jeg bare ikke prøvet siden og de har heller ikke sagt noget. 

Men det er jo DIG der skal bestemme og ikke dit barn! Hvad siger faderen? Din familie? 

Anmeld Citér

30. december 2015

EnGodMor

I  de børnehaver jeg har været, der var det sådan, at når de havde deres sidste år der, så forlangte pædagogerne, at de selv skulle tørre sig i rumpen, efter "sådan et besøg på wcet"

Og så skulle pædagogerne nok tjekke efter bagefter. 

Der er små otte måneder igen inden  skolestart. 

I morgen får du bleen af dit barn, og så starter en ny verden for jer begge. 

Held og lykke, i kan nå  det inden skolen til sommer. 

Kan godt forstår du syntes det er svært at du ikke har en baby mere, men det er jo mange år siden allerede, at han ikke var baby

Men syntes det er mere synd, at de andre børn måske ville drille din søn i skolen, fordi han bruger ble, netop fordi du har svært ved at han ikke er baby

Anmeld Citér

30. december 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

jeg vil helt sikkert tage en snak med din søn allerede i dag om at i morgen er det nytår og det betyder at han skal i skole hvor man ikke kan have ble på. Og derfor skal han når i har skudt nytåret ind tage bleen af

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad har de i børnehaven sagt til det? 

De sagde da han startede at de syntes jeg skulle gøre noget ved det. Jeg prøvede en enkelt gang men han nægtede så har jeg bare ikke prøvet siden og de har heller ikke sagt noget. 

Anmeld Citér

30. december 2015

klmf

For din drengs skyld, skal han af med den ble. Nu! Han kommer da til at få det rigtig træls i skolen  Synes det er rigtig synd for ham, hvis du ikke er den voksne og tager hånd om det. 

Anmeld Citér

30. december 2015

RGN

Profilbillede for RGN

Som lærer kan jeg sige, at vi ikke skifter bleer på børn i skolen.

Det du skal gøre er egentlig ret simpelt. Tag bleen fra ham og hold fast i din beslutning.

Mange børn i de små klasser bruger stadig ble om natten. Så du kan jo starte med at tage den fra ham om dagen.

Da min søn blev renlig om dagen (3 år) ville han stadig lave afføring i bleen, men det gad jeg simpelthen ikke. Så det stoppede han med at plage om i løbet af første uge.

Anmeld Citér

30. december 2015

ung-mor-2014

Jeg ville sq heller ikke af med bleen, min mor tog den af alligevel fordi jeg var bare doven, og det var jeg

efter have tisset i bukserne et par gange, så skete det da ikke mere, så kunne jeg godt gå ind under leg for at tisse

Anmeld Citér

30. december 2015

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Må indrømme at som forældre ville jeg undgå at dit barn skulle med hjem hos os at lege. Det ville være for grænseoverskridende for fx min mand at skulle skifte så stort et barn, ligesom jeg tager det for en selvfølge at de kan klare toilettet selv. for dit barns skyld syntes jeg du skal se at tage dig sammen og komme af med den ble. Han er oplagt moppeoffer når han kommer i skole. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.