Jeg vil lige starte med at sige jeg er den største modstander af kontanthjælpsloftet og jeg ser især den kommer til at ramme børnene, da det ofte er børnefamilier der sidder med de højeste huslejer og derfor mister mest i boligtilskud.
Jeg kan sagtens forstå det må virke uoverskueligt at gå ned med godt 2000 kr om måneden når man formodentlig allerede føler sig økonomisk presset, og ja der er mennesker i verden der har det værre, der er også studerende med mindre penge osv. Men faktum er man opdrager sit barn i en verden hvor mange med forældre i skolen fx ikke forstår at 100 kr til en udflugt, 250 kr til en fødselsdagsgave fra klassen mm. Er en stor post på budgettet. Og ja man kan sagtens leve for mindre, men alle der råber op så må man klare det, og det skal også betale sig og aå kan man lære det - husk det når I fx sidder til forældremøde og beslutter I skal på hyttetur med klassen hvor det koster 75 kr pr person plus det mad man skal have med, eller når der arrangeres blå mandag der koster 400 pr elev, eller I beslutter fødselsdagsgaver gives på skift så en forælder en gang om året skal købe for 250 kr (og endda lige efter eget barns fødselsdag) eller hvad det kan være. For ja man kan leve for næsten ingen ting, men ikke sjovt at melde sit barn fra alt det sociale fordi man ikke har råd.
men til ts: det er desværre et faktum du bliver skåret. Men jeg tænker også med pengene fra far kommer du næsten op på 4000 til det løse og mad hver måned (ved ikke om børnepenge regner med for er de ikke så kommer du endda over 4000), og ja det er en nedgang men også er okay beløb der er til at leve for. Og med faste udgifter på 8000 om måneden er der måske også noget der kunne skæres fra, noget der kunne gøres billigere...
Anmeld
Citér