Kontanthjælpsloftet, skær det ud i pap for mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.065 visninger
71 svar
74 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2015

Anonym trådstarter

Ja nogen der vil det?

Jeg er enlig forsørger, får med kontanthjælp og ekstra godtgørelse 15005 før skat, så lidt over 10000 udbetalt + 3200 i boligsikring. Vil det sige jeg mister hele boligsikringen så? Eller hvordan skal jeg forstå det? For hvis det er sådan, betyder det at når de faste udgifter er fratrukket, så er der 2000 kr tilbage, til mad, tøj, tandlæge, uforudsete udgifter, mit barns fritidsaktivitet, udstyr dertil, fødselsdagsgaver, klassekasse, klassearrangementer, ferie og generel hygge. Det vil vi da ikke kunne få til at løbe rundt overhovedet og jeg er kronisk deprimeret med angst indover, så jeg kan ikke bare komme i arbejde og hvad så når jeg ikke kan overholde 225 timers reglen, vil jeg så yderligere miste 1000 kr? 

Har jeg ramt helt ved siden af? Håber det men tror det desværre ikke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

Anonym

Du får vel også penge fra faren og børnepenge hver 3 måned?! dem må du jo bare medregne i dit budget 

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du får vel også penge fra faren og børnepenge hver 3 måned?! dem må du jo bare medregne i dit budget 

Ingen børnepenge fra faren og ja det må jeg vel men det var nu ikke det mit spørsmål gik på. Mere om jeg har forstået det rigtigt?

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Ja nogen der vil det?

Jeg er enlig forsørger, får med kontanthjælp og ekstra godtgørelse 15005 før skat, så lidt over 10000 udbetalt + 3200 i boligsikring. Vil det sige jeg mister hele boligsikringen så? Eller hvordan skal jeg forstå det? For hvis det er sådan, betyder det at når de faste udgifter er fratrukket, så er der 2000 kr tilbage, til mad, tøj, tandlæge, uforudsete udgifter, mit barns fritidsaktivitet, udstyr dertil, fødselsdagsgaver, klassekasse, klassearrangementer, ferie og generel hygge. Det vil vi da ikke kunne få til at løbe rundt overhovedet og jeg er kronisk deprimeret med angst indover, så jeg kan ikke bare komme i arbejde og hvad så når jeg ikke kan overholde 225 timers reglen, vil jeg så yderligere miste 1000 kr? 

Har jeg ramt helt ved siden af? Håber det men tror det desværre ikke 

Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til så er kontanthjælpsloftet for enlige med et barn på omkring 15300 kr før skat, så ja desværre set det ud til du kommer til at miste noget af din boligsikring. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym

Det ser ikke ud til reglen om 225 timers arbejde gælder for modtagere med stærkt nedsat arbejdsevne. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym

Du får jo børnepenge også fra far og ekstra tillæg det giver jo en god slat oveni  et par tusinde så har i 4000  det burde 2 personer godt kunne klare sig  for mange på su har meget mindre

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Du får jo børnepenge også fra far og ekstra tillæg det giver jo en god slat oveni  et par tusinde så har i 4000  det burde 2 personer godt kunne klare sig  for mange på su har meget mindre

Folk på su kan både arbejde ved siden af og tage lån så det kan ikke sammenlignes! !

Kontanthjælps lofter er på ca. 15600 incl. Boligsikring,  så ja du mister en del på den konto.

Så det ville være en idé at søge børnebidrag fra faderen af, det er knap 1300 kr.

Anmeld Citér

18. december 2015

Mettefpigen

Det er omkring 2300 du vil miste...

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonymor

Er du i behandling for din kroniske depression? Der findes visse former for terapi, der kan behandle kronisk depression og sideløbende angst. Kan godt fortælle lidt om det, hvis du ønsker. Jeg tænker det kunne være en stor lettelse for dig, samt det kunne forbedre dine muligheder hvis du fik den rette behandling

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Folk på su kan både arbejde ved siden af og tage lån så det kan ikke sammenlignes! !

Kontanthjælps lofter er på ca. 15600 incl. Boligsikring,  så ja du mister en del på den konto.

Så det ville være en idé at søge børnebidrag fra faderen af, det er knap 1300 kr.

For det første kan man ikke bare hverken tage lån i flæng eller arbejde alt indtægt modregnes da der er grænser for hvad man må tjene før man mister sin su.

Derudover så er det ikke alle studier der giver frihed tll bare at arbejde løs de skal passes.

Det har aldrig været meningen at kh skulle være en forsørgelse men derimod en hjælp til at komme videre og klare sig selv!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.