Om de er store eller små, behøver ikke have indflydelse på hvordan det er at føde dem (medmindre, de er så store, at de ikke kan komme bækkenet). Min veninde fødte en lille bitte petit og aflang pige på 2900 gram, men sprækkede alligevel fra for til bag, fordi hun kom ud for hurtigt.
Jeg er selv i risiko for et stort barn pga. Svangerskabs-diabetes, så jeg får ekstra scanninger for at følge babys størrelse præcist. Her er reglen, at så længe, jeg spiser sundt (masser af grønt og kød) og undgår kulhydrater (sukker, ris, kartofler, brød, pasta) bliver baby ikke større end hun er nødt til. Jeg ved ikke, om det måske kunne være en hjælp for dig, at kigge på kosten her de sidste uger op til fødslen? Det gør en forskel for babys vækst, hvad man putter i kroppen, så prøv så godt, du kan, at undgå sukker-tingene, selvom jeg kan skrive under på, at det er dødsvært. Det er kun nogle uger endnu, og kan måske lige nå at trække et par hundrede gram fra fødselsvægten, hvis du er meget bekymret for størrelsen 
Anmeld
Citér