Kontanthjælpsloftet, skær det ud i pap for mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2015

alenemor42

Anonymor skriver:

Det kunne jeg nu sagtens, da jeg var alene med børnene

Heldigt for dig  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

At man ikke vil tage lån er jo et valg. At man ikke har tid til at tage få timers arbejde ved siden af må siges også at være et valg.

Jeg tvivler på mange ene forsørgere på su kan klare sig uden lån.

Så nej det kan ikke sammenlignes da du stadigvæk ikke har samme muligheder for arbejde og lån på kontanthjælp 

Hvad er det du taler om? Ja, det er da et valg? Men jeg. har ikke lyst til at starte et nyt arbejdsliv med en gæld på 300.000-400.000. Det er da vanvid og absurd og antage det er "bare" noget man gør. Jeg er enlig på su. Det er et valg jeg HAR taget for at kunne forsøge mig selv om min søn 100% i fremtiden. Så at sammenligne med en der er på kontanthjælp og er syg, er ikke holdbart. Som en skrev, så er KH ikke oprettet for at livstidsforsørge mennesker. Men til den overgang fra de er uarbejdsdygtig til de kan komme på arbejdsmarkedet igen. Desværre har vi SÅ mange der er i stand til at arbejde, men "gider" ikke. Så må der jo disse metoder til for at få ryddet op. Er så træt af utaknemlige danskere. Tænk, at nogle mødre ikke engang kan brødføde deres børn eller give dem den basale opvækst.

Når TS desuden ikke får penge af faren, så kunne hun jo starte med der og tag ansvar. 

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Hvad er det du taler om? Ja, det er da et valg? Men jeg. har ikke lyst til at starte et nyt arbejdsliv med en gæld på 300.000-400.000. Det er da vanvid og absurd og antage det er "bare" noget man gør. Jeg er enlig på su. Det er et valg jeg HAR taget for at kunne forsøge mig selv om min søn 100% i fremtiden. Så at sammenligne med en der er på kontanthjælp og er syg, er ikke holdbart. Som en skrev, så er KH ikke oprettet for at livstidsforsørge mennesker. Men til den overgang fra de er uarbejdsdygtig til de kan komme på arbejdsmarkedet igen. Desværre har vi SÅ mange der er i stand til at arbejde, men "gider" ikke. Så må der jo disse metoder til for at få ryddet op. Er så træt af utaknemlige danskere. Tænk, at nogle mødre ikke engang kan brødføde deres børn eller give dem den basale opvækst.

Når TS desuden ikke får penge af faren, så kunne hun jo starte med der og tag ansvar. 

Hvordan kan det være vanvid at skulle hjælpe med at betale til sin egen uddannelse? 

Jeg sammenligner ikke kontanthjælp hjælp med su ! Jeg gør præcis det modsatte så læs hvad jeg skriver.

De der mange der er i stand til at arbejde som er på kontanthjælp. ... er det de 700 som regeringen mener kommer i arbejde af deres kontanthjælpsreform ? For syge ryger jo på kontanthjælp efter 5 uger på sygedagpenge. Gør det at de ikke er syge mere ?

Folk der er kronisk syge eller har andre problemer som gør at de ikke kan arbejde bliver jo holdt i kontanthjælp af kommunerne fremfor at give dem førtidspension fordi de aldrig kommer i arbejde !

Anmeld Citér

18. december 2015

Muffinmus

Folk på su kan både arbejde ved siden af og tage lån så det kan ikke sammenlignes! !

Kontanthjælps lofter er på ca. 15600 incl. Boligsikring,  så ja du mister en del på den konto.

Så det ville være en idé at søge børnebidrag fra faderen af, det er knap 1300 kr.

Mit studie tæller Ca 40-42 timers arbejds uge og jeg har tre børn... Hvornår skal jeg arbejde???

Og ja, nogle kan tage et lån, som skal betales tilbage....  og ingen siger studier giver job...Heller ikke rart, dog til nød en mulighed med lån på 1500-2000 kr pr måned f.eks 6000-7000 udbetalt...det er stadig 3000 under ts udbetaling.

Så, for en forælder med tre børn på Su, kan det da kun lykkes fordi jeg har en mand. Min SU efterlader mig med PBS minus på ca 4000 kr hver evig eneste måned.

Men husk alting er ikke bare lige....

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

Mit studie tæller Ca 40-42 timers arbejds uge og jeg har tre børn... Hvornår skal jeg arbejde???

