Bange for at få er STORT barn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2015

Mullesmith

Isabella_mor skriver:

Vi brugte str 56 fra starten. (Ca 3-4 uger og så gik det stærkt derfra) 

Okay, godt jeg ikke har mere end 4 stykker tøj i 50 så men primært 56/62 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2015

Miti's mama

Mullesmith skriver:

Jeg vil bare så gerne gå efter ikke at få smertebehandling ikke medicinsk ihvertfald, ved ikke hvad jeg må endnu, da jeg vist nok skal overvåges fra start til slut pga kejsersnit sidste gang med tvillingerne.

Det kan jeg godt forstå, jeg ville heller ikke have noget - men efter 18 timer var jeg brugt, der var 3-4 timer mellem hver cm for mig. Er dog efter glad for det, for ville ikke have været gennem det uden bedøvelse. Men, nu har det meget at gøre med hvor hurtigt det går, hvor stor/lille du selv er og hvordan barnet ligger.

Jeg vil anbefale at gå ind med en beslutning om ikke at have medicinsk smertelindring, men med en bagtanke om at det kan være det ændrer sig og det er ok. Hvem ved, det er højt sandsynligt at du kommer igennem det med måske en rift eller så, og det så var det. Jeg krydser ihvertfald fingre for dig.

En del af grunden til jeg sprækkede så grimt var også at min smertelindring gjorde at jeg lå ned, og det var mega svært at presse hende ud. Kunne være det hele var gået meget nemmere og hurtigere hvis jeg havde fået lov til at stå som jeg oprindeligt ville.

Al held og lykke herfra 

Anmeld Citér

25. december 2015

MomInTheMaking

Mullesmith skriver:

Hej alle

jeg er bare skide bange for at min kommende søn bliver en kæmpe baby når han engang vil ud! Har ikke født vaginalt før så det bekymre mig selvfølgelig om han nu kan komme ud  jordemoderen skønnede ham til 1700g i uge 30+0, er nu 32+2 og han har lagt sig parat siden jordemoderbesøget, hun mente også han nok ville blive en stor basse. Mine tvillinger fra sidst var også store i forhold til der var to 3470g og 3340g. Andre der har født kæmpe babyer? Jeg tænker også om det har nogen indflydelse på babys størrelse at jeg er overvægtig? Jeg har taget 22kg på nu og vejer 112kg? 

Min datter vejede 4920 gr og var 56 cm da hun blev født (42+1) og jeg fik ikke en skramme under fødslen. Min jordmoder sagde at det med at det er sværere at føde store børn er en skrøne (ja, altså så længe det ikke er en 8 Kgs baby )

Anmeld Citér

25. december 2015

Mullesmith

LonglivetheQueen skriver:

Min datter vejede 4920 gr og var 56 cm da hun blev født (42+1) og jeg fik ikke en skramme under fødslen. Min jordmoder sagde at det med at det er sværere at føde store børn er en skrøne (ja, altså så længe det ikke er en 8 Kgs baby )

Det var da fantastisk med sådan en stor bebs  

Anmeld Citér

26. december 2015

MomInTheMaking

Mullesmith skriver:

Det var da fantastisk med sådan en stor bebs  

som sagt så er det en skrøne at det skulle give flere skader at føde større børn. 3500 gr er jo gennemsnits vægten for nyfødte i dk og der skal jo være nogen lavere og nogen højere for at lave det gennemsnit. Min jordmoder sagde at det handler mest om hvor god vejledning man får i løbet af pressefasen, hvor god man er til at høre efter den vejledning man får Og så selvfølgelig hvor elastisk ens bindevæv/hud er. 

men hvad ved jeg, jeg genfortæller bare hvad jeg har fået afvide.:p

Anmeld Citér

26. december 2015

Mortiltrepiger

Altså jeg vejer 46 kg og har født en på over 4 kg som førstegangsfødende, fødslen tog mindre end 3 timer og er født i en pressede. Fik små rifter, mit andet barn 3050 gram gjorde mere ondt..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.