Ja nogen der vil det?
Jeg er enlig forsørger, får med kontanthjælp og ekstra godtgørelse 15005 før skat, så lidt over 10000 udbetalt + 3200 i boligsikring. Vil det sige jeg mister hele boligsikringen så? Eller hvordan skal jeg forstå det? For hvis det er sådan, betyder det at når de faste udgifter er fratrukket, så er der 2000 kr tilbage, til mad, tøj, tandlæge, uforudsete udgifter, mit barns fritidsaktivitet, udstyr dertil, fødselsdagsgaver, klassekasse, klassearrangementer, ferie og generel hygge. Det vil vi da ikke kunne få til at løbe rundt overhovedet og jeg er kronisk deprimeret med angst indover, så jeg kan ikke bare komme i arbejde og hvad så når jeg ikke kan overholde 225 timers reglen, vil jeg så yderligere miste 1000 kr?
Har jeg ramt helt ved siden af? Håber det men tror det desværre ikke 

Du har forstået det korrekt. Du mister største delen af din boligsikring pga loften for offentlig støtte op 15.600 kr for enlige.
Duskriver at du ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet, hvilket også giver problemer ift det antal timer man skal arbejde på et år for ikke at få sanktioner i kontanthjælpen. Vil stærkt anbefale dig at kontakte din sagsbehandler for at komme i et ressource forløb, da dette kan give mulighed for behandling så du kan stå til rådighed eller dispensation for ikke at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Dernæst får du familieydelse i kvartalet og kan søge om det ekstraordinær tilskud på 1300 kr ekstra i kvartalet. Til sidst vil jeg også opfordrer dig til at søge børnetilskud fra dig barns far, da han altså kan trække det meste fra i skat. Du vil få mere ud af det end han vil miste!
Anmeld
Citér