Og ja, nogle kan tage et lån, som skal betales tilbage....  og ingen siger studier giver job...Heller ikke rart, dog til nød en mulighed med lån på 1500-2000 kr pr måned f.eks 6000-7000 udbetalt...det er stadig 3000 under ts udbetaling.

Så, for en forælder med tre børn på Su, kan det da kun lykkes fordi jeg har en mand. Min SU efterlader mig med PBS minus på ca 4000 kr hver evig eneste måned.

Nu har du en mand og det gør jo noget af en forskel

Udgangspunkt var jo enlig forsørger så det kan man jo ikke sammenligne

Anmeld Citér

18. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
MariaE skriver:

Jeg er enig.. Jeg har flere timer på Mit studie end min mand har på et fuldtidsarbejde... Ved heller ikke hvornår jeg skulle arbejde ved siden af.... 

TS: jeg er ked af du er havnet i den situation. Jeg håber, du finder en løsning. Måske som en anden nævner, at faderen må tage ansvar  

Anmeld Citér

18. december 2015

Muffinmus

Nu har du en mand og det gør jo noget af en forskel

Udgangspunkt var jo enlig forsørger så det kan man jo ikke sammenligne

Og jeg siger jeg har et minus på 4000 kr blot ved at have betalt PBS. Fordi sygdom har tvunget mig til at tage en uddannelse i stedet for mit faste job som ikke må inkludere kronisk sygdom.

Jeg havde sat mig efter børn, ja, men ikke på at leve af en SU.

Før i siger man ikke kan sammenligne, så husk selv at lade være med at sammenligne folk på su med hinanden... For vi er ikke ens, og min mand har ikke et fedt direktør job med 25.000 udbetalt.

Desværre får han 25.000 for meget om året til at vi kan få fripladser.  Det betyder vi selv betaler 60.000 kr om året for dem.

Gør ts det??

Nej, vel?

Så, ikke sammenligne elendigheden,  blot må man konstatere at vi alle har forskellige vilkår. 

Anmeld Citér

18. december 2015

alenemor42

MariaE skriver:

Og jeg siger jeg har et minus på 4000 kr blot ved at have betalt PBS. Fordi sygdom har tvunget mig til at tage en uddannelse i stedet for mit faste job som ikke må inkludere kronisk sygdom.

Jeg havde sat mig efter børn, ja, men ikke på at leve af en SU.

Før i siger man ikke kan sammenligne, så husk selv at lade være med at sammenligne folk på su med hinanden... For vi er ikke ens, og min mand har ikke et fedt direktør job med 25.000 udbetalt.

Desværre får han 25.000 for meget om året til at vi kan få fripladser.  Det betyder vi selv betaler 60.000 kr om året for dem.

Gør ts det??

Nej, vel?

Så, ikke sammenligne elendigheden,  blot må man konstatere at vi alle har forskellige vilkår. 

Hele essensen er jo at du har en mand med indtægt, det har man jo ikke som enlig forsørger! 

Det har intet at gøre med om man sidder hårdt i det som par eller ej. Det har jeg aldrig sagt man ikke gør! 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Og det ved du fra hvor ? 

Og arbejder du ved siden af kontanthjælpen så er du jo rent faktisk ikke berettiget til kontanthjælp

Og du ved hvorfra at alle på kh er for dårlige til at kunne arbejde?

Vi har da mindst en herinde der for nylig skrev at hun ikke ville flytte for arbejde pga hendes mor.

Og jo du må gerne arbejde så er du på supp. kh. 

Alt den energi der bliver brugt på nettet på at fortælle andre at man har det hårdt og man ikke kan arbejde og forresten heller ikke har penge kunne måske bruges på at få sig et arbejde. 

Og så er det sjofelt at snakke om fattigdom når man har min 4000 til mad og sjov pr måned til 2 pers.

Kender folk der arbejder i butik og andre lavlønnet brancher der har mindre og de klynker sgu ikke!!

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Hele essensen er jo at du har en mand med indtægt, det har man jo ikke som enlig forsørger! 

Det har intet at gøre med om man sidder hårdt i det som par eller ej. Det har jeg aldrig sagt man ikke gør! 

Hvis det er en guldgrube  at have en mand med indtægt så er det underligt så mange tråde der bare er herinde om folk der ikke mener de har råd til at flytte sammen med kæresten fordi så mister de for mange tilskud....

Godt der endelig bliver ryddet op i det system .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.