Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Sandratoft

Mom skriver:

Så din familie er vel reelt kun selvforsørgende fordi din mand er i job?

Ja og jeg har et job ved siden af studiet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

hvor gammel er du ,???! Er dybt choket over din mangel på empati det er jo heldigvis ikke alle på kh der nasser på systemet nu er jeg personligt ikke på kh men fleksjobber da jeg har et fysisk handicap der gør at jeg kun kan arbejde 12-16 t i ugen hvis jeg skal kunne leve et liv ved siden af og jo det skal man kunne alt gå ikke op i arbejde jeg ville ønske jeg bare kunne arbejde 37+ timer om ugen men det kan jeg desværre ikke husk mange mennesker lider af dianoser man ikke kan se på dem

Min alder er da lige meget? :-) 

og jeg synes da det er mega fedt du arbejder! Det er den måde jeg kan lide folk der får kh på! 

Du får supleret op. Og det da fedt i stedet for du laller den af der hjemme uden arbejde men faktisk godt kan arbejde få timer. Respekt for dig. 

Jeg hentyder til dem der er "syge" og slet ikke kan arbejde...

Anmeld

25. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Man kan få mange tilskud på SU. Og især som forsørger. 

Jeg får ikke SU så det kan du ikke udtale dig om :-) 

men hvis jeg fik SU så knoklede jeg da i det mindste for at få mig et liv efter udd. I forhold til en der er doven og får penge.....

man bør da være mega taknemlig for overhoved at få penge fra det offentlige i stedet for at brokke sig over det... 

Du får det til at lyde som om at folk på kontanthjælp ikke gør en dyt for at komme videre? 

Ja, der er brodne kar, men der er så sandelig også mange som gerne vil ud på arbejdsmarkedet og vil videre? 

Så er der de syge, som er på kontanthjælp, hvad med dem? Skal de også bare tage sig sammen?

Du dømmer ud fra din egen fordom om hvordan folk på kontanthjælp er... 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Min alder er da lige meget? :-) 

og jeg synes da det er mega fedt du arbejder! Det er den måde jeg kan lide folk der får kh på! 

Du får supleret op. Og det da fedt i stedet for du laller den af der hjemme uden arbejde men faktisk godt kan arbejde få timer. Respekt for dig. 

Jeg hentyder til dem der er "syge" og slet ikke kan arbejde...

Du aner jo simpelthen ikke hvad du taler om 

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Man kan få mange tilskud på SU. Og især som forsørger. 

Jeg får ikke SU så det kan du ikke udtale dig om :-) 

men hvis jeg fik SU så knoklede jeg da i det mindste for at få mig et liv efter udd. I forhold til en der er doven og får penge.....

man bør da være mega taknemlig for overhoved at få penge fra det offentlige i stedet for at brokke sig over det... 

Hvis det er okay at blive ved at skære i kontanthjælpen, så burde de jo fjerne alle tillæggene på SU også. 

Og nej, du kan kun få tillæg på SU hvis du er enlig. Resten er LÅN = du skal betale det tilbage når du er færdig. 

Og jo, det kan jeg godt udtale mig om, for du har på et eller andet tidspunkt i din uddannelse været på SU, ingen uddannelse har elevløn fra start til slut. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Du skriver du er parat til at blive skudt ned - dog tør du ikke engang stå ved dine holdninger!

Du skriver at du gerne vil holde en ordentlig tone, selvom du selv er ualmindelig dømmende... Hvor ved du fra at langt de fleste nyder at være på kontanthjælp? Hvor ved du fra, at langt de fleste modtagere af KH ikke allerede har sparet på alt hvad der kan spares på?

Hvor ved du fra, at KH modtagere bare laller den af derhjemme? De fleste er da efter mine oplysninger i en eller anden form for aktivering?

Går du ind for sort arbejde, siden du mener at de da bare kan lave sorte penge?

Kender du nogle som er så syge, at de ikke kan arbejde - for det gør jeg - nogle mennesker er faktisk så syge, at de knap nok kan overkomme at passe deres familie, som alt andet end lige i min optik er vigtigere end at passe et arbejde.

Jeg syntes hånden på hjertet at du udviser et ualmindeligt kedeligt menneske syn - at du er dig selv og ingen andre nærmest. At de mennesker som modtager KH er 2. rangsborgere.

Hvor gammel er du? Har du sat dig ind i, den krise som DK og resten af verden har været i, de sidste år - hvor mange mennesker der har mistet deres arbejde, i den periode hvor DP perioden har været halvveret? Hvor mange ægtepar, hvor begge parter har mistet deres job, og hvor ingen af dem endnu har haft held med at finde et nyt - så fra at være en fuldstændig selvforsørgende familie, er der nu mange, som kun kan overleve på KH - hvor 2.000 kr er ufattlig mange penge.

Du har taget den ene uddannelse efter den anden, du har sikkert modtaget SU - ergo har du fået penge af den danske befolkning! Du har fået din uddannelse betalt.

Hvad så efter endt uddanelse for dig, skal du så på DP? Er det ikke også en eller anden form for forsøgelse fra den danske befolkning - eller vil du, nu hvor du mener at folk laller den af - lade værem, og få en avisrute, job i Netto, så du kan være selvforsørgende? Eller vil du også gerne have del i de goder som vi trods alt har i Dk?

Hvad når/hvis du engang får børn, vil vil du modtage børnefamilieydelsen? Friplads, hvis du er berettiget? Boligstøtte?

tør godt at stå ved mine holdninger. 

Men ønsker samtidig også at kunne deltage i andre debatter frem over. 

Og jeg er klar over at efter denne tråd er folk tossede! :-) 

Hvor ved du fra at langt de fleste nyder at være på kontanthjælp?

