Kontanthjælpsloftet, skær det ud i pap for mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2015

Sprit25

Mettefpigen skriver:

Så nu er det lig pludselig i en radius af 40 km?...

Forstår virkelig ikk at du kan få det til at man altid være på kh..... 

Jeg er stor fortaler for kontanthjælp og jeg er fortaler for at folk skal kunne leve. I det sekund man er fuldt ud arbejdsdygtigt, ja så synes det er en arrogant holdning at man ikke vil flytte for sit arbejde. Naturligvis skal tingene passe og den ene part skal ikke stå uden job fordi den anden skal flytte. Men jeg synes ikke man kan tillade sige at have været på dagpenge i 2 år, for så at komme på kontanthjælp også stadig være kræsen med job og placering. Det forstår jeg ikke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Jeg er stor fortaler for kontanthjælp og jeg er fortaler for at folk skal kunne leve. I det sekund man er fuldt ud arbejdsdygtigt, ja så synes det er en arrogant holdning at man ikke vil flytte for sit arbejde. Naturligvis skal tingene passe og den ene part skal ikke stå uden job fordi den anden skal flytte. Men jeg synes ikke man kan tillade sige at have været på dagpenge i 2 år, for så at komme på kontanthjælp også stadig være kræsen med job og placering. Det forstår jeg ikke

Jeg tænker man kunne være bundet på en eller måde? Jeg ved det selvf. Ikke  

Anmeld Citér

18. december 2015

Sprit25

Saphiira skriver:

Jeg tænker man kunne være bundet på en eller måde? Jeg ved det selvf. Ikke  

Som sagt skal det passe. Nu er jeg selv gift med en, der bare skal knipse med fingerne så har han job. For os er det intet problem at flytte. Men hvor manden måske ikke bare kan få nyt job kan jeg godt se det. Men så må man tage et job udenfor feltet

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Som sagt skal det passe. Nu er jeg selv gift med en, der bare skal knipse med fingerne så har han job. For os er det intet problem at flytte. Men hvor manden måske ikke bare kan få nyt job kan jeg godt se det. Men så må man tage et job udenfor feltet

Som enlig kan være nød til at bruge hjælp til hentning og pasning osv. Alt efter mødetider osv.

Er man nød til at flytte fra sit netværk kan det blive et problem hvis man ikke har nogen hjælp til dette. Det er jo ikke altid muligt at finde arbejde med tider der passer til en alene forældre, ligesom transport tid er nød til at kunne passe med at hente i institution. 

Og så er der altså stadigvæk det faktum at 30.000 for flytning er meget normal pris. Hvor skal man få dem fra ?

Anmeld Citér

18. december 2015

Mettefpigen

Sprit25 skriver:

Nu er det så heller ikk alle der har været på dp først... Samtidig så er det ikk det samme med alene forældre... Der er mange ting der skal passes ind med skole/bh, de  anden forælder, netværk til pasning/hentning mm.... Samtidig så koster det at flytte, det er Heller ikk alle der lige har det på hånden....

Anmeld Citér

18. december 2015

Sprit25

Mettefpigen skriver:

Nu er det så heller ikk alle der har været på dp først... Samtidig så er det ikk det samme med alene forældre... Der er mange ting der skal passes ind med skole/bh, de  anden forælder, netværk til pasning/hentning mm.... Samtidig så koster det at flytte, det er Heller ikk alle der lige har det på hånden....

Igen så må man tage hvad man kan få af job! Så kan man ikke tillade sig at være kræsen. 

Anmeld Citér

18. december 2015

Mettefpigen

Sprit25 skriver:

Igen så må man tage hvad man kan få af job! Så kan man ikke tillade sig at være kræsen. 

Jeg vil så heller ikk kalde det for kræsenhed når tingene skal hænge sammen, man kan jo ikk flytte hvis man ikk har pengene til flytning f.eks...

Anmeld Citér

18. december 2015

SandraXOXO

Mettefpigen skriver:

Jeg vil så heller ikk kalde det for kræsenhed når tingene skal hænge sammen, man kan jo ikk flytte hvis man ikk har pengene til flytning f.eks...

Jo jo penge til at flytte skal du bare lige trylle frem. Og når du så er flyttet, og du finder ud af at der heller ingen job er det nye sted, så flytter du bare endnu en gang og sådan forsætter du resten af livet Nogle mennesker altså

Anmeld Citér

18. december 2015

Sprit25

Mettefpigen skriver:

Du misforstår mig. 

Naturligvis skal man først flytte når jobbet er i hus. Og igen hvis man ikke vil flytte for et job så må man tage hvad man kan få i sit nærområde. Om du så er uddannet akademiker og skal arbejde som tjener

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonymor

Anonym skriver:

Ja nogen der vil det?

Jeg er enlig forsørger, får med kontanthjælp og ekstra godtgørelse 15005 før skat, så lidt over 10000 udbetalt + 3200 i boligsikring. Vil det sige jeg mister hele boligsikringen så? Eller hvordan skal jeg forstå det? For hvis det er sådan, betyder det at når de faste udgifter er fratrukket, så er der 2000 kr tilbage, til mad, tøj, tandlæge, uforudsete udgifter, mit barns fritidsaktivitet, udstyr dertil, fødselsdagsgaver, klassekasse, klassearrangementer, ferie og generel hygge. Det vil vi da ikke kunne få til at løbe rundt overhovedet og jeg er kronisk deprimeret med angst indover, så jeg kan ikke bare komme i arbejde og hvad så når jeg ikke kan overholde 225 timers reglen, vil jeg så yderligere miste 1000 kr? 

Har jeg ramt helt ved siden af? Håber det men tror det desværre ikke 

Hvor blev du af? Jeg vil oprigtigt gerne komme med nogle råd og tanker ift. at du er kronisk deprimeret. Grunden til jeg skriver det er, at der hersker en udbredt misforståelse om, at kronisk depression skal behandles på samme måde som 'almindelig' depression. Men nyere forskning viser, at patienter, der behandles med de klassiske behandlingsformer for depression, ikke oplever bedring, hvis deres depression er kronisk. Men der er alternativer! Du er velkommen til at skrive, hvis du vil høre mere.
Jeg er kandidatstuderende i psykologi, blot så du ikke tror, at det bare er en gang tilfældig 'mumbo-jumbo' jeg hiver op af hatten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.