Kontanthjælpsloftet, skær det ud i pap for mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2015

Sandratoft

alenemor42 skriver:

Folk på su kan både arbejde ved siden af og tage lån så det kan ikke sammenlignes! !

Kontanthjælps lofter er på ca. 15600 incl. Boligsikring,  så ja du mister en del på den konto.

Så det ville være en idé at søge børnebidrag fra faderen af, det er knap 1300 kr.

Mange studerende har slet ikke tid til at arbejde og su lån er altså noget de fleste nødigt tager. 

Jeg kender mange der kun lever for deres su, så jo, det kan da sagtens sammenlignes. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2015

alenemor42

Sandratoft skriver:

Mange studerende har slet ikke tid til at arbejde og su lån er altså noget de fleste nødigt tager. 

Jeg kender mange der kun lever for deres su, så jo, det kan da sagtens sammenlignes. 

At man ikke vil tage lån er jo et valg. At man ikke har tid til at tage få timers arbejde ved siden af må siges også at være et valg.

Jeg tvivler på mange ene forsørgere på su kan klare sig uden lån.

Så nej det kan ikke sammenlignes da du stadigvæk ikke har samme muligheder for arbejde og lån på kontanthjælp 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

At man ikke vil tage lån er jo et valg. At man ikke har tid til at tage få timers arbejde ved siden af må siges også at være et valg.

Så nej det kan ikke sammenlignes da du stadigvæk ikke har samme muligheder for arbejde og lån på kontanthjælp 

Så er det vel også et valg ikke at ville arbejd e men bliver på kh?

Du må også gerne tage 10 timer på kh du bliver bare modregnet akkurat som på su 

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Så er det vel også et valg ikke at ville arbejd e men bliver på kh?

Du må også gerne tage 10 timer på kh du bliver bare modregnet akkurat som på su 

Det er det jo så ikke når man er syg 

Desuden bliver det ikke modregnet på Su som minimum sats må du tjene lidt over 7000 kr. Ved siden af din su om måneden

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Det er det jo så ikke når man er syg 

Desuden bliver det ikke modregnet på Su som minimum sats må du tjene lidt over 7000 kr. Ved siden af din su om måneden

Nu er det altså de færreste der slet ikke kan arbejde selv om vi helst vil tro at det er sådan for alle på kh 

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Nu er det altså de færreste der slet ikke kan arbejde selv om vi helst vil tro at det er sådan for alle på kh 

Og det ved du fra hvor ? 

Og arbejder du ved siden af kontanthjælpen så er du jo rent faktisk ikke berettiget til kontanthjælp

Anmeld Citér

18. december 2015

Julemusen

Ja nogen der vil det?

Jeg er enlig forsørger, får med kontanthjælp og ekstra godtgørelse 15005 før skat, så lidt over 10000 udbetalt + 3200 i boligsikring. Vil det sige jeg mister hele boligsikringen så? Eller hvordan skal jeg forstå det? For hvis det er sådan, betyder det at når de faste udgifter er fratrukket, så er der 2000 kr tilbage, til mad, tøj, tandlæge, uforudsete udgifter, mit barns fritidsaktivitet, udstyr dertil, fødselsdagsgaver, klassekasse, klassearrangementer, ferie og generel hygge. Det vil vi da ikke kunne få til at løbe rundt overhovedet og jeg er kronisk deprimeret med angst indover, så jeg kan ikke bare komme i arbejde og hvad så når jeg ikke kan overholde 225 timers reglen, vil jeg så yderligere miste 1000 kr? 

Har jeg ramt helt ved siden af? Håber det men tror det desværre ikke 

Du har forstået det korrekt. Du mister største delen af din boligsikring pga loften for offentlig støtte op 15.600 kr for enlige. 

Duskriver at du ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet, hvilket også giver problemer ift det antal timer man skal arbejde på et år for ikke at få sanktioner i kontanthjælpen. Vil stærkt anbefale dig at kontakte din sagsbehandler for at komme i et ressource forløb, da dette kan give mulighed for behandling så du kan stå til rådighed eller dispensation for ikke at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Dernæst får du familieydelse i kvartalet og kan søge om det ekstraordinær tilskud på 1300 kr ekstra i kvartalet. Til sidst vil jeg også opfordrer dig til at søge børnetilskud fra dig barns far, da han altså kan trække det meste fra i skat. Du vil få mere ud af det end han vil miste! 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonymor

alenemor42 skriver:

Det kunne jeg nu sagtens, da jeg var alene med børnene

Anmeld Citér

18. december 2015

SandraXOXO

Hvordan faen har de tænkt sig folk skal leve  nu er jeg ikke selv enlig eller på kh, men hvis jeg var var jeg da gået helt ned. Det kan man da ikke byde mennesker det der. 

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

SandraXOXO skriver:

Hvordan faen har de tænkt sig folk skal leve  nu er jeg ikke selv enlig eller på kh, men hvis jeg var var jeg da gået helt ned. Det kan man da ikke byde mennesker det der. 

Velkommen til den fattigdom i DK. 

Det er dybt bekymrende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.