Kontanthjælpsloftet, skær det ud i pap for mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2015

Abracadabra

Meningen er vel (uden at jeg er politiker) at motivere til selvforsørgelse. 

Ingen sygdomme er stationære, bedring er mulig. Men motivation er helt essentiel. Økonomisk motivation er vel udmærket. 

Vil det være ubehageligt for nogen? Ja, det er sikkert. Men måske må hensynet til de mange veje tungere end hensynet til de få. 

Til TS: Det lyder som en svær tid fremover, du er nødt til at søge behandling for din depression - også for dit barns skyld! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Og du ved hvorfra at alle på kh er for dårlige til at kunne arbejde?

Vi har da mindst en herinde der for nylig skrev at hun ikke ville flytte for arbejde pga hendes mor.

Og jo du må gerne arbejde så er du på supp. kh. 

Alt den energi der bliver brugt på nettet på at fortælle andre at man har det hårdt og man ikke kan arbejde og forresten heller ikke har penge kunne måske bruges på at få sig et arbejde. 

Og så er det sjofelt at snakke om fattigdom når man har min 4000 til mad og sjov pr måned til 2 pers.

Kender folk der arbejder i butik og andre lavlønnet brancher der har mindre og de klynker sgu ikke!!

Lad være og blande mig ind i din diskussion, eller i det mindste så skriv hele sandheden først ��

Anmeld Citér

18. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Åh god hvor er der mange dømmende indlæg herinde.....

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Og du ved hvorfra at alle på kh er for dårlige til at kunne arbejde?

Vi har da mindst en herinde der for nylig skrev at hun ikke ville flytte for arbejde pga hendes mor.

Og jo du må gerne arbejde så er du på supp. kh. 

Alt den energi der bliver brugt på nettet på at fortælle andre at man har det hårdt og man ikke kan arbejde og forresten heller ikke har penge kunne måske bruges på at få sig et arbejde. 

Og så er det sjofelt at snakke om fattigdom når man har min 4000 til mad og sjov pr måned til 2 pers.

Kender folk der arbejder i butik og andre lavlønnet brancher der har mindre og de klynker sgu ikke!!

Jeg har aldrig sagt at alle på kontanthjælp er for dårlige til at arbejde så læg ikke ord i min mund jeg ikke har sagt !

At ikke ville flytte fra sit eneste familie ser jeg ikke som modvilje til at arbejde. Men et ønske om ikke at blive socialt isoleret. Men jeg kender ikke baggrunden.

Hvis dem der har lavt lønnede jobs har mindre til sig selv så er det nok prioriteringer den er gal med. For jeg er lavt lønnet og enlig mor.

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Hvis det er en guldgrube  at have en mand med indtægt så er det underligt så mange tråde der bare er herinde om folk der ikke mener de har råd til at flytte sammen med kæresten fordi så mister de for mange tilskud....

Godt der endelig bliver ryddet op i det system .

Jeg har aldrig sagt det var en guldgrube at have en mand med indtægt!!

Men en ekstra løn indtægt opvejer til enhver tid de tilskud man får og ja også en lav indkomst.

Desuden kan man som enlig forsørger stadigvæk få tilskud af forskellig art alt efter indtægt 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Jeg har aldrig sagt det var en guldgrube at have en mand med indtægt!!

Men en ekstra løn indtægt opvejer til enhver tid de tilskud man får og ja også en lav indkomst.

Hvorfor er der så ,så mange der flytter fra hinanden fordi det bedre kan svare sig økonomisk?

Du kan jo selv læse herinde hvor mange der ikke mener de har råd til at flytte sammen med kæresten pga tilskud der vil forsvinde. 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Jeg har aldrig sagt at alle på kontanthjælp er for dårlige til at arbejde så læg ikke ord i min mund jeg ikke har sagt !

At ikke ville flytte fra sit eneste familie ser jeg ikke som modvilje til at arbejde. Men et ønske om ikke at blive socialt isoleret. Men jeg kender ikke baggrunden.

Hvis dem der har lavt lønnede jobs har mindre til sig selv så er det nok prioriteringer den er gal med. For jeg er lavt lønnet og enlig mor.

Det samme er nok også galt når man ikke kan klare sig på kh ...prioteringer...

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Hvorfor er der så ,så mange der flytter fra hinanden fordi det bedre kan svare sig økonomisk?

Du kan jo selv læse herinde hvor mange der ikke mener de har råd til at flytte sammen med kæresten pga tilskud der vil forsvinde. 

Det kunne jo måske have noget med gensidig forsørger pligt at gøre hvis vi taler om kontanthjælp.

Men jeg vil da gerne se nogle tal på de mange du taler om 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym

Mettefpigen skriver:

Lad være og blande mig ind i din diskussion, eller i det mindste så skriv hele sandheden først ��

Nå ja det var dig.

Men er det ikke sandt at du klarer dig fint på kh? Hvis det modsatte var tilfældet så valgte du nok at tage et arbejde på trods af din mor. 

Pointen er at du har taget et valg,og det valg har du kunnet tage fordi du får penge nok. 

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Det samme er nok også galt når man ikke kan klare sig på kh ...prioteringer...

For nogle ... ja klart.

For andre nej... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.