Sandratoft skriver:
Jeg er da også enig i at dine køb ikke behøves at gøre så andre børn føler sig fattige. Det var blot det at du mente man skulle op over 10.000 for at få en god computer til skolebrug, og det ved jeg at man ikke behøves, så man kan sagtens lave den opsparing uden at blive trukket i kontanthjælpen.
men skræmmende alligevel at hvis der rent faktisk var nogle der kunne ligge bare lidt fra når de fik børnefamilieydelse, til hvis køleskabet går, fryseren går, eller vaskemaskinen går, for kontanthjælpsmodtagerens ting holder ikke evigt selvom de ønskede det, så skal de også hører for det.
man skal lade være at dømme udfra hvad man ser for vi aner ikke om der er blevet lagt 100 til side hver måned i 2 år, om køleskabet er brugt osv osv.
En person på kontanthjælp har meget svært ved at få lov til at låne penge faktisk er sansynligheden for at de kan det meget lille.
egentligt tankevækkende at de der har penge kan låne og de der har mest brug for et lån ikke kan, fordi ja de ingen penge har.
Men med hensyn til computer giver jeg dig helt og aldeles ret man behøver ikke en pc til 10.000,00 til skolebrug det ville jeg iøvrigt ik engang købe til mig selv.
Men jeg ser mere et problem i at kontanthhælpmodtagere faktisk slet ikke har muligheden for at købe en pc til deres skolesøgende barn.
som en anden skriver er det ting som klassekasse til 100,00 om året der kan vælte budgettet for en familie på overførselsindkomst.
Anmeld