Bange for at få er STORT barn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2015

Berta

Store børn er skønne. Min lille basse på knap 4,5 kg blev født på under 3 timer. Fik 3 sting bagefter - ikke noget særligt. Jeg har selvfølgelig ikke noget at sammenligne med - og jeg regner med at den næste som er i maven bliver lige så stor. 

Jeg var helt indstillet på at få et stort barn - og heller ikke nervøs for det. Jeg var selv større da jeg blev født og min mor er væsentligt mindre en mig og fødte mig dengang uden problemer. 

Jeg var(er) også overvægtig - næsten som dig. 

Jeg tror at store babyer bedre/hurtigere kan klare fødslen end små babyer. Selvom masser af små babyer selvfølgelig også klarer sig fint. 

Pøj Pøj. Du skal nok klare det strålende..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

DortheL

Første fødsel vejede min dreng 3680gram, født en uge før termin. 

Anden fødsel vejede min pige 4540gram, født 11 dage over termin. 

Der var virkelig ingen forskel på, at presse barnet ud, trods vægtforskellen :-) 

Anmeld Citér

19. december 2015

jenny4

Jeg har både født en stor og en normal baby og begge dele gjorde fandens ondt.. Men jm sagde at det at sprække ikke nødvendigvis har at gøre med størrelsen, men mere med fart at gøre..

Anmeld Citér

19. december 2015

Mullesmith

jenny4 skriver:

Jeg har både født en stor og en normal baby og begge dele gjorde fandens ondt.. Men jm sagde at det at sprække ikke nødvendigvis har at gøre med størrelsen, men mere med fart at gøre..

Bliver da noget mere rolig efter alle jeres historier, tror også det er det der uvisse i at skulle føde der gør mig nervøs og så ovenikøbet hvis det er en kæmpe dreng. Håber jeg klare det ligeså godt som alle jer og uden at briste en helt masse  fødslen nærmer sig med hastige skridt og jeg føler mig som en hund i en hundekurv der bliver ved at gå rundt om sig selv for at finde den rigtige stillinge at ligge sig i! Er spændt og frygtelig skræmt på samme tid!

Anmeld Citér

20. december 2015

Mullesmith

Berta skriver:

Store børn er skønne. Min lille basse på knap 4,5 kg blev født på under 3 timer. Fik 3 sting bagefter - ikke noget særligt. Jeg har selvfølgelig ikke noget at sammenligne med - og jeg regner med at den næste som er i maven bliver lige så stor. 

Jeg var helt indstillet på at få et stort barn - og heller ikke nervøs for det. Jeg var selv større da jeg blev født og min mor er væsentligt mindre en mig og fødte mig dengang uden problemer. 

Jeg var(er) også overvægtig - næsten som dig. 

Jeg tror at store babyer bedre/hurtigere kan klare fødslen end små babyer. Selvom masser af små babyer selvfølgelig også klarer sig fint. 

Pøj Pøj. Du skal nok klare det strålende..

Jeg synes det virker så sindssygt at man kan presse 4,5-5kg baby ud af ens skede!! Synes jo ikke hullet er særligt stort altså, jeg kan ikke forstå det kan lade sig gøre  uha kan kun forestille mig det kommer til at gøre helt åndssvagt ondt 

Anmeld Citér

20. december 2015

klmf

Fødte en på 4600 gram og troede jeg skulle dø Det gjorde jeg også første gang og det var en 3400's sag. Det gik fint, jeg fik et enkelt sting af kosmetisk årsager, som jm sagde 

Anmeld Citér

20. december 2015

Mullesmith

blæksprutten skriver:

Fødte en på 4600 gram og troede jeg skulle dø Det gjorde jeg også første gang og det var en 3400's sag. Det gik fint, jeg fik et enkelt sting af kosmetisk årsager, som jm sagde 

Så du vil sige at der ikke er mærkbar forskel på de to størrelser? Det er betryggende at vide at det kan lade sig gøre  er dog stadig nervøs 

Anmeld Citér

20. december 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Min første fødsel varede 96 minutter fra første ve til jeg lå med min skønne pige på 4260 g på maven Ren drømmefødsel med kun et kosmetisk sting og ikke synderligt ondt i understellet efterfølgende. 

Min anden fødsel varede 5,5 timer. Lillesøster vejede 3040 g og jeg husker den fødsel som hårdere. Måske mest pga at den var længere  

Også her fik jeg et lille sting - men  havde betydeligt mere ondt i understellet bagefter 

Held og lykke med din fødsel 

Anmeld Citér

20. december 2015

Mullesmith

AnjaHM skriver:

Min første fødsel varede 96 minutter fra første ve til jeg lå med min skønne pige på 4260 g på maven Ren drømmefødsel med kun et kosmetisk sting og ikke synderligt ondt i understellet efterfølgende. 

Min anden fødsel varede 5,5 timer. Lillesøster vejede 3040 g og jeg husker den fødsel som hårdere. Måske mest pga at den var længere  

Også her fik jeg et lille sting - men  havde betydeligt mere ondt i understellet bagefter 

Held og lykke med din fødsel 

Kan godt se at det ikke er størrelsen der er afgørende for hvordan der bliver. Åh er spændt som en flitsbue  har heldigvis nogle uger endnu, men det gør mig bare mere nervøs at gå og vente hehe. Håber jeg får en lynhurtig fødsel uden at sprække. Tak

Anmeld Citér

20. december 2015

chas12

Min vejede 4430g og blev født som stjerne kigger - fik ikke et eneste sting! Fødslen tog 3,5 timer fra da jeg var i aktiv fødsel (3cm åben) - en fantastisk fødsel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.