Fordi de ikke kæmper nok for et arbejde... 

Hvor ved du fra, at langt de fleste modtagere af KH ikke allerede har sparet på alt hvad der kan spares på?

det kan jeg se udfra en gruppe på Facebook. Folk har biler, ryger, ser fjernsyn, osv så er der da ikke sparet på den konto ? 

Hvor ved du fra, at KH modtagere bare laller den af derhjemme?

Igen ud fra hvad folk skriver herinde og på Facebook... 

De fleste er da efter mine oplysninger i en eller anden form for aktivering?

ja og det er da også pisse fedt at de er det! Arbejd så meget du kan og få suppleret op! 

går ind for det? Hmm ja. For tvivler på der ikke findes en eneste som ikke har tjent penge sort før.... 

Kender du nogle som er så syge, at de ikke kan arbejde - for det gør jeg - nogle mennesker er faktisk så syge, at de knap nok kan overkomme at passe deres familie, som alt andet end lige i min optik er vigtigere end at passe et arbejde.

nej det tror jeg ikke jeg kender til? Det var derfor jeg spurgte.. 

Jeg syntes hånden på hjertet at du udviser et ualmindeligt kedeligt menneske syn - at du er dig selv og ingen andre nærmest. At de mennesker som modtager KH er 2. rangsborgere.

fordi jeg er skuffet over folk ikke kæmper nok for deres familier og bare giver regeringen skylden?!

Du har taget den ene uddannelse efter den anden, du har sikkert modtaget SU - ergo har du fået penge af den danske befolkning! Du har fået din uddannelse betalt.

Jeg har aldrig fået SU :-) 

men er det ikke også bedre og få penge for at knokle sig til en uddannelse. End og være der hjemme og have ondt af sig selv? 

Hvad så efter endt uddanelse? 

Søger arbejde allerede inden jeg er færdig. Og ja ellers må jeg sku bide i det sure æble og sidde i kassen i netto! Og gå med aviser! 

Jeg har ingen børn endnu. Og friplads og børneyngeydelse har intet med kh at gøre. De får det jo også selvom de er på kh! 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår den der "drop anonymiteten, så vi ved hvem du er" 

Du ved jo alligevel ikke hvem de fleste profiler herinde er?Hvis personen havde oprettet en profil i sidste uge med navnet "blomsterpige", ville det så være acceptabelt for dig? 

Haha 

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Om jeg er anonym eller hedder venter påminspirre gør da ingen forskel? Af den grund kender du mig da ikke? :-) 

jeg er annonym i forhold til hvis jeg skulle lave andre opslag herinde eller kommentere på andre debatter :-) så dømmer folk mig ikke i andre debatter, fordi jeg har en holdning til kh. :-) 

Men det er helt okay at du nu kan sidde og dømme os udfra de holdninger vi har i denne debat. Til grin. Jeg hopper ud herfra nu. 

Du sidder netop og dømmer på det groveste, og du tør ikke engang stå ved det.

Anmeld

25. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

tør godt at stå ved mine holdninger. 

Men ønsker samtidig også at kunne deltage i andre debatter frem over. 

Og jeg er klar over at efter denne tråd er folk tossede! :-) 

Hvor ved du fra at langt de fleste nyder at være på kontanthjælp?

Fordi de ikke kæmper nok for et arbejde... 

Hvor ved du fra, at langt de fleste modtagere af KH ikke allerede har sparet på alt hvad der kan spares på?

det kan jeg se udfra en gruppe på Facebook. Folk har biler, ryger, ser fjernsyn, osv så er der da ikke sparet på den konto ? 

Hvor ved du fra, at KH modtagere bare laller den af derhjemme?

Igen ud fra hvad folk skriver herinde og på Facebook... 

De fleste er da efter mine oplysninger i en eller anden form for aktivering?

ja og det er da også pisse fedt at de er det! Arbejd så meget du kan og få suppleret op! 

går ind for det? Hmm ja. For tvivler på der ikke findes en eneste som ikke har tjent penge sort før.... 

nej det tror jeg ikke jeg kender til? Det var derfor jeg spurgte.. 

fordi jeg er skuffet over folk ikke kæmper nok for deres familier og bare giver regeringen skylden?!

Jeg har aldrig fået SU :-) 

men er det ikke også bedre og få penge for at knokle sig til en uddannelse. End og være der hjemme og have ondt af sig selv? 

Hvad så efter endt uddanelse? 

Søger arbejde allerede inden jeg er færdig. Og ja ellers må jeg sku bide i det sure æble og sidde i kassen i netto! Og gå med aviser! 

Jeg har ingen børn endnu. Og friplads og børneyngeydelse har intet med kh at gøre. De får det jo også selvom de er på kh! 

Så du dømmer folk ud fra hvad de skriver på Fb? Ja for Fb giver jo det rigtige billede af hvordan virkeligheden virkelig er...

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan lige fortælle dig ydeligere jeg ved hvad det vil sige at være afsted i 25 timer i ugen og overhovet ikke kunne have et liv ved siden af arbejde jeg stod op tog på arbejde kom hjem og sov til dagen efter igen så er det sku da dejligt at vi lever i et velfærds samfund hvor vi kan få hjælp men ja der er nogle mennesker der ser kh som en hvilestol og så ikke kommer videre også er der dem der kæmper røven i laser for at der sker noget men ikke kan komme videre men alligevel skal høre på de er samfunds nasser og dovne 

Kæmpe respekt til dem der knokler sig igennem på Kh! 

Eller dem der arbejder 6 timer og får suppleret op. 

Det er slet ikke dem jeg hentyder til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.