Bange for at få er STORT barn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.772 visninger
75 svar
28 synes godt om
19. december 2015

Mullesmith

Hej alle

jeg er bare skide bange for at min kommende søn bliver en kæmpe baby når han engang vil ud! Har ikke født vaginalt før så det bekymre mig selvfølgelig om han nu kan komme ud  jordemoderen skønnede ham til 1700g i uge 30+0, er nu 32+2 og han har lagt sig parat siden jordemoderbesøget, hun mente også han nok ville blive en stor basse. Mine tvillinger fra sidst var også store i forhold til der var to 3470g og 3340g. Andre der har født kæmpe babyer? Jeg tænker også om det har nogen indflydelse på babys størrelse at jeg er overvægtig? Jeg har taget 22kg på nu og vejer 112kg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

Benjamins'mor

Jeg vejede 101 kg da jeg blev gravid med min datter, tabte 10 kg i starten og vejede 104 kg til sidste tjek et par dage over termin (så var også overvægtig). 

Min datter blev skønnet til ca 1900 g omkring uge 30, tror det var lidt før. Hun vejede 4082 g ved fødslen, født 5 dage over tid. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Mullesmith

Benjamins'mor skriver:

Jeg vejede 101 kg da jeg blev gravid med min datter, tabte 10 kg i starten og vejede 104 kg til sidste tjek et par dage over termin (så var også overvægtig). 

Min datter blev skønnet til ca 1900 g omkring uge 30, tror det var lidt før. Hun vejede 4082 g ved fødslen, født 5 dage over tid. 

Var hun "stor" at få ud? Min frygt er bare at han bliver for stor til at komme ud og så skal tages med tang og sugekop og alverdens ting, men jeg hidser mig sikkert bare op over måske ingen ting  bare lidt nervøs for fødslen men det er nok meget normalt 

Anmeld Citér

19. december 2015

Babilooo

Jeg var ikke selv født vaginalt - men jeg har hørt at store bærn er stærkere og bedre til at arbejde med veerne end små børn... Så det er ikke kun dårligt at få et stort barn. 

Som overvægtig har du en større risiko for et stort barn.

Anmeld Citér

19. december 2015

Benjamins'mor

Mullesmith skriver:

Var hun "stor" at få ud? Min frygt er bare at han bliver for stor til at komme ud og så skal tages med tang og sugekop og alverdens ting, men jeg hidser mig sikkert bare op over måske ingen ting  bare lidt nervøs for fødslen men det er nok meget normalt 

Jeg sprækkede modsat jeg kun fik 2 små rifter ved min søn som vejede 3390 g, men hun var 100 gange nemmere at få ud. 

Min søns fødsel varede fra 16.00 - 19.42 (blev sat igang med ve-drop). 

Min datters fødsel varede fra 17.55 - 20.22. 

Kiggede lige tilbage i mine tråde og hun blev skønnet til 1800 g 29+1 ved 2. jordemoder besøg. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Junipige15

Altså nu har jeg ikke noget at sammenligne med, da jeg kun har min datter. Hun vejer 4300 da jeg fødte 4 dage før termin. Jeg fødte på knap 10 timer.. Det var hovedet der gør ondt, og det er for det meste nogenlunde samme størelse ved de fleste børn.. 

Anmeld Citér

19. december 2015

2babygirls

Mullesmith skriver:

Hej alle

jeg er bare skide bange for at min kommende søn bliver en kæmpe baby når han engang vil ud! Har ikke født vaginalt før så det bekymre mig selvfølgelig om han nu kan komme ud  jordemoderen skønnede ham til 1700g i uge 30+0, er nu 32+2 og han har lagt sig parat siden jordemoderbesøget, hun mente også han nok ville blive en stor basse. Mine tvillinger fra sidst var også store i forhold til der var to 3470g og 3340g. Andre der har født kæmpe babyer? Jeg tænker også om det har nogen indflydelse på babys størrelse at jeg er overvægtig? Jeg har taget 22kg på nu og vejer 112kg? 

Han skal nu nok kunne komme ud 

Fødte min anden pige på knap 5.5timer, og hun kom ud som om hun skulle på shopping med -70% og vejede 4050G, og ødelagde intet forneden.

Var dog ikke overvægtig, men havde sneget mig op på normal vægt

Anmeld Citér

19. december 2015

Michella2

Min dreng vejede 4450 ved fødsel, en KÆMPE basse 

det gjorde hamrende ondt at føde (for det gør det jo) men synes egentlig ikke det var fordi at han var stor at det gjorde ondt.

jeg følte dog under fødslen at der ikke var plads til at få ham ud, men ud kom han da

Jeg fik en indvendig hudafskrabning efter fødsel, og det var det.. 

Anmeld Citér

19. december 2015

MHB

Jeg har født to store børn vaginalt. Første gang på 4768 og anden gang 4460 og jeg har ikke været gået nævneværdigt i stykker og de er kommet ud af sig selv uden hjælp. Første gang tog fødslen 16 timer og anden gang 5 timer  

Anmeld Citér

19. december 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg fødte en på 4500 g og 56 cm. lang historie, lang fødsel.

fik en 3 grads bristning, men er sikker på at det ikke nødvendigvis var pga vægten, men fordi hun kom "skævt" ud..

min søn var 4000 g ca, halv lang fødsel, men ingen alvordelige bristninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.