Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2015

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Ja, men så er der jo ingne mening med at spare op?

Er der ingen mening i at spare op, så man kan forsørge sig selv?

Ej.. det sagde du bare ikke vel? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

Sandratoft

Mor og meget mere skriver:

Du skrev, at skolen ikke kan kræve, barnet har mobil. Ergo er den åbenbart ikke på din "must have"-liste. 

Ja, du ville få dårlig samvittighed og spare op. Hvordan hjælper dét de børn, hvis forældre IKKE kan eller vil? De skulle måske bare have valgt nogle andre forældre? 

De forældre som ikke VIL spare op.. de begynder nok heller ikke at spare op bare fordi kontanthjælpen hæves.

Anmeld

26. november 2015

Sandratoft

Benjamins'mor skriver:

Hvordan ved du at jeg er det? Jeg har tilfældigvis ingen børn i skole, mine børn ejer ikke mobiler, tablets ect. Så der er du da godt nok vildt dømmende igen, prøv dog lige at styr dig! 

Jeg købte en bærbar til 2500,- i 2012, den virker sjovt nok ikke mere. Det jeg skrev var HVIS man skulle have en god computer til skolebrug, det er da bedre at investere 10.000,- i en computer der holder 15 år fx end 2500,- i en der holder 2 år og så skal man ud og købe ny igen. 

Så har du godtnok også købt noget skrammel. 
Man kan sagtens få en god computer til 5-6000 kr, som er udemærket til skolebrug. 

Anmeld

26. november 2015

Jealyn

Selvom I ikke altid er enige i debatterne, er det vigtigt I holderen god tone og undgår personangreb, så baby.dk er et rart sted at være.

mvh.

Staff

Hvor er det mere præcist i mener den kammer over? Nu har jeg ikke læst alle 40 sider og har det egentligt heller ikke i tankerne.

jeg personligt mener jeg har holdt mig til sagens kerne og mener at advarslen er fuldstændigt malplaceret, det er klart at hvis der har været personlige svinere skal der løftes pegefingre, men jeg synes egentligt at det værste og meste fordømmende indlæg i denne tråd er hele oplægget, synes det er lidt ærgeligt at man kan gemme sig i anonymitetens tegn og så kaste sådan en gang mudder ud i plænum, har man overvejet at anonyme indlæg skal godkendes af en moderator så man ved at funktionen bliver brugt til følsomme emner som jeg ikke mener det her er for trådstarter selv.

det er ganske enkelt for letkøbt at sidde og gemme sig på den måde. 

Iøvrigt godmorgen og tak for siden

Anmeld

26. november 2015

Benjamins'mor

Sandratoft skriver:

Så har du godtnok også købt noget skrammel. 
Man kan sagtens få en god computer til 5-6000 kr, som er udemærket til skolebrug. 

Det skrev jeg ikke, jeg skrev at JEG gav 2500,- og at jeg hellere ville give 10.000,- for noget der holdt. Og det var bare et eksempel, jeg er sikker på man sagtens kan finde noget billigere. Men bare fordi jeg skriver det er det jo ikke ens betydende med at JEG er skyld i at nogen børn føler sig fattige.

Min datter får da brugt tøj, ingen af mine børn har hverken tablet, computer eller telefon. 

Anmeld

26. november 2015

Sandratoft

Benjamins'mor skriver:

Det skrev jeg ikke, jeg skrev at JEG gav 2500,- og at jeg hellere ville give 10.000,- for noget der holdt. Og det var bare et eksempel, jeg er sikker på man sagtens kan finde noget billigere. Men bare fordi jeg skriver det er det jo ikke ens betydende med at JEG er skyld i at nogen børn føler sig fattige.

Min datter får da brugt tøj, ingen af mine børn har hverken tablet, computer eller telefon. 

Jeg er da også enig i at dine køb ikke behøves at gøre så andre børn føler sig fattige. Det var blot det at du mente man skulle op over 10.000 for at få en god computer til skolebrug, og det ved jeg at man ikke behøves, så man kan sagtens lave den opsparing uden at blive trukket i kontanthjælpen. 

