Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2015

Anonym trådstarter

Jealyn skriver:

Fred være med det, men kaster man en bunke lort ud som den der er blevet her bør man være sig selv så bevidst og stå ved de ting man skriver.

jeg håber sandelig moderatorene har styr på hvem de anonyme er så der netop ikke sidder nogle der blot vil kaste grus i maskineriet.

jeg sætter min lid til at moderatorene lukker ned for de IP-adresser de kan se der skyder Trolls op fra, hvis det er tilfældet.

Så staff skal lukke min tilladelse til baby.dk fordi jeg kommer med MIN mening! Ej helt ærligt. 

Er det ikke en side man må debattere på? 

I kommer med jeres meninger og jeg kommer med min? At de så ikke er ens er da en skam.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Nej, det sagde jeg faktisk ikke. Det jeg siger er: hvis man hele tiden sparer op netop så man har til dårlige tider, men hele tiden bliver sparket tilbage til 0? Hvad er meningen så

Man kan godt spare op... 5-6-7000kr over lang tid.

det ville da hjælpe dem når det brænder på! 

Anmeld

26. november 2015

loop

Hvorfor er der altid nogen, der i disse tråde, sætter spørgsmålstegn ved anonymiteten? Reglerne for anonymitet er beskrevet under retningslinierne for baby.dk.

Hvorfor ikke forholde sig til emnet i tråden i stedet, og hvis man er utilfreds med trådstarter, så anmeld, eller skriv direkte til en moderator - en pm.

Jeg lyder som en admin nu, selvom jeg ikke er det i denne gruppe. Jeg synes bare det trivielt, at anonymiteten altid skal stilles spørgsmål ved.

Jeg har ikke selv behovet for at være anonym-anonym, men jeg forstår godt at andre har.

Anmeld

26. november 2015

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Nej, det sagde jeg faktisk ikke. Det jeg siger er: hvis man hele tiden sparer op netop så man har til dårlige tider, men hele tiden bliver sparket tilbage til 0? Hvad er meningen så

Hvad mener du med at blive sparket tilbage til 0?

Anmeld

26. november 2015

Sandratoft

Jealyn skriver:

men skræmmende alligevel at hvis der rent faktisk var nogle der kunne ligge bare lidt fra når de fik børnefamilieydelse, til hvis køleskabet går, fryseren går, eller vaskemaskinen går, for kontanthjælpsmodtagerens ting holder ikke evigt selvom de ønskede det, så skal de også hører for det.

man skal lade være at dømme udfra hvad man ser for vi aner ikke om der er blevet lagt 100 til side hver måned i 2 år, om køleskabet er brugt osv osv.

En person på kontanthjælp har meget svært ved at få lov til at låne penge faktisk er sansynligheden for at de kan det meget lille.

egentligt tankevækkende at de der har penge kan låne og de der har mest brug for et lån ikke kan, fordi ja de ingen penge har.

Men med hensyn til computer giver jeg dig helt og aldeles ret man behøver ikke en pc til 10.000,00 til skolebrug det ville jeg iøvrigt ik engang købe til mig selv.

Men jeg ser mere et problem i at kontanthhælpmodtagere faktisk slet ikke har muligheden for at købe en pc til deres skolesøgende barn.

som en anden skriver er det ting som klassekasse til 100,00 om året der kan vælte budgettet for en familie på overførselsindkomst.

Mener du at dem på kh skal høre for det hvis de ligger lidt til side, eller hvordan skal jeg forstå det?

Anmeld

26. november 2015

Jealyn

Jeg synes faktisk vi er rigtigt mange der virkelig har prøvet og forklare og været mere end sobre i vores tilgang til dit meget fordømmende indlæg, jeg ser fordomme jeg ser uvidenhed jeg ser misundelse på et grundlag der ganske enkelt ikke eksistere og slutteligt ser jeg en der end ikke vil og kan stå ved sine egne udtalelser hvis det er din mening og du er så sikker på den, så argumenter på et sagligt plan og stå ved dine meninger alt andet er kujonagtigt.

jeg ser også en der ikke sket intet tager ind men er så forblændet af egen ideologi at der er helt lukket for andre input.

indrømmet jeg ser en troll og jeg hoppede direkte i med begge ben, dit indlæg fortjener ikke alle de gode og sårbare svar du har fået.

over and out 

Anmeld

26. november 2015

Sprit25

Sandratoft skriver:

Hvad mener du med at blive sparket tilbage til 0?

Når du rammer loftet på 10.000 skal du bruge opsparingen. Så er du jo tilbage til 0 og kan begynde forfra  

Anmeld

26. november 2015

Jealyn

Mener du at dem på kh skal høre for det hvis de ligger lidt til side, eller hvordan skal jeg forstå det?

Ja det skal de.

Det er ikke nyt at visse dele i befolkningen mener at skulle gøre sig til dommere over om kontanthjælpsmodtagere ryger, har hund kat eller giver deres barn et eller andet som andre mener er forkert når nu de lever af "DERES" penge, så tør da slet ik tænke på hvordan folk vil reagere hvis en på kontanthjælp slæber er nyt køleskab ind i sin bolig en højlys dag.

Anmeld

26. november 2015

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Når du rammer loftet på 10.000 skal du bruge opsparingen. Så er du jo tilbage til 0 og kan begynde forfra  

Ja og hvad så?

Anmeld

26. november 2015

Sandratoft

Jealyn skriver:

Ja det skal de.

Det er ikke nyt at visse dele i befolkningen mener at skulle gøre sig til dommere over om kontanthjælpsmodtagere ryger, har hund kat eller giver deres barn et eller andet som andre mener er forkert når nu de lever af "DERES" penge, så tør da slet ik tænke på hvordan folk vil reagere hvis en på kontanthjælp slæber er nyt køleskab ind i sin bolig en højlys dag.

Det er da også rigtig ærgerligt.  

Jeg er stor fan af at folk laver en opsparing til uforudsete udgifter, så man ikke behøves tage et kviklån eller bede kommunen om hjælp. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.