Bange for at få er STORT barn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2015

amkjaer

Mullesmith skriver:

Kan godt se at det ikke er størrelsen der er afgørende for hvordan der bliver. Åh er spændt som en flitsbue  har heldigvis nogle uger endnu, men det gør mig bare mere nervøs at gå og vente hehe. Håber jeg får en lynhurtig fødsel uden at sprække. Tak

Håber du får en god fødsel :-) har selv kun født 2 alm størrelse børn på 3600g og 3475g men nr 2 er født på 25 min og vil lige sige at hurtigt altså ikke er super godt. Ikke at jeg sprak men det er svært at følge med psykisk og det gjorde meget ondt fordi det gik så stærkt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
amkjaer skriver:

Håber du får en god fødsel :-) har selv kun født 2 alm størrelse børn på 3600g og 3475g men nr 2 er født på 25 min og vil lige sige at hurtigt altså ikke er super godt. Ikke at jeg sprak men det er svært at følge med psykisk og det gjorde meget ondt fordi det gik så stærkt. 

Jeg er enig. En hurtig fødsel behøver ikke være lykken! 

Rent mentalt kan det være svært at følge med (snakker af erfaring) og andre ting. 

Jeg har kun født 1 gang. En datter på næsten 4 kg..

TS:

Jeg kan godt forstå dig. Det uvisse er ikke sjovt, men jeg tror også, man når et punkt hvor, man virkelig bare ikke magter at være gravid, og man vil bare føde med det samme... 

Jeg vil ønske dig held og lykke til når det sker! A

Anmeld Citér

20. december 2015

Kamilla-m

Min ældste vejede kun 3440, og jeg sprækkede fra inderst til yderst, og han er jo ikke i nærheden af de str der er beskrevet her.

mine andre har kun vejet 3000, så mitmin erfarring kan du nok ikke bruge. 

Men jeg vil sige at jeg ALTID har hørt at jo større jo nemmere, børnene arbejder selv med, det har små børn sværre ved.

Anmeld Citér

20. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hovedomkredsen er den samme om de vejer 3200 eller 4500. Og det er dét der er hårdt at føde. Spurgte min jm da jeg var gravid. 

Min datter vejede 3990, og var fin at føde, det er jo altid hårdt, det er dumt at påstå andet men det var ikke hendes størrelses skyld jeg gik ikke i stykker overhovedet. 

Hvor stor tænker du at din baby bliver ved termin? Jeg ville personligt ikke bekymre mig ved alt under 5000g.

Anmeld Citér

20. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mullesmith skriver:

Jeg synes det virker så sindssygt at man kan presse 4,5-5kg baby ud af ens skede!! Synes jo ikke hullet er særligt stort altså, jeg kan ikke forstå det kan lade sig gøre  uha kan kun forestille mig det kommer til at gøre helt åndssvagt ondt 

Det er ikke turen ud af skeden der gør ondt.. Det er udvidelsesfasen og så lige det punkt hvor hovedet står i spænd dernede  

Anmeld Citér

20. december 2015

SofiaMik

Det gør ondt, når babys hoved står lige i udgangen - det er jo det største på baby, men det er også en kæmpe lettelse, når man når der til. 

Udvidelsesveerne er absolut de værste, hvis du spørger mig. Især første gang, fordi det tager længere tid, inden man er fuldt udvidet.

Når du nu er i fødsel. Så husk på at lytte til jordemoderen, hun vil guide dig igennem og på den måde sørge for at du ikke går i stykker. Pres ikke, når hun siger, du ikke må og giv den gas, når hun siger pres. Brug ikke for meget energi på at skrige. Træk vejret gennem veerne og brug energien på at presse, når du når der til. Og så kan jeg sige, at det er lidt lige som at lave stort og du skal bruge de samme kræfter.

Held og lykke

Anmeld Citér

20. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter vejede 4010g ved fødslen. 

Jeg synes det var en vældig hård fødsel, men det var ikke pga af hendes størrelse. Hun stod skævt og blev taget med sugekop. Jeg endte med en lille 2. grads bristning men var ellers ok

Anmeld Citér

20. december 2015

lineog4

Har kun født børn over 4 kilo så kan jo ikke sammenligne, de 4 børn har vejet mellem 4040 og 4780 fordelt på mellem 54 til 59 cm. 

Men jeg kan sige at den største af dem var den nemmeste fødsel dog med det ekstra at skuldrene også skulle presses ud, der skulle jeg ikke med de andre der var det store pres og hovedet og så røg de nærmest ud af sig selv. 

Mine børn har tillige et stort hovedomfang og må da indrømme når jeg har set en lille nyfødt på under 3 kilo med et lille petit hoved har jeg tænkt: må være som at smutte mandler  men har fået fortalt drabelige historier om fødsler med små babyer også sp det er det nok ikke.... 

Pøj pøj

Anmeld Citér

20. december 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mullesmith skriver:

Hej alle

jeg er bare skide bange for at min kommende søn bliver en kæmpe baby når han engang vil ud! Har ikke født vaginalt før så det bekymre mig selvfølgelig om han nu kan komme ud  jordemoderen skønnede ham til 1700g i uge 30+0, er nu 32+2 og han har lagt sig parat siden jordemoderbesøget, hun mente også han nok ville blive en stor basse. Mine tvillinger fra sidst var også store i forhold til der var to 3470g og 3340g. Andre der har født kæmpe babyer? Jeg tænker også om det har nogen indflydelse på babys størrelse at jeg er overvægtig? Jeg har taget 22kg på nu og vejer 112kg? 

Hvad anser du for værende stor ved fødsel? 

Hvad skønnede jordemoderen at han vil være til termin? 

Anmeld Citér

20. december 2015

Chellie

Om de er store eller små, behøver ikke have indflydelse på hvordan det er at føde dem (medmindre, de er så store, at de ikke kan komme bækkenet). Min veninde fødte en lille bitte petit og aflang pige på 2900 gram, men sprækkede alligevel fra for til bag, fordi hun kom ud for hurtigt.

Jeg er selv i risiko for et stort barn pga. Svangerskabs-diabetes, så jeg får ekstra scanninger for at følge babys størrelse præcist. Her er reglen, at så længe, jeg spiser sundt (masser af grønt og kød) og undgår kulhydrater (sukker, ris, kartofler, brød, pasta) bliver baby ikke større end hun er nødt til. Jeg ved ikke, om det måske kunne være en hjælp for dig, at kigge på kosten her de sidste uger op til fødslen? Det gør en forskel for babys vækst, hvad man putter i kroppen, så prøv så godt, du kan, at undgå sukker-tingene, selvom jeg kan skrive under på, at det er dødsvært. Det er kun nogle uger endnu, og kan måske lige nå at trække et par hundrede gram fra fødselsvægten, hvis du er meget bekymret for størrelsen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.