Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Jeg sparer også op. Men der er da ikke meget at sparer op

Et par tusind om måneden vil jo også hjælpe når det en dag brænder på. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Sprit25

Sandratoft skriver:

Et par tusind om måneden vil jo også hjælpe når det en dag brænder på. 

Man kan sgu da ikke leve for 2000 kr om mdr

Anmeld

25. november 2015

Sandratoft

Man kan sgu da ikke leve for 2000 kr om mdr

Nej men man kan spare 2000 kr op hver måned og det vil være en stor hjælp hvis det en dag brænder på. 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Sandratoft skriver:

Nej min kæreste har arbejde, og vi har et købt hus. Så ingen boligstøtte eller friplads her  

Så din familie er vel reelt kun selvforsørgende fordi din mand er i job?

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

man kan nemlig ikke BARE tjene sorte penge når man er på kh, de holder øje med en, meget øje. Får man en krone, Er det tæt på de kontakter en. 

Og så vil jeg os lige sige at, det ikke alle med børn der er på kh, min mor er fordi hun har en masse sygdomme som gør hun ik kan arbejde fuld tid. 

Men sorte penge er da som regel kontanter. Og det er der da ingen der kan se om du får ind i pungen.. Man skal selvfølgelig ikke putte det ind på kontoen...? :-) 

jeg synes også det er fint, godt og dejligt at fx din mor er på kh fordi hun arbejder og får supleret op det er jeg ikke modstander af. Tværtimod så kæmper hun da for at arbejde så meget som muligt ved siden af sine skavanker 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Men sorte penge er da som regel kontanter. Og det er der da ingen der kan se om du får ind i pungen.. Man skal selvfølgelig ikke putte det ind på kontoen...? :-) 

jeg synes også det er fint, godt og dejligt at fx din mor er på kh fordi hun arbejder og får supleret op det er jeg ikke modstander af. Tværtimod så kæmper hun da for at arbejde så meget som muligt ved siden af sine skavanker 

Hvem har forsørget dig under alle de uddannelser du har taget?

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Puha den rotterede er bare så betændt. For ja selvsagt er der brodne kar, der er mennesker der kører systemet, der ikke gider arbejde, der arbejder sort, der nyder kontanthjælpen - men er det dem vi lovgiver i forhold til eller lovgiver i forhold til de mennesker (og de er flertallet) som hellere end gerne ville yde til samfundet, men som vi ikke kan finde plads til, de mennesker der oplever et stort identitstab ved at blive sat uden for arbejdsmarkedet. Lovgiver vi i forhold til dem der oplever krisen i deres liv enten ved de rammes på helbredet og ikke kan arbejde eller de som rammes af arbejdsnedlæggelser og ikke får arbejde trods utallige ansøgninger? Jeg personligt vil helst lovgive så jeg kan hjælpe dem der har brug for hjælp, og hvis der så smutter et par brodne kar med? Jeg vil da hellere få hjulpet for mange end for lidt. 

Kontanthjælpsloftet rammer børnene, hvorfor? Egentlig meget logisk boligstøtten regnes ind ind i den samlede indkomst fra det offentlige og der er større sandsynlighed for at en mor med 4 børn bor dyrere end den enlige kvinde uden børn, ergo rammes morens pengepung mere, hendes nedkomst går en del længere ned end den enlige. Og ja som Løkke sagde: et par tusind er jo bare et par sko, men et par tusind er bare for nogle et spørgsmål om børnene overhovedet får sko! Det rammer mor, men det rammer så sandelig også børnene. Og endnu mere fordi en del af os giver vores egne poder den samme holdning med hjemme fra: de på kontanthjælp er bare sløve mennesker der ikke gider arbejde, de er andenrangsmennesker, og nu kan andenrangsmenneskernes børn så virkelig peges ud....

ja vi kan være enige om, man må være bøjelig, man må tage hvad man kan. Sidder selv med en dejlig stor gæld grundet laaaang uddannelse, og opgav drømmen om at arbejde med min uddannelse. Betalte så selv en ny uddannelse mens jeg var på fuldtid og jeg kan da nogle dage virkelig være ked af jeg ikke fik lov at følge drømmen, ikke laver det som jeg brænder for, at hverdagen bare bliver ja netop hverdag og ikke fyldt med det som gør jeg føler jeg lever. Men alligevel føler jeg mig taknemmelig og privilegeret, for jeg har et arbejde, keg får en fast løn hver dag, jeg er sikret ved sygdom, jeg har en funktion, jeg får lov at yde til vores fælles, mine børn kan med stolthed i stemme!: min mor laver.....

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du gør dig en masse spændende betragtninger, men du skal lige huske at stå ved dine synspunkter. Så drop lige den anonymitet, så kan vi diskutere ordentligt. 

Om jeg er anonym eller hedder venter påminspirre gør da ingen forskel? Af den grund kender du mig da ikke? :-) 

jeg er annonym i forhold til hvis jeg skulle lave andre opslag herinde eller kommentere på andre debatter :-) så dømmer folk mig ikke i andre debatter, fordi jeg har en holdning til kh. :-) 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hvorfor er du anonym???

Fordi jeg gerne ønsker at deltage i andre debatter uden at blive kendt for hende med kontanthjælp reformen  

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Nu er jeg ikke på kontanthjælp. 

Men da jeg var fik jeg altså kun 5753,- ligesom SU'en, så at falde 2000,- om måneden er da en hel del. Jeg tror hvis man får 5753,- så sparer man nok en hel del i forvejen og så kan det nok være svært at finde andre steder at sparer.

Oven i det siger du at du forsørger dig selv, men det gør du jo i realiteten ikke. Du får SU, som kommer fra det andre betaler i skat.

Man kan få mange tilskud på SU. Og især som forsørger. 

Jeg får ikke SU så det kan du ikke udtale dig om :-) 

men hvis jeg fik SU så knoklede jeg da i det mindste for at få mig et liv efter udd. I forhold til en der er doven og får penge.....

man bør da være mega taknemlig for overhoved at få penge fra det offentlige i stedet for at brokke sig over det... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.