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

Jealyn skriver:

Hvor er det mere præcist i mener den kammer over? Nu har jeg ikke læst alle 40 sider og har det egentligt heller ikke i tankerne.

jeg personligt mener jeg har holdt mig til sagens kerne og mener at advarslen er fuldstændigt malplaceret, det er klart at hvis der har været personlige svinere skal der løftes pegefingre, men jeg synes egentligt at det værste og meste fordømmende indlæg i denne tråd er hele oplægget, synes det er lidt ærgeligt at man kan gemme sig i anonymitetens tegn og så kaste sådan en gang mudder ud i plænum, har man overvejet at anonyme indlæg skal godkendes af en moderator så man ved at funktionen bliver brugt til følsomme emner som jeg ikke mener det her er for trådstarter selv.

det er ganske enkelt for letkøbt at sidde og gemme sig på den måde. 

Iøvrigt godmorgen og tak for siden

Så hvis jeg hed blomsterpigen (som en har skrevet) så ville du have det bedre med dig selv fordi du kender mit profil navn? 

Nu er det jo ikke svært bare at oprette den ene profil efter den anden. Så jeg kan nu ikke se hvad der er galt i at være anonym. 

Anmeld

26. november 2015

Jealyn

Sandratoft skriver:

Jeg er da også enig i at dine køb ikke behøves at gøre så andre børn føler sig fattige. Det var blot det at du mente man skulle op over 10.000 for at få en god computer til skolebrug, og det ved jeg at man ikke behøves, så man kan sagtens lave den opsparing uden at blive trukket i kontanthjælpen. 

men skræmmende alligevel at hvis der rent faktisk var nogle der kunne ligge bare lidt fra når de fik børnefamilieydelse, til hvis køleskabet går, fryseren går, eller vaskemaskinen går, for kontanthjælpsmodtagerens ting holder ikke evigt selvom de ønskede det, så skal de også hører for det.

man skal lade være at dømme udfra hvad man ser for vi aner ikke om der er blevet lagt 100 til side hver måned i 2 år, om køleskabet er brugt osv osv.

En person på kontanthjælp har meget svært ved at få lov til at låne penge faktisk er sansynligheden for at de kan det meget lille.

egentligt tankevækkende at de der har penge kan låne og de der har mest brug for et lån ikke kan, fordi ja de ingen penge har.

Men med hensyn til computer giver jeg dig helt og aldeles ret man behøver ikke en pc til 10.000,00 til skolebrug det ville jeg iøvrigt ik engang købe til mig selv.

Men jeg ser mere et problem i at kontanthhælpmodtagere faktisk slet ikke har muligheden for at købe en pc til deres skolesøgende barn.

som en anden skriver er det ting som klassekasse til 100,00 om året der kan vælte budgettet for en familie på overførselsindkomst.

Anmeld

26. november 2015

Jealyn

Så hvis jeg hed blomsterpigen (som en har skrevet) så ville du have det bedre med dig selv fordi du kender mit profil navn? 

Nu er det jo ikke svært bare at oprette den ene profil efter den anden. Så jeg kan nu ikke se hvad der er galt i at være anonym. 

Fred være med det, men kaster man en bunke lort ud som den der er blevet her bør man være sig selv så bevidst og stå ved de ting man skriver.

jeg håber sandelig moderatorene har styr på hvem de anonyme er så der netop ikke sidder nogle der blot vil kaste grus i maskineriet.

jeg sætter min lid til at moderatorene lukker ned for de IP-adresser de kan se der skyder Trolls op fra, hvis det er tilfældet.

Anmeld

26. november 2015

Sprit25

Sandratoft skriver:

Er der ingen mening i at spare op, så man kan forsørge sig selv?

Ej.. det sagde du bare ikke vel? 

Nej, det sagde jeg faktisk ikke. Det jeg siger er: hvis man hele tiden sparer op netop så man har til dårlige tider, men hele tiden bliver sparket tilbage til 0? Hvad er meningen så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.