Vil de skifte ble i skolen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Okay, tak for nogle lidt seriøse svar til sidst. 

Vil så ændre tråden til et lidt andet emne. Hvordan afvænner man et barn fra at gå med ble? Ifølge ham selv er det ikke noget han har lyst til  

Han er mit første barn, så jeg har ingen erfaring.. 

Går han i børnehave? 

Så vil jeg anbefale dig at tale med pædagogerne der.

Ellers er du nødt til at træffe en beslutning om at han skal smide bleen - og holde fast i det! Gør det til en god og positiv oplevelse for din dreng. 

Er bleerne våde i løbet af dagen? Eller går han på toilet ind i mellem?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Går han i børnehave? 

Så vil jeg anbefale dig at tale med pædagogerne der.

Ellers er du nødt til at træffe en beslutning om at han skal smide bleen - og holde fast i det! Gør det til en god og positiv oplevelse for din dreng. 

Er bleerne våde i løbet af dagen? Eller går han på toilet ind i mellem?

Han går på toilettet engang imellem, men altid før bad,  men jeg har med vilje ikke gjort det til noget fast. Og nu er han så gammel at han med ord kan fortælle mig at han altså ikke vil. :/

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

Det tror jeg ikke at de vil. 

Allerede i børnehaven begynder de at forvente renlighed? 

Håber ikke din søn vil blive mobbet alt for meget af klassekammerater. ..

1. Det begyndte de også på da han startede, men jeg insisterede på at det ikke skulle ske. Tror bare jeg var så dum at tro at mit første og sidste barn vil være min baby for altid, og trak den ud så længe som muligt. :/ 

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym

Selvfølgelig vil de ikke det. Og det ved du også godt. Hvis det er et seriøst spørgsmål, vil mit seriøse svar blive, at du skal tage kontrol over dit barn. Og så skal du bede nogen om hjælp, til hvordan du danner dit barn. Du har et forvrænget billede af hvad der er normalt!  Der er ok at bede om hjælp. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym

• Tror du gør hans barndom mere besværlig ved ikke at gøre ham renlig. 

Du hæmmer ham. Jeg har haft en pragtfuld barndom, selvom jeg smed bleen meget tidligt. 

At gå på toilettet er det mest naturlige ved mennesker. Det er både psykisk og fysisk forkert ikke og gøre ham renlig... 

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selvfølgelig vil de ikke det. Og det ved du også godt. Hvis det er et seriøst spørgsmål, vil mit seriøse svar blive, at du skal tage kontrol over dit barn. Og så skal du bede nogen om hjælp, til hvordan du danner dit barn. Du har et forvrænget billede af hvad der er normalt!  Der er ok at bede om hjælp. 

Ja, inderst inde ved jeg det jo godt. Jeg har bare svært ved at indse at han ikke er min baby mere, og at jeg ikke vil få en baby igen. Jeg nød bare 'babytiden' lidt for længe.  :/ i børnehaven gjorde det jo ingenting

Anmeld Citér

30. december 2015

Loa

Anonym skriver:

Ja, inderst inde ved jeg det jo godt. Jeg har bare svært ved at indse at han ikke er min baby mere, og at jeg ikke vil få en baby igen. Jeg nød bare 'babytiden' lidt for længe.  :/ i børnehaven gjorde det jo ingenting

Har godt nok svært ved at forestille mig at de intet har sagt til det i børnehaven hvis en 5-6 årig stadig går med ble. 

Vores smed først bleen som 4,5 årig og der havde børnehaven været "på" os/hende længe, med hvordan vi kunne hjælpe hende med at blive renlig. Så er da godt nok en ligeglad børnehave han går i 

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Har godt nok svært ved at forestille mig at de intet har sagt til det i børnehaven hvis en 5-6 årig stadig går med ble. 

Vores smed først bleen som 4,5 årig og der havde børnehaven været "på" os/hende længe, med hvordan vi kunne hjælpe hende med at blive renlig. Så er da godt nok en ligeglad børnehave han går i 

De var meget efter os i starten, men jeg syntes ikke det skulle ske på det tidspunkt. 

Det skal lige siges at jeg faktisk har prøvet lidt før(3,5-4 år), men han nægtede, og har ikke taget mig sammen siden. Jeg ved simpelthen ikke hvordan man gør, og ville egentlig hellere beholde min lille baby ; ) Og nu hvor han er så gammel nægter han, og siger at han hellere vil gøre det imens han leger i stedet for at stoppe

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hvad har de i børnehaven sagt til det? 

Anmeld Citér

30. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad har de i børnehaven sagt til det? 

De sagde da han startede at de syntes jeg skulle gøre noget ved det. Jeg prøvede en enkelt gang men han nægtede så har jeg bare ikke prøvet siden og de har heller ikke sagt